A különbség tetemes, az amerikai óriás 762 gépet rakott össze tavaly. Ugyanakkor a kilátások jobban az Airbusnál: 1036 garantált megrendelésük van jelenleg, míg amerikai versenytársuknál 768 gépért állnak még sorban az ügyfelek.
Tanulságos ugyanakkor, hogy a megrendelés-állomány mindkét társaságnál esett tavaly, 29, illetve 46 %-kal, pedig előtte két éven át rekorderős volt a növekedés. Az Airbus 491 darab A320-ast, 103 darab A330-ast, 27 darab A380-ast, valamint 14 A350 XWB típusú repülőgépet szállított le tavaly.
Az Airbusnál remélik, hogy az idén több mint 650 gépet tudnak eljutatni a megrendelőkhöz. Tavaly 15 darab A350-est nem sikerült időben leszállítaniuk, mivel hiány alakult ki a kabin belső berendezéséből. Nem nagyon fogynak viszont az A380-as óriásgépek: 2015-ben összesen csupán három darab 500 üléses repülőgépre adott le megrendelést az ANA japán légitársaság.
Az Airbusnál bíznak az ágazat további szárnyalásában, a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség azonban nemrégiben lejjebb szállította a légi forgalom növekedési ütemére vonatkozó előrejelzését, mivel véleményük szerint az alacsony olajárak érzékenyen érintik az olyan feljövő országok gazdaságát, mint Brazília vagy Oroszország.
Forrás: BBC