Verőcei hajóbaleset: még egy holttestet találtak

A Budakörnyéki Járásbíróság szerdán elrendelte a verőcei hajósbalesetben érintett motorcsónakkal ütközött szállodahajó őrizetbe vett kapitányának bűnügyi felügyeletét. FRISSÍTETT VÁLTOZAT!

Nisóczi József Levente, a Pest Vármegyei Főügyészség szóvivője erősítette meg a TASR szlovák hírügynökségnek, hogy a cseh férfit őrizetbe vette a Budapesti Rendőr-főkapitányság, gyanúsítottként hallgatták ki halált okozó segítségnyújtás elmulasztása és más bűntettek miatt. 

A férfit a rendőrség őrizetbe vette és gyanúsítottként hallgatta ki, aki a gyanúsítás ellen panasszal élt és az ellene felhozott vádakat tagadta.

A Budapest Környéki Törvényszék május 22-én kiadott sajtóközleményéből kiderül: „a terhelt cseh állampolgár, azonban Magyarországon bejelentett tartózkodási hellyel rendelkezik. Figyelemmel a terhére rótt cselekmény súlyára és a kiszabható büntetés mértékére – három évig terjedő szabadságvesztés – megalapozottan feltehető, hogy szabadlábon hagyása esetén a büntetőeljárásban elérhetetlenné válna, megszökne, vagy elrejtőzne. Továbbá figyelemmel a többszörös halmazatra és a baleset rendkívül súlyos kimenetelére, az ügyészi indítvány szerint a férfi jelenléte a büntetőeljárásban kizárólag személyi szabadságot korlátozó kényszerintézkedés alkalmazásával, bűnügyi felügyelet elrendelésével biztosítható.”

A Budakörnyéki Járásbíróság nyomozási bírója meghallgatta a gyanúsítottat és az ügyészi indítvánnyal egyetértve elrendelte a bűnügyi felügyeletét az elsőfokú bíróságnak a tárgyalás előkészítése során hozandó határozatáig, de legfeljebb 2024. szeptember 22-ig.

A motorcsónak eddig tisztázatlan körülmények között nagy sebességgel csapódhatott a szállodahajóba, amely aztán az előírt útvonalon haladt tovább, amiből arra lehet következtetni, hogy kapitánya nem vette észre a balesetet.

A közleményből kiderül az is, hogy „bár a szállodahajó kapitánya észlelte a becsapódást, anélkül, hogy meggyőződött volna arról, hogy a jármű minek ütközött neki, a baleset helyszínén nem állt meg, a hajóval változatlan sebességgel továbbhaladt, a balesetben megsérült és vízbe esett személyeknek nem nyújtott segítséget, a személyzetet nem értesítette, a mentési protokollt nem hajtotta végre, valamint a jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján a segélyhívóra sem tett bejelentést, hanem az eredetileg kijelölt úti célja irányába folytatta útját. Ily módon több rá vonatkozó hajózási és vízi közlekedési szabályt megszegett”.

Az MTI-ben megjelent közleményében megjelent, hogy a Magyar Országos Hajózási Szövetség szóvivője, Tóth Zoltán a szombat éjjel a Duna verőcei szakaszánál történt, két ember halálával és öt ember eltűnésével járó motorcsónak-tragédiával kapcsolatban kiemelte: mivel a hobbihajóknál nem kötelező a menetrögzítő rendszer és általában nem is használják, a szakértőknek valószínűleg a kishajó roncsaiból kell következtetniük arra, miként manőverezett, milyen sebességgel haladt a vízi jármű.
    

A hajó típusából és annak - mintegy 190 lóerősnek tűnő - motorjából ítélve a jármű nagy sebesség elérésére volt képes, és a roncsok is azt mutatják, hogy "nagy sebességgel ütközött neki valaminek" - vélekedett a Mahosz szóvivője.
 Arra a kérdésre, hogy mennyire gyakoriak a hajóbalesetek a Duna magyarországi szakaszán, a szóvivő azt mondta, ritkák, hiszen a szabályok betartásával azokat ki lehet védeni. Hozzáfűzte ugyanakkor, hogy a hobbihajók növekvő számával nő a balesetek bekövetkezésének kockázata, és több azoknak a száma is, akik a hajózási szabályokat nem tartják be maradéktalanul vagy nem jártasak például az éjszakai közlekedésben.Szerinte az a tény, hogy a szállodahajó az előírt útvonalán haladt végig, arra enged következtetni, hogy annak kapitánya nem észlelte a balesetet. A motorcsónak eltűnt utasai után folytatódik a kutatás.

Délután a BRFK Facebook oldalán megjelent egy bejegyzés, mely szerint:

"Megtaláltuk a motorcsónak baleset negyedik áldozatát... A 28 éves fiatal nő holttestét Sződligetnél adta vissza a Duna. Mostmár a két testvér együtt van... Kollégáink fáradhatatlanul tovább keresik az áldozatokat. Haza fogjuk vinni őket! Nyugodj békében, Dia!"

A BRFK őszinte részvétét fejezte ki a családnak...

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.