A stratégia fontosabb területei között említette az oktatás-képzés rendszerét, a munkahelyteremtést, a befektetők vonzását, utóbbit különösen a vidéki repterek fejlődése érdekében. Beszámolt arról is, hogy a kormány asztalán fekvő javaslat alapján január elsején egy új, a nemzetközi előírásoknak maradéktalanul megfelelő légügyi hatóság állhat fel. Felhívta a figyelmet arra is, hogy Magyarország jövő évi EU elnöksége a légi közlekedés területén is óriási kihívást, egyben lehetőséget is jelent a bizonyításra.
Gergely Máté, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főosztályvezetője a kétoldalú légügyi megegyezések fontosságát emelte ki, példaként említette Ukrajnát és Moldovát.
A HungaroControl vezérigazgatója, Szepessy Kornél arról beszélt, hogy a légi közlekedés mára tömegközlekedéssé vált, világszinten a közlekedési ágazat legdinamikusabban fejlődő területe. Az elmúlt 10 évben a légi forgalom növekedése meghaladta az 50 százalékot. Csak Európában évente 8,5 millió repülés történik.
Az Eurocontrol jelentése szerint 2020-ra a jelenlegi forgalom is megduplázódik. A forgalom óriási növekedése jelentős terhet ró a légiirányításra is. Ezért fontos a tevékenység hatékonyságának, versenyképességének növelése - tette hozzá. (MTI)