Alexa népszerűsíti Németországot

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindította a digitális hangasszisztens Alexa felhasználását az Amerikai Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában.

A DZT-alkalmazásban, amely már elérhető a piacspecifikus Amazon-boltokban „Germany Travel Tips” néven, első körben 48 tipp (szövetségi államonként három) kerül bemutatásra, amelyek besorolása a természet, kulturális élmények, adrenalin és pihenés kategóriákba történik. A „skill” úgy épül fel, hogy Alexa először az utazási preferenciáiról kérdezi a felhasználót, majd intuitív módon elvezeti egyik szintről a másikra, egészen a konkrét utazási tippig. Minden inspiráció egy tipikus audio-fájllal kezdődik, ezt egy informatív összefoglaló követi, amelyet Alexa felolvas.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Az amerikai piackutató vállalat Comscore abból indul ki, hogy 2020-ra a keresések fele hangvezérléssel történik majd. Az Alexa-projekttel innovatív vállalkozásként a desztinációmenedzsment területén használt digitális értékesítési eszközöknél a jövő információs- és foglalási csatornáira építünk.”

A Globalwebindex felmérése szerint már ma a nemzetközi online-közösség 17 százaléka rendelkezik digitális hangvezérlő asszisztenssel, 34 százalékuk tervezi, hogy beszerez egy ilyen készüléket. Eszerint a belátható jövőben a felhasználók több mint fele elérhetővé válik hanggal irányított alkalmazások által. Különösen erős a fiatalabb célcsoportok (16–35 évesek) hajlama ebbe az irányba, ők a hanggal irányított alkalmazások két harmadát veszik igénybe.

Piaci szemszögből a hang-technológiát az ázsiai, csendes-óceáni térségben, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Nagy-Britannia területén különösen intenzíven használják. A DZT-alkalmazás célcsoportja az „ezredfordulósok” (milennials) és a „digitális bennszülöttek” (digital natives) 25 és 35 év között – egy nagy potenciállal rendelkező, utazásokra nyitott csoport, amely ismeri a párbeszédrendszereket és számos különböző alkalmazást használ. A csatolt online médiában egy kezdő figyelemfelkeltő kampány kommunikálja majd az Alexa-skill bevezetését a célcsoport felé.

Forrás: Turizmus Online


Földrengés Görögországban

Földrengés Görögországban 

Erős földrengés rázta meg Kréta térségét, károkról nem érkezett jelentés.
Hajnan varázsa: egzotikum, élmények – helyszíni beszámoló

Hajnan varázsa: egzotikum, élmények – helyszíni beszámoló  

A hazai utazási irodásokkal közösen felfedeztük Kína trópusi üdülőparadicsomát.
Egyre több kék zászlós strand a spanyoloknál

Egyre több kék zászlós strand a spanyoloknál 

A legtöbb, 164 zászlós strand a kelet spanyolországi Valencia tartományban található.
Különös fesztivál Linzben

Különös fesztivál Linzben 

Rendhagyó módon megélhető Linz város friss jövőstratégiája.
Velence egyre süllyed – de itt egy merész ötlet a megmentésére

Velence egyre süllyed – de itt egy merész ötlet a megmentésére 

Egy olasz mérnök nem kevesebbet javasol, mint hogy szó szerint megemeljék a süllyedő várost.
Ankara az UNESCO listáján

Ankara az UNESCO listáján 

Ankarát, Törökország fővárosát, hivatalosan is bejegyezték a világörökségi várományosi listára.
MUISZ: kínai fotókiállítás és turisztikai prezentáció

MUISZ: kínai fotókiállítás és turisztikai prezentáció 

Ahol a mennyország a Földre költözött.
Miskolc turizmusa: fontos küldőpiac a célkeresztben

Miskolc turizmusa: fontos küldőpiac a célkeresztben 

Tavaszi B2B workshop roadshow Bukarestben és Kolozsvárott.
Barangolás a „Fehér Lótusz” forgatási helyszínén

Barangolás a „Fehér Lótusz” forgatási helyszínén 

A gyönyörű Taorminában – ahol a Fehér Lótusz című amerikai filmsorozat második évada játszódik – minden olyan volt, mint vélhetően a forgatás idején.
A Maldív-szigeteken nem várják tárt karokkal az izraeli turistákat

A Maldív-szigeteken nem várják tárt karokkal az izraeli turistákat 

Április közepétől hivatalosan megtiltották az izraeli útlevéllel rendelkezők beutazását „válaszul az Izrael által a palesztin nép ellen elkövetett folyamatos atrocitásokra és népirtásra”, közölte a kormány.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.