Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Bécs rendhagyó turizmusmarketinget vetett be: legújabb kampányában egy olyan egyedi pszichológiai jelenségre hívja fel a figyelmet, amely egy hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után egyaránt sújthatja az utazókat.

Bécs turisztikai hivatala legújabb turisztikai kampányában a „Post-Vienna-Blues” szindrómára figyelmeztet, derül ki a GD Consulting legfrissebb cikkéből.

Az Egyesült Államokban és Kanadában július közepéig tartó kampány keretében a Bécsbe látogatókat az úgynevezett „Post-Vienna-Blues”- szindrómára hívja fel a figyelmet. Eszerint a szindróma egy olyan psichológiai jelenség, amely hosszabb-rövidebb ideig tartó bécsi tartózkodás után sújthatja az utazókat. Mint írják, Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője a szindróma megjelenési módozatait a következőképpen foglalta össze:

Aki Bécsbe látogat, egyedülálló kulturális és kulináris kínálati sűrűséget tapasztal meg, s ezzel vizuális és akusztikus ingerek bőségét éli át. A hazautazással Bécs varázslatos ragyogása elhalványul és a szürke hétköznapokkal való kontraszt fájdalmasan érzékelhetővé válik.

A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
A „Post-Vienna Blues” kampánymotívum a New York-i Times Square-en
Fotó: © Bécsi Idegenforgalmi Közösség / Michael Nagle

A „PVB” - kampány már a new york-i Times Square-en, valamint Manhattanben mintegy 70 buszmegálló digitális kivetítőjén és hatalmas reklámfelületeken látható, de Washington D.C.-ben, Chicagóban, Los Angelesben, San Franciscoban és – az Austrian Airlines új közvetlen járatának köszönhetően 2024 júliusától – Bostonban is találkozhatnak majd az érdeklődök és az érintettek az online hirdetésekkel.

Ahogy a GD Consulting is írha, a Wien Tourismus a turistákat, látogatókat a bécsi repülőtérrel és az Austrian Airlines-szal együttműködve a repülőtér lounge-jaiban és több kommunikációs felületen is a „Sorry, I gave you Post-Vienna-Blues” üzenettel búcsúztatja. A wien.info oldalon megtalálható, hogy pontosan milyen élmények idézhetik elő a "post vienna bluest": az érintetteket elvakítja a város gazdagsága és eufórikusan élik meg a feldobottság érzését. A tünetek azonban nem azonnal az élvezet pillanatában jelentkeznek, hanem legkorábban a visszaút során, például a repülőtéren vagy gyakran már csak otthon. 

A webhely szatirikusan fogalmazza meg  a „nagy kockázatú helyszíneket”, és több „kiváltó tényezők” is azonít, köztük Bécs 2000 kávéházát, 27 kastélyát, 163 palotáját és több mint 100 múzeumát körülbelül 160 négyzetmérföldön. A Ringstrasse például, amely Bécs számos nevezetességének ad otthont, rengeteg vizuális, akusztikai és kulináris ingernek teszi ki a látogatókat, amelyek maradandó élményeket hagynak maguk után.

A kezelésre szerencsére létezik terápia: amilyen hamar csak lehet, Bécsbe kell látogatni. Azt, hogy mi magunk is szenvedünk-e ilyen szindrómában egy teszttel gyorsan ellenőrizhetjük.


Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.
Megvan a földkerülő verseny győztese

Megvan a földkerülő verseny győztese 

A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.