„Az a vállalat vagyunk, amelyik teljes mértékben elkötelezett a legmagasabb szintű biztonság mellett” — kommentálta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a légiközlekedési iparág Wizz Air által is megszerzett legmeghatározóbb biztonsági elismerését. „Ez egy kemény munka, nem csak úgy becsöngetünk és kapunk egy papírt” — érzékeltette a 3 évente megújítandó elismerés kihívásait. Az eltelt idő során ellenőrizték egyebek mellett a gépparkot, a földi kiszolgálást, a személyzet képzését. A regisztrációt igazoló oklevelet átadó Anca Apahidean, az IATA Kelet-Európáért felelős területi vezetője elmondta: világszerte 404 légitársaság szerezte meg a elismerést. Ebből 134 nem IATA-tag. Hozzátette: az auditon átesett légitársaságok baleseti statisztikái nagyságrendekkel jobbak az ebből kimaradt társaikénál. Újságírói kérdésre válaszolva Váradi József elárulta, hogy a regisztráció megszerzése inkább költség mint megtakarítás, de megtérül. „Nem olyan nagyságrendű, ami érintené a vállalat pénzügyi teljesítményét” — toldotta meg.
Így nyugodtan dőlhetünk hátra a hivatalosan is biztonságos légitársaság — akár — áprilistól közlekedő új budapesti járatainak üléseiben. A portugál Faro, a dél-olaszországi Lamezia-Terme, a német Hannover és a norvégiai Bergen kerülnek fel a Wizz Air menetrendjére. Előbbi kettő a szabadidős utasok számára jó hír, utóbbiakkal jó eséllyel a két országba egyre nagyobb számban kivándorló honfitársaink járnak jól. Faro április 1-től kedden és szombaton, Lamezia Terme április 12-től szerdán és vasárnap, Hannover áprilsi 10-től a hét páratlan napjain, míg Bergen szintén április 10-től hétfőn illetve pénteken közlekedik. Négyükkel 23 ország 60 repülőterére közlekedik Budapestről a Wizz Air jövőre. Liverpool-i és nizzai járatainak számát heti kettőről háromra sűríti. Ezzel együtt kapacitást is bővít Ferihegyen: szintén jövő áprilisban érkezik a budapesti bázisra egy új A321-es, 11-re növelve az itt állomásozó gépeinek számát. Az ütemezés szerint évi legalább egy géppel bővül a ferihegyi géppark. Előzetes számításaik szerint idén meglehet a 3,5 millió magyarországi utas. „Ez több, mint a Malév legjobb idejében” — utalt Váradi a valaha általa is vezetett légitársaság legkimagaslóbb, 3,2 milliós utasforgalmára. Wizzék közel egyharmadát szállítják a ferihegyi utasoknak.
Debrecenben marad az egygépes bázis, melynek meglétét nem érinti, hogy a légitársaság az alacsony kihasználatlanság miatt felfüggeszteni kényszerült a Debrecen-Brüsszel, Debrecen-Malmö járatokat. Váradi József leszögezte: elkötelezettek a cívisváros bázisa mellett, új útvonalak nyitásának lehetőségét vizsgálják.
A dehir debreceni hírportál ugyanakkor megtudta, hogy jövő tavasszal már újra lehet foglalni a malmői járatra. Tamás László, a debreceni repülőtér járatfejlesztési igazgatója megerősítette a lapnak, valóban visszakerül a kínálatba a malmői járat.
Érdeklődtünk, hogy milyen stádiumban jár a légitársaság nyugat-balkáni járatokra szóló közszolgáltatási szerződéskötése. Váradi József elárulta: folynak a tárgyalásuk a majdani járatok üzemeltetéséről, konkrétumokról később számolnak be. A „menetrend szerinti légijáratok üzemeltetése öt nyugat-balkáni útirányba” tárgyú uniós koncessziós beszerzési eljárás részvételi szakaszának 2016. május 19-lezárultáig egyedül a Wizz Air nyújtotta be ajánlatát. A pályázati kiírás szerint A 48 hónapra szóló szerződés teljesítése során legalább heti 2 retúr járatot kell közlekedtetni Budapestről Podgoricába, Pristinába, Szarajevóba, Szkopjébe és Tiranába, magyarul beszélő utaskísérőkkel, 8 évnél nem idősebb, minimum 30 fős gépekkel.