Szendrey András, a MÁV Nosztalgia Kft. igazgatója sajtótájékoztatón elmondta, hogy az indiai tíkfából készült vasalvázas kocsi a Közlekedési Múzeum tulajdonában van és védettségét élvezi.
A vagont a prágai Smichow gyárban készítették a világhírű Orient Expressz flottájának tagjaként, az étkezőkocsi Párizs és Isztambul között közlekedett. Később Budapesten, a Közlekedési Múzeum előtt állt és büfé kocsiként szolgált. "Egy nagyobb javítást követően 1987-ben került újra a sínekre: a nosztalgia vonatok egyik vezéreként dolgozott. A vasút százötven éve működő iparág, amelyben ritkaságnak számít egy 100 éves üzemképes jármű. A Vasúttörténeti Parkban több mint 130 felújított jármű van - magyarázta az igazgató.
Az Orient Expressz étkezőkocsija egyik oldalát a francia vonattársaság rézből készült címere, a gyártás dátuma, másik oldalát pedig a Nemzetközi Vasúti Hálózat felirat díszíti, a kilincsek és a kapaszkodók is rézből készültek, a kocsi belsejét intarziák és nagy tükrök ékesítik.
Szendrey András arról is beszélt, hogy a 30 millió forintos felújítást támogatók segítségével valósították meg.
A Párizsból indult Velence-Simplon Orient Expressz május 10-én érkezik Olaszországból Budapestre és tart egy pihenőnapot. Ekkor hat kocsival és 30 főnyi személyzettel kapcsolódik a magyar szerelvényhez, köztük az Orient Expressz étkezőkocsijához.
A monarchia korabeli királyi utazások szokásait követve a Nyugati-pályaudvar Királyi várójában zeneszó mellett gyülekeznek az utasok és Gödöllőn szintén a Királyi váró nemrég felújított részében tartják az ünnepséget, amelyen a MÁV Szimfonikus Zenekar vonósnégyese játszik.
Az ételeket Kovács Lázár séf fogja készíteni. A főfogás rakott harcsa lesz mikrozöldségekkel, aztán a Pilisből származó őzgerinc friss erdei géva- és kucsmagombával, desszertként pedig túróhabot szolgálnak fel karamellöntettel. A francia kocsiban pedig tengeri halakat, normandiai báránybordát, francia sajtokat és erdei gyümölcsös parfét kínálnak.
Forrás: MTI