Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

A felső-ausztriai Linz városa mindig is kiemelkedő példának számít, amikor jó turisztikai gyakorlatok kialakításáról és megvalósításáról van szó. Linz nemcsak Európa maradandó értékeket felvonultató egyik kulturális fővárosa, hanem a turizmusmarketing kísérleti laborja is egyben.

Linz fejlődése és népszerűségének növekedése ennek a szemléletnek megfelelőlen 2009 óta töretlen. Ekkor viselte a Duna-menti város Európa Kulturális Fővárosa címet. Az azóta eltelt időszakban Linz elnyerte az UNESCO City of Media Arts címet, majd az innovatív kulturális és turisztikai termékfejlesztésért megkapta az Európai Bizottság smart tourism különdíját, olvasható a GD Consulting közleményében.

Mint írják, a 2021-ben hatalmas médiavisszhangot kiváltó, majd azóta tucatnyi rangos elismerésben részesült provokatív „Linz az Linz” (#LinzistLinz) turisztikai kampány után 2022-ben a Linz-bolygó (#PlanetLinz), illetve tavaly augusztusban a Linz hercege (#PrinzvonLinz) című kisfilmmel gerjesztett újabb és újabb reklámhullámot a város turisztikai szervezete: a Linz Tourismus.

Az aktivitások meghozták az eredményt, tavaly már jelentősen maghaladták a főbb turisztikai mutatók a járvány előtti forgalom szintjét, így a hangsúly egyre inkább a fenntarthatóságra: a jó eredmények és a jó hangulat megőrzésére irányul.

A vendégéjszakák mellett manapság egyre nagyobb hangsúly helyeződik a város lakói és a látogatók közötti összhang és harmónia megteremtésére - mondta Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyarországi regionális különmegbízottja.

Linz: az osztrák turizmus kísérleti laborja
Linz: az osztrák turizmus kísérleti laborja
Fotó: Linz Tourismus

A jó eredmények láttán az innovatív lendület nem áll meg, sőt, mostantól szintet lép. Mint arról korábban beszámoltak, 2024-ben a "kultúra szuperéve" zajlik Felső-Ausztriában. Idén a felső-ausztriai településeket is tömörítő, Salzkammergut régió adja ugyanis Európa Kulturális Fővárosát. Linz, így a kulturális szuperév egyfajta hídfőállásaként, turisztikai kapujaként is fungál idén.

Az EKF projekt mellett Anton Bruckner felső-ausztriai zeneszerző munkássága is fókuszban kerül: a modern zenei világ előfutáraként tisztelt zeneszerző kétszáz évvel ezelőtti születéséről és életművéről bőséges programmal emlékeznek az év során.

Az idei évben a „hang adja a zenét, a találkozások meg az örömöt” – fordítható le az „AnTON macht die Musik” – játékosan áthallásos kampányszlogen, amely a Bruckner-évre és az emberek közötti harmonikus találkozásokra egyaránt felhívja a figyelmet. Marie-Louise Schnurpfeil – a Linz Tourismus ügyvezetője külön érzékenyítő kampányokat tervez idén a linzi lakosság körében, hogy a helyiekben is elültessék a harmonikus vendégfogdás örömének csíráját, hogy a helyben élők és szolgáltatók könnyen „megtalálják a jó (össz)hangot” a látogatókkal.

"Boldogság-pontok" és izgalmas programok - nem csak nyáron 

„Boldogság to go – automaták” Linz utcáin: pozitív üzenetekkel motiválják az (össz)hang megteremtésre a helyieket és látogatókat. A turizmus fenntarthatóságát a harmónia szolgálja leginkább, vallja Marie-Louise Schnurpfeil a Linz Tourismus ügyvezetője (a képen)
„Boldogság to go – automaták” Linz utcáin: pozitív üzenetekkel motiválják az (össz)hang megteremtésre a helyieket és látogatókat. A turizmus fenntarthatóságát a harmónia szolgálja leginkább, vallja Marie-Louise Schnurpfeil a Linz Tourismus ügyvezetője (a képen)
Fotó: Linz Tourismus

A jövőben a turisztikai termékfejlesztés részese lesz a lakosság, ősztől külön részvételi fórumokat tartanak, ahol a turisztikai szolgáltatók, a város turisztikai szervezetének a munkatársai megismerhetik a helyiek igényeit, problémáit, örömeit és kéréseit. E koncepció alapján a turizmust lassan felváltja látogatógazdaság, ahol a vendégforgalom irányított módon növeli a helyiek életminőségét. A jó (össz)hang megtalálását szolgáló érzékenyítő kampány részeként a város forgalmasabb pontjain „boldogság, mosoly, harmónia automatákat” helyeztek el, ahonnan az (össz)hang megteremtését szolgáló kedves üzenetekre, motiváló, pozitív gondolatokra lelhetnek az érdeklődő látogatók és helyeik egyaránt. A frissen elkészült linzi kisfilmek és a „szerelmes-levél” küldő online szolgáltatás is már ezeket a harmonikus és pozitív üzenetetek hordozzák magukban.

A Linz Tourismus online vallomásküldő szolgáltatása a harmónia érdekében
A Linz Tourismus online vallomásküldő szolgáltatása a harmónia érdekében
Fotó: Linz Turismus

Recept láthatóan működik: egyre több a mosoly a linzi utcákon és vendéglátóhelyeken. A szuperkulturális év 2024 második felében is elemi erővel folytatódik tovább - folytatja Kovács Balázs és hozzáteszi, hogy erre van ok bőven, hiszen 100 éve, hogy elkészült Ausztria legnagyobb székesegyháza: a linzi Mariendom, amely jubileumra ugyancsak számos rendezvénynél téma. Egészen adventig folyamatosak a fesztiválok, nemzetközi sztárokat felvonultató koncertek, amelyekről ITT olvasható bővebb információ.

A Fesztiválok sorából kiemelkedik a jubileumi Bruckner fesztivál szeptember 4. és október 11. között. A jövő múzeumúként működő Ars Electronica központ és az őszi Ars Electronica-fesztivál, szintén kihagyhatatlan élmény a jövő iránt fogékonyak és nyitottak számára.

Az elmúlt évben mindig idők legélénkebb magyar vendégforgalmát tapasztalták a linzi szálláshelyek, s az érdeklődés idén is töretlen: a járvány előtti időszakhoz képest a duplázódás már biztosnak tűnik. A csoportos látogatókat a kultúra szuperévében grátisz városnézéssel és rácsodálkoztató, (össz)hangot teremtő történetekkel várja a Linz Tourismus.


Felmérés készült az osztrákok utazási szokásairól

Felmérés készült az osztrákok utazási szokásairól 

Az osztrákok töretlen utazási kedve a gazdasági kihívások ellenére is töretlen.
Gigászi méretű attrakció Zakopanéban

Gigászi méretű attrakció Zakopanéban 

Január 29-én megnyílt Zakopane egyik fő téli attrakciója, a hólabirintus.
Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció

Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció 

A vendéglátás és a turizmus világa jelentős átalakuláson megy keresztül, amit az új generáció elvárásai is formálnak.
Így telelünk mi: hegyek, hó és digitális fizetés

Így telelünk mi: hegyek, hó és digitális fizetés 

Egy új felmérés szerint a magyarok közel fele tervezi téli szabadságát a hegyekbe.
Utazási trendek 2025-re

Utazási trendek 2025-re 

A tavaszi szünet és húsvét időszakára látható egy kiugrás, és már jó pár honfitársunk megvette a repülőjegyét nyárra is.
Hamarosan turisztikai vásár Pozsonyban

Hamarosan turisztikai vásár Pozsonyban 

Január vége az utazási élmények jegyében zajlanak.
Ha idén Rómába készül, érdemes erről tudnia!

Ha idén Rómába készül, érdemes erről tudnia! 

Ugyanis a következő napokon 2025-ben minden múzeum belépőjegy váltása nélkül látogatható.
Nizzának elege van a turistahajókból

Nizzának elege van a turistahajókból 

Egyre nagyobb problémát jelent a Nizzába érkező turistahajók utasai által okozott szennyezés valamint a túlturizmus által okozott infrastruktúra-terhelés.
Új vezető a máltai kongresszusi iroda élén

Új vezető a máltai kongresszusi iroda élén 

A VisitMalta Incentives & Meeting új igazgatója Alaine Ciantar.
Közel a Fehér Házhoz – washingtoni látogatás

Közel a Fehér Házhoz – washingtoni látogatás 

Donald Trump elnöki beiktatásának apropóján laptársunk, a szintén a Klasszis Média által kiadott Privátbankár Világjáró rovata ezúttal washingtoni utazásra invitálta olvasóit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.