Tippeljenek, az Airbus vagy a Boeing gyártott tavaly több repülőgépet?

Minden idők rekordját megdöntve 635 repülőgépet szállított le tavaly az európai Airbus-gyár, ezzel mégsem tudta ledönteni a trónjáról a Boeinget, amely megmaradt a világ vezető repülőgépgyártójának.

A különbség tetemes, az amerikai óriás 762 gépet rakott össze tavaly. Ugyanakkor a kilátások jobban az Airbusnál: 1036 garantált megrendelésük van jelenleg, míg amerikai versenytársuknál 768 gépért állnak még sorban az ügyfelek.

Tanulságos ugyanakkor, hogy a megrendelés-állomány mindkét társaságnál esett tavaly, 29, illetve 46 %-kal, pedig előtte két éven át rekorderős volt a növekedés. Az Airbus 491 darab A320-ast, 103 darab A330-ast, 27 darab A380-ast, valamint 14 A350 XWB típusú repülőgépet szállított le tavaly.

Az Airbusnál remélik, hogy az idén több mint 650 gépet tudnak eljutatni a megrendelőkhöz. Tavaly 15 darab A350-est nem sikerült időben leszállítaniuk, mivel hiány alakult ki a kabin belső berendezéséből. Nem nagyon fogynak viszont az A380-as óriásgépek: 2015-ben összesen csupán három darab 500 üléses repülőgépre adott le megrendelést az ANA japán légitársaság.

Az Airbusnál bíznak az ágazat további szárnyalásában, a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség azonban nemrégiben lejjebb szállította a légi forgalom növekedési ütemére vonatkozó előrejelzését, mivel véleményük szerint az alacsony olajárak érzékenyen érintik az olyan feljövő országok gazdaságát, mint Brazília vagy Oroszország.

Forrás: BBC


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.