Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Bécs rendhagyó turizmusmarketinget vetett be: legújabb kampányában egy olyan egyedi pszichológiai jelenségre hívja fel a figyelmet, amely egy hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után egyaránt sújthatja az utazókat.

Bécs turisztikai hivatala legújabb turisztikai kampányában a „Post-Vienna-Blues” szindrómára figyelmeztet, derül ki a GD Consulting legfrissebb cikkéből.

Az Egyesült Államokban és Kanadában július közepéig tartó kampány keretében a Bécsbe látogatókat az úgynevezett „Post-Vienna-Blues”- szindrómára hívja fel a figyelmet. Eszerint a szindróma egy olyan psichológiai jelenség, amely hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után sújthatja az utazókat. Mint írják, Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője a szindróma megjelenési módozatait a következőképpen foglalta össze:

Aki Bécsbe látogat, egyedülálló kulturális és kulináris kínálati sűrűséget tapasztal meg, s ezzel vizuális és akusztikus ingerek bőségét éli át. A hazautazással Bécs varázslatos ragyogása elhalványul és a szürke hétköznapokkal való kontraszt fájdalmasan érzékelhetővé válik.

A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
Fotó: © Bécsi Idegenforgalmi Közösség / Michael Nagle

A „PVB” - kampány már a new york-i Times Square-en, valamint Manhattanben mintegy 70 buszmegálló digitális kivetítőjén és hatalmas reklámfelületeken látható, de Washington D.C.-ben, Chicagóban, Los Angelesben, San Franciscoban és – az Austrian Airlines új közvetlen járatának köszönhetően 2024 júliusától – Bostonban is találkozhatnak majd az érdeklődök és az érintettek az online hirdetésekkel.

Ahogy a GD Consulting is írha, a Wien Tourismus a turistákat, látogatókat a bécsi repülőtérrel és az Austrian Airlines-szal együttműködve a repülőtér lounge-jaiban és több kommunikációs felületen is a „Sorry, I gave you Post-Vienna-Blues” üzenettel búcsúztatja. A wien.info oldalon megtalálható, hogy pontosan milyen élmények idézhetik elő a "post vienna bluest": az érintetteket elvakítja a város gazdagsága és eufórikusan élik meg a feldobottság érzését. A tünetek azonban nem azonnal az élvezet pillanatában jelentkeznek, hanem legkorábban a visszaút során, például a repülőtéren vagy gyakran már csak otthon. 

A webhely szatirikusan fogalmazza meg  a „nagy kockázatú helyszíneket”, és több „kiváltó tényezők” is azonít, köztük Bécs 2000 kávéházát, 27 kastélyát, 163 palotáját és több mint 100 múzeumát körülbelül 160 négyzetmérföldön. A Ringstrasse például, amely Bécs számos nevezetességének ad otthont, rengeteg vizuális, akusztikai és kulináris ingernek teszi ki a látogatókat, amelyek maradandó élményeket hagynak maguk után.

A kezelésre szerencsére létezik terápia: amilyen hamar csak lehet, Bécsbe kell látogatni. Azt, hogy mi magunk is szenvedünk-e ilyen szindrómában egy teszttel gyorsan ellenőrizhetjük.


Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.
Utasbiztosítások és a közel-keleti konfliktus

Utasbiztosítások és a közel-keleti konfliktus 

Utasbiztosítási feltételek a közel-keleti konfliktus árnyékában.
Magyar vályogkemence Chicagóban

Magyar vályogkemence Chicagóban 

A Paradigma Ariadné is ott van a 2025-ös Chicagói Építészeti Biennálé (CAB) kiállítói között.
Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.