Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Bécs rendhagyó turizmusmarketinget vetett be: legújabb kampányában egy olyan egyedi pszichológiai jelenségre hívja fel a figyelmet, amely egy hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után egyaránt sújthatja az utazókat.

Bécs turisztikai hivatala legújabb turisztikai kampányában a „Post-Vienna-Blues” szindrómára figyelmeztet, derül ki a GD Consulting legfrissebb cikkéből.

Az Egyesült Államokban és Kanadában július közepéig tartó kampány keretében a Bécsbe látogatókat az úgynevezett „Post-Vienna-Blues”- szindrómára hívja fel a figyelmet. Eszerint a szindróma egy olyan psichológiai jelenség, amely hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után sújthatja az utazókat. Mint írják, Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője a szindróma megjelenési módozatait a következőképpen foglalta össze:

Aki Bécsbe látogat, egyedülálló kulturális és kulináris kínálati sűrűséget tapasztal meg, s ezzel vizuális és akusztikus ingerek bőségét éli át. A hazautazással Bécs varázslatos ragyogása elhalványul és a szürke hétköznapokkal való kontraszt fájdalmasan érzékelhetővé válik.

A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
Fotó: © Bécsi Idegenforgalmi Közösség / Michael Nagle

A „PVB” - kampány már a new york-i Times Square-en, valamint Manhattanben mintegy 70 buszmegálló digitális kivetítőjén és hatalmas reklámfelületeken látható, de Washington D.C.-ben, Chicagóban, Los Angelesben, San Franciscoban és – az Austrian Airlines új közvetlen járatának köszönhetően 2024 júliusától – Bostonban is találkozhatnak majd az érdeklődök és az érintettek az online hirdetésekkel.

Ahogy a GD Consulting is írha, a Wien Tourismus a turistákat, látogatókat a bécsi repülőtérrel és az Austrian Airlines-szal együttműködve a repülőtér lounge-jaiban és több kommunikációs felületen is a „Sorry, I gave you Post-Vienna-Blues” üzenettel búcsúztatja. A wien.info oldalon megtalálható, hogy pontosan milyen élmények idézhetik elő a "post vienna bluest": az érintetteket elvakítja a város gazdagsága és eufórikusan élik meg a feldobottság érzését. A tünetek azonban nem azonnal az élvezet pillanatában jelentkeznek, hanem legkorábban a visszaút során, például a repülőtéren vagy gyakran már csak otthon. 

A webhely szatirikusan fogalmazza meg  a „nagy kockázatú helyszíneket”, és több „kiváltó tényezők” is azonít, köztük Bécs 2000 kávéházát, 27 kastélyát, 163 palotáját és több mint 100 múzeumát körülbelül 160 négyzetmérföldön. A Ringstrasse például, amely Bécs számos nevezetességének ad otthont, rengeteg vizuális, akusztikai és kulináris ingernek teszi ki a látogatókat, amelyek maradandó élményeket hagynak maguk után.

A kezelésre szerencsére létezik terápia: amilyen hamar csak lehet, Bécsbe kell látogatni. Azt, hogy mi magunk is szenvedünk-e ilyen szindrómában egy teszttel gyorsan ellenőrizhetjük.


Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.