Verőcei hajóbaleset: még egy holttestet találtak

A Budakörnyéki Járásbíróság szerdán elrendelte a verőcei hajósbalesetben érintett motorcsónakkal ütközött szállodahajó őrizetbe vett kapitányának bűnügyi felügyeletét. FRISSÍTETT VÁLTOZAT!

Nisóczi József Levente, a Pest Vármegyei Főügyészség szóvivője erősítette meg a TASR szlovák hírügynökségnek, hogy a cseh férfit őrizetbe vette a Budapesti Rendőr-főkapitányság, gyanúsítottként hallgatták ki halált okozó segítségnyújtás elmulasztása és más bűntettek miatt. 

A férfit a rendőrség őrizetbe vette és gyanúsítottként hallgatta ki, aki a gyanúsítás ellen panasszal élt és az ellene felhozott vádakat tagadta.

A Budapest Környéki Törvényszék május 22-én kiadott sajtóközleményéből kiderül: „a terhelt cseh állampolgár, azonban Magyarországon bejelentett tartózkodási hellyel rendelkezik. Figyelemmel a terhére rótt cselekmény súlyára és a kiszabható büntetés mértékére – három évig terjedő szabadságvesztés – megalapozottan feltehető, hogy szabadlábon hagyása esetén a büntetőeljárásban elérhetetlenné válna, megszökne, vagy elrejtőzne. Továbbá figyelemmel a többszörös halmazatra és a baleset rendkívül súlyos kimenetelére, az ügyészi indítvány szerint a férfi jelenléte a büntetőeljárásban kizárólag személyi szabadságot korlátozó kényszerintézkedés alkalmazásával, bűnügyi felügyelet elrendelésével biztosítható.”

A Budakörnyéki Járásbíróság nyomozási bírója meghallgatta a gyanúsítottat és az ügyészi indítvánnyal egyetértve elrendelte a bűnügyi felügyeletét az elsőfokú bíróságnak a tárgyalás előkészítése során hozandó határozatáig, de legfeljebb 2024. szeptember 22-ig.

A motorcsónak eddig tisztázatlan körülmények között nagy sebességgel csapódhatott a szállodahajóba, amely aztán az előírt útvonalon haladt tovább, amiből arra lehet következtetni, hogy kapitánya nem vette észre a balesetet.

A közleményből kiderül az is, hogy „bár a szállodahajó kapitánya észlelte a becsapódást, anélkül, hogy meggyőződött volna arról, hogy a jármű minek ütközött neki, a baleset helyszínén nem állt meg, a hajóval változatlan sebességgel továbbhaladt, a balesetben megsérült és vízbe esett személyeknek nem nyújtott segítséget, a személyzetet nem értesítette, a mentési protokollt nem hajtotta végre, valamint a jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján a segélyhívóra sem tett bejelentést, hanem az eredetileg kijelölt úti célja irányába folytatta útját. Ily módon több rá vonatkozó hajózási és vízi közlekedési szabályt megszegett”.

Az MTI-ben megjelent közleményében megjelent, hogy a Magyar Országos Hajózási Szövetség szóvivője, Tóth Zoltán a szombat éjjel a Duna verőcei szakaszánál történt, két ember halálával és öt ember eltűnésével járó motorcsónak-tragédiával kapcsolatban kiemelte: mivel a hobbihajóknál nem kötelező a menetrögzítő rendszer és általában nem is használják, a szakértőknek valószínűleg a kishajó roncsaiból kell következtetniük arra, miként manőverezett, milyen sebességgel haladt a vízi jármű.
    

A hajó típusából és annak - mintegy 190 lóerősnek tűnő - motorjából ítélve a jármű nagy sebesség elérésére volt képes, és a roncsok is azt mutatják, hogy "nagy sebességgel ütközött neki valaminek" - vélekedett a Mahosz szóvivője.
 Arra a kérdésre, hogy mennyire gyakoriak a hajóbalesetek a Duna magyarországi szakaszán, a szóvivő azt mondta, ritkák, hiszen a szabályok betartásával azokat ki lehet védeni. Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy a hobbihajók növekvő számával nő a balesetek bekövetkezésének kockázata, és több azoknak a száma is, akik a hajózási szabályokat nem tartják be maradéktalanul vagy nem jártasak például az éjszakai közlekedésben.Szerinte az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet. A motorcsónak eltűnt utasai után folytatódik a kutatás.

Délután a BRFK Facebook oldalán megjelent egy bejegyzés, mely szerint:

"Megtaláltuk a motorcsónak baleset negyedik áldozatát... A 28 éves fiatal nő holttestét Sződligetnél adta vissza a Duna. Mostmár a két testvér együtt van... Kollégáink fáradhatatlanul tovább keresik az áldozatokat. Haza fogjuk vinni őket! Nyugodj békében, Dia!"

A BRFK őszinte részvétét fejezte ki a családnak...

 


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.