Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI Europe) és a Repülőtéri Szolgáltatók Szövetsége (ASA) közös közleményben hívta fel a figyelmet a problémára. A repülőterek az ACI állítása szerint közel sem kaptak annyi állami támogatást, mint a légitársaságok, azt is későn, ezért nagyon sok embert kellett elbocsátani a földi kiszolgálók körében is.
A problémát tovább tetézi, hogy ezen álláshelyekre nagyon nehéz embert találni. Kimutatások szerint a koronavírus-járvány is súlyosbította helyzeten, mivel a pandémia után a csúcsidőszakokban sokkal többen utaznak, mint azon kívül. Ezt a mértékű változást azonban a mostani munkaerőhiánnyal nem lehet kezelni.
Az ACI saját felmérése szerint a munkaerőhiány miatt a repülőtéri vezetők 66 százaléka számít egyre nagyobb késésekre, 16 százalékuk pedig még több járat törlésére a nyári csúcsidőszakban.
A járatok menetrendjének módosítására 15 százalékuk készül, de nagyon sokan, 35 százaléknyian úgy gondolják, hogy ez a helyzet a nyári csúcsidőszak után is hátráltatni fogja a működést.
A repülőterek ismét kérték a légitársaságokat, hogy a menetrend módosításával, járatok törlésével segítsenek nekik a helyzet kezelésében.