Nisóczi József Levente, a Pest Vármegyei Főügyészség szóvivője erősítette meg a TASR szlovák hírügynökségnek, hogy a cseh férfit őrizetbe vette a Budapesti Rendőr-főkapitányság, gyanúsítottként hallgatták ki halált okozó segítségnyújtás elmulasztása és más bűntettek miatt.
A férfit a rendőrség őrizetbe vette és gyanúsítottként hallgatta ki, aki a gyanúsítás ellen panasszal élt és az ellene felhozott vádakat tagadta.
A Budapest Környéki Törvényszék május 22-én kiadott sajtóközleményéből kiderül: „a terhelt cseh állampolgár, azonban Magyarországon bejelentett tartózkodási hellyel rendelkezik. Figyelemmel a terhére rótt cselekmény súlyára és a kiszabható büntetés mértékére – három évig terjedő szabadságvesztés – megalapozottan feltehető, hogy szabadlábon hagyása esetén a büntetőeljárásban elérhetetlenné válna, megszökne, vagy elrejtőzne. Továbbá figyelemmel a többszörös halmazatra és a baleset rendkívül súlyos kimenetelére, az ügyészi indítvány szerint a férfi jelenléte a büntetőeljárásban kizárólag személyi szabadságot korlátozó kényszerintézkedés alkalmazásával, bűnügyi felügyelet elrendelésével biztosítható.”
A Budakörnyéki Járásbíróság nyomozási bírója meghallgatta a gyanúsítottat és az ügyészi indítvánnyal egyetértve elrendelte a bűnügyi felügyeletét az elsőfokú bíróságnak a tárgyalás előkészítése során hozandó határozatáig, de legfeljebb 2024. szeptember 22-ig.
A motorcsónak eddig tisztázatlan körülmények között nagy sebességgel csapódhatott a szállodahajóba, amely aztán az előírt útvonalon haladt tovább, amiből arra lehet következtetni, hogy kapitánya nem vette észre a balesetet.
A közleményből kiderül az is, hogy „bár a szállodahajó kapitánya észlelte a becsapódást, anélkül, hogy meggyőződött volna arról, hogy a jármű minek ütközött neki, a baleset helyszínén nem állt meg, a hajóval változatlan sebességgel továbbhaladt, a balesetben megsérült és vízbe esett személyeknek nem nyújtott segítséget, a személyzetet nem értesítette, a mentési protokollt nem hajtotta végre, valamint a jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján a segélyhívóra sem tett bejelentést, hanem az eredetileg kijelölt úti célja irányába folytatta útját. Ily módon több rá vonatkozó hajózási és vízi közlekedési szabályt megszegett”.
Az MTI-ben megjelent közleményében megjelent, hogy a Magyar Országos Hajózási Szövetség szóvivője, Tóth Zoltán a szombat éjjel a Duna verőcei szakaszánál történt, két ember halálával és öt ember eltűnésével járó motorcsónak-tragédiával kapcsolatban kiemelte: mivel a hobbihajóknál nem kötelező a menetrögzítő rendszer és általában nem is használják, a szakértőknek valószínűleg a kishajó roncsaiból kell következtetniük arra, miként manőverezett, milyen sebességgel haladt a vízi jármű.
A hajó típusából és annak - mintegy 190 lóerősnek tűnő - motorjából ítélve a jármű nagy sebesség elérésére volt képes, és a roncsok is azt mutatják, hogy "nagy sebességgel ütközött neki valaminek" - vélekedett a Mahosz szóvivője.
Arra a kérdésre, hogy mennyire gyakoriak a hajóbalesetek a Duna magyarországi szakaszán, a szóvivő azt mondta, ritkák, hiszen a szabályok betartásával azokat ki lehet védeni. Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy a hobbihajók növekvő számával nő a balesetek bekövetkezésének kockázata, és több azoknak a száma is, akik a hajózási szabályokat nem tartják be maradéktalanul vagy nem jártasak például az éjszakai közlekedésben.Szerinte az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet. A motorcsónak eltűnt utasai után folytatódik a kutatás.
Délután a BRFK Facebook oldalán megjelent egy bejegyzés, mely szerint:
"Megtaláltuk a motorcsónak baleset negyedik áldozatát... A 28 éves fiatal nő holttestét Sződligetnél adta vissza a Duna. Mostmár a két testvér együtt van... Kollégáink fáradhatatlanul tovább keresik az áldozatokat. Haza fogjuk vinni őket! Nyugodj békében, Dia!"
A BRFK őszinte részvétét fejezte ki a családnak...