A DZT-alkalmazásban, amely már elérhető a piacspecifikus Amazon-boltokban „Germany Travel Tips” néven, első körben 48 tipp (szövetségi államonként három) kerül bemutatásra, amelyek besorolása a természet, kulturális élmények, adrenalin és pihenés kategóriákba történik. A „skill” úgy épül fel, hogy Alexa először az utazási preferenciáiról kérdezi a felhasználót, majd intuitív módon elvezeti egyik szintről a másikra, egészen a konkrét utazási tippig. Minden inspiráció egy tipikus audio-fájllal kezdődik, ezt egy informatív összefoglaló követi, amelyet Alexa felolvas.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Az amerikai piackutató vállalat Comscore abból indul ki, hogy 2020-ra a keresések fele hangvezérléssel történik majd. Az Alexa-projekttel innovatív vállalkozásként a desztinációmenedzsment területén használt digitális értékesítési eszközöknél a jövő információs- és foglalási csatornáira építünk.”
A Globalwebindex felmérése szerint már ma a nemzetközi online-közösség 17 százaléka rendelkezik digitális hangvezérlő asszisztenssel, 34 százalékuk tervezi, hogy beszerez egy ilyen készüléket. Eszerint a belátható jövőben a felhasználók több mint fele elérhetővé válik hanggal irányított alkalmazások által. Különösen erős a fiatalabb célcsoportok (16–35 évesek) hajlama ebbe az irányba, ők a hanggal irányított alkalmazások két harmadát veszik igénybe.
Piaci szemszögből a hang-technológiát az ázsiai, csendes-óceáni térségben, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Nagy-Britannia területén különösen intenzíven használják. A DZT-alkalmazás célcsoportja az „ezredfordulósok” (milennials) és a „digitális bennszülöttek” (digital natives) 25 és 35 év között – egy nagy potenciállal rendelkező, utazásokra nyitott csoport, amely ismeri a párbeszédrendszereket és számos különböző alkalmazást használ. A csatolt online médiában egy kezdő figyelemfelkeltő kampány kommunikálja majd az Alexa-skill bevezetését a célcsoport felé.
Forrás: Turizmus Online