A prezentációkban közös volt, hogy a jövő turizmusa, az újturizmus világában az ember kerül a középpontba, az innovációnak az ő igényeit kell szolgálni, mind az utazó, mind a szolgáltató oldaláról nézve a kérdést. Az utazási irodákra az emberi faktor miatt a jövőben is szükség lesz – foglalható össze az elhangzottak lényege. A többletértékeket a jövőben az emberi érték (Mehrvert vrs Mehrmensch) adja a szolgáltató szektorban. Munkáltatóknak a munka értelme felől kell meggyőzni és ezáltal megnyeri a munkatársaikat. Az ÖBB vasúttársaság a közeljövőben 2700 új álláshelyet már ennek az emberközpontú HR-stratégiának a mentén hirdet meg. A munkaközpontú munkahelyeket a turizmusban is emberközpontú munkahelyeknek kell felváltani, ezt tűnik a siker receptjének.
A kongresszus témában külön blokkot képviseltek a klímaváltozás és az utazás összefüggéseit tárgyaló prezentációk. A turizmus a globális káros anyag kibocsátás 8 százalékért felelős ennek közel felét (49%) a közlekedés teszi ki. Ennek ismeretében mostantól mindenkinek morális felelőssége van abban, hogy hova és hogyan utazik. Az előadók az utazási irodák szemléletformáló szerepének jelentőségét egyaránt hangsúlyoztak. A globális felmelegedés tendenciája az elmúlt években „katapultált”, drámai következményei lesznek, ha az azonnali cselekvés elmarad – hívta fel a figyelmet a konferencia utolsó meteorológus előadója. Mi vagyunk az első generáció, amelyik már a bőrén érzi a klímaváltozás hatásait és az utolsó, amely még aktívan tehet a káros folyamatok megállításáért. Az előadások visszakövethetőek ITT.