Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Bécs rendhagyó turizmusmarketinget vetett be: legújabb kampányában egy olyan egyedi pszichológiai jelenségre hívja fel a figyelmet, amely egy hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után egyaránt sújthatja az utazókat.

Bécs turisztikai hivatala legújabb turisztikai kampányában a „Post-Vienna-Blues” szindrómára figyelmeztet, derül ki a GD Consulting legfrissebb cikkéből.

Az Egyesült Államokban és Kanadában július közepéig tartó kampány keretében a Bécsbe látogatókat az úgynevezett „Post-Vienna-Blues”- szindrómára hívja fel a figyelmet. Eszerint a szindróma egy olyan psichológiai jelenség, amely hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után sújthatja az utazókat. Mint írják, Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője a szindróma megjelenési módozatait a következőképpen foglalta össze:

Aki Bécsbe látogat, egyedülálló kulturális és kulináris kínálati sűrűséget tapasztal meg, s ezzel vizuális és akusztikus ingerek bőségét éli át. A hazautazással Bécs varázslatos ragyogása elhalványul és a szürke hétköznapokkal való kontraszt fájdalmasan érzékelhetővé válik.

A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
Fotó: © Bécsi Idegenforgalmi Közösség / Michael Nagle

A „PVB” - kampány már a new york-i Times Square-en, valamint Manhattanben mintegy 70 buszmegálló digitális kivetítőjén és hatalmas reklámfelületeken látható, de Washington D.C.-ben, Chicagóban, Los Angelesben, San Franciscoban és – az Austrian Airlines új közvetlen járatának köszönhetően 2024 júliusától – Bostonban is találkozhatnak majd az érdeklődök és az érintettek az online hirdetésekkel.

Ahogy a GD Consulting is írha, a Wien Tourismus a turistákat, látogatókat a bécsi repülőtérrel és az Austrian Airlines-szal együttműködve a repülőtér lounge-jaiban és több kommunikációs felületen is a „Sorry, I gave you Post-Vienna-Blues” üzenettel búcsúztatja. A wien.info oldalon megtalálható, hogy pontosan milyen élmények idézhetik elő a "post vienna bluest": az érintetteket elvakítja a város gazdagsága és eufórikusan élik meg a feldobottság érzését. A tünetek azonban nem azonnal az élvezet pillanatában jelentkeznek, hanem legkorábban a visszaút során, például a repülőtéren vagy gyakran már csak otthon. 

A webhely szatirikusan fogalmazza meg  a „nagy kockázatú helyszíneket”, és több „kiváltó tényezők” is azonít, köztük Bécs 2000 kávéházát, 27 kastélyát, 163 palotáját és több mint 100 múzeumát körülbelül 160 négyzetmérföldön. A Ringstrasse például, amely Bécs számos nevezetességének ad otthont, rengeteg vizuális, akusztikai és kulináris ingernek teszi ki a látogatókat, amelyek maradandó élményeket hagynak maguk után.

A kezelésre szerencsére létezik terápia: amilyen hamar csak lehet, Bécsbe kell látogatni. Azt, hogy mi magunk is szenvedünk-e ilyen szindrómában egy teszttel gyorsan ellenőrizhetjük.


Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Tűzvész tombol Görögországban

Tűzvész tombol Görögországban 

A hatóságok úgy vélik, hogy a tüzet gyújtogatás, valamint meleg, száraz időjárási körülmények okozták.
Klímaaktivisták festékkel fújták le a Stonehenge-et

Klímaaktivisták festékkel fújták le a Stonehenge-et  

Narancssárga porfestékkel fújták le a Stonehenge-et egy klímavédelmi szervezet aktivistái.
K-pop vízummal lendítené fel Dél-Korea a turizmust

K-pop vízummal lendítené fel Dél-Korea a turizmust 

Az ötletet az adta, hogy az elmúlt években igencsak megnőtt az ország és kultúrája iránti rajongás.
Hová indulnak a magyarok idén nyaralni?  Mutatjuk

Hová indulnak a magyarok idén nyaralni? Mutatjuk 

Le kell hűtsük a kedélyeket: magyar honfitársaink épp oda indulnak idén is a legtöbben, ahová a korábbi években.
 Egy horvát járás 3,5 millió eurót fordít fenntartható turisztikai fejlesztésekre

Egy horvát járás 3,5 millió eurót fordít fenntartható turisztikai fejlesztésekre 

A projekt részeként kikötőt építenek a Dráván 42 vízi jármű részére, a régi parókiában pedig a természeti örökség bemutatására alkalmas központot alakítanak ki.
Vízesések, hegycsúcsok és vízi élmények a Magas-Tátrában

Vízesések, hegycsúcsok és vízi élmények a Magas-Tátrában 

Szlovákia a túrázás fellegvára, ahol nemzeti parkok, hegyekkel, tavakkal, barlangokkal és folyókkal tarkított tájak számtalan élménnyel várnak. 
Perzselő hőség a görögöknél, a turistákat nem érdekli a figyelmeztetés

Perzselő hőség a görögöknél, a turistákat nem érdekli a figyelmeztetés 

Görögországot szokatlanul magas hőség sújtja, és egyre nagyobb a félelem, hogy a külföldi látogatók nincsenek tisztában a rekkenő hőségben jelentkező túlerőltetés kockázataival.
Kísértetek és töltött birkagyomor - vizit a skót legendák városában

Kísértetek és töltött birkagyomor - vizit a skót legendák városában 

Kockás kiltek, ódon várak, morózus kastélyok, birkagyomor, dudaszó és legendák – mindez jellemző Edinburgh-ra.
ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.