Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Bécs rendhagyó turizmusmarketinget vetett be: legújabb kampányában egy olyan egyedi pszichológiai jelenségre hívja fel a figyelmet, amely egy hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után egyaránt sújthatja az utazókat.

Bécs turisztikai hivatala legújabb turisztikai kampányában a „Post-Vienna-Blues” szindrómára figyelmeztet, derül ki a GD Consulting legfrissebb cikkéből.

Az Egyesült Államokban és Kanadában július közepéig tartó kampány keretében a Bécsbe látogatókat az úgynevezett „Post-Vienna-Blues”- szindrómára hívja fel a figyelmet. Eszerint a szindróma egy olyan psichológiai jelenség, amely hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után sújthatja az utazókat. Mint írják, Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője a szindróma megjelenési módozatait a következőképpen foglalta össze:

Aki Bécsbe látogat, egyedülálló kulturális és kulináris kínálati sűrűséget tapasztal meg, s ezzel vizuális és akusztikus ingerek bőségét éli át. A hazautazással Bécs varázslatos ragyogása elhalványul és a szürke hétköznapokkal való kontraszt fájdalmasan érzékelhetővé válik.

A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
Fotó: © Bécsi Idegenforgalmi Közösség / Michael Nagle

A „PVB” - kampány már a new york-i Times Square-en, valamint Manhattanben mintegy 70 buszmegálló digitális kivetítőjén és hatalmas reklámfelületeken látható, de Washington D.C.-ben, Chicagóban, Los Angelesben, San Franciscoban és – az Austrian Airlines új közvetlen járatának köszönhetően 2024 júliusától – Bostonban is találkozhatnak majd az érdeklődök és az érintettek az online hirdetésekkel.

Ahogy a GD Consulting is írha, a Wien Tourismus a turistákat, látogatókat a bécsi repülőtérrel és az Austrian Airlines-szal együttműködve a repülőtér lounge-jaiban és több kommunikációs felületen is a „Sorry, I gave you Post-Vienna-Blues” üzenettel búcsúztatja. A wien.info oldalon megtalálható, hogy pontosan milyen élmények idézhetik elő a "post vienna bluest": az érintetteket elvakítja a város gazdagsága és eufórikusan élik meg a feldobottság érzését. A tünetek azonban nem azonnal az élvezet pillanatában jelentkeznek, hanem legkorábban a visszaút során, például a repülőtéren vagy gyakran már csak otthon. 

A webhely szatirikusan fogalmazza meg  a „nagy kockázatú helyszíneket”, és több „kiváltó tényezők” is azonít, köztük Bécs 2000 kávéházát, 27 kastélyát, 163 palotáját és több mint 100 múzeumát körülbelül 160 négyzetmérföldön. A Ringstrasse például, amely Bécs számos nevezetességének ad otthont, rengeteg vizuális, akusztikai és kulináris ingernek teszi ki a látogatókat, amelyek maradandó élményeket hagynak maguk után.

A kezelésre szerencsére létezik terápia: amilyen hamar csak lehet, Bécsbe kell látogatni. Azt, hogy mi magunk is szenvedünk-e ilyen szindrómában egy teszttel gyorsan ellenőrizhetjük.


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.