A meghökkentő cím után a következőképp indul a cikk: „A klinikai halál állapotában szállítottak el egy 35 év körüli nőt az egyiptomi Hurghada magyarok által is kedvelt szállodájából, miután szerdán eszméletlen állapotban, légzés és keringés nélkül húzták ki a hotel medencéjéből. A helyszínen nyaralt a 19 éves újraélesztés-oktató és orvostanhallgató, Márkus Dávid. Véleménye szerint kritikán aluli volt a szálloda személyzete által nyújtott ellátás minősége: A beteghez érve hatalmas káoszt tapasztaltam. Csak hogy példákat említsek, a betegen olyan oxigénmaszk volt, ami spontán lélegző betegek számára lett kitalálva, és egyébként sem csatlakozott sehova, az egyetlen használható eszköz, egy ballon, alkatrészeire szétszedve feküdt a földön, egy laikus újraélesztést végzett, a vízimentők törölközővel - fölöslegesen - árnyékot tartottak. A szálloda pánikoló állítólagos orvosának olyan alapvető eszközei nem álltak rendelkezésre, mint a vénabiztosításhoz és gyógyszereléshez elengedhetetlen branül és a szívó.”
A cikk folytatásában, melyet ezen a linken olvashatnak, számos olyan további kijelentés hangzik el, amelyek negatív színben tüntetik fel a kinti viszonyokat.
Az írást követő szakmai felháborodás hatására augusztus 10-én a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) Kommunikációs Bizottsága levelet küldött a blikk.hu főszerkesztőjének. A levelet, amely a Facebookon is olvasható, most teljes terjedelmében közöljük:
„Tisztelt Főszerkesztő Úr!
Hivatkozással a blikk.hu-n 2015. augusztus 6-án „Életveszélyben a nyaralók, magyar fiú küzdött a fiatal nő életéért!” címen megjelent cikkükre, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) nevében és valószínűleg a hazai idegenforgalom legtöbb szereplőjének egyetértésével szeretnénk reagálni.
Szomorúan tapasztaltuk, hogy – vélhetően egyéb, szélesebb körű érdeklődésre érdemes téma híján - egy kétségkívül sajnálatos, de a világ számos országában és helyszínén, akár Magyarországon is bármikor előforduló eset nyomán, kellő információk és források hiányában, egyetlen magyar fiatalember elmondása alapján, született az egyiptomi utak szervezésében és értékesítésében érintett magyarországi utazásszervezőket, valamint utazásközvetítőket, és összességében a teljes hazai kiutaztató idegenforgalmat hátrányosan érintő, számos szenzációhajhász elemet tartalmazó cikk.
Legkárosabbnak az írás címét és egyes, a kinti szállodai személyzet és mentőszolgálat, valamint rendkívül sajnálatos módon az arab etnikum viselkedését is negatívan bemutató részeket találjuk.
A cikk az idei nyári idegenforgalmat kellemetlenül érintő és legtöbb esetben indokolatlan (lásd az elmúlt másfél hónap görögországi és törökországi utazásokkal kapcsolatos híradásait) médiahírei, valamint a valóban nagyon szomorú tunéziai események után ismét negatív hatással lehet a hazai idegenforgalomra. Őszintén bízunk benne, hogy munkatársuknak és szerkesztőségüknek nem ez a célja. Erős túlzásnak érezzük, hogy egyetlen szerencsétlenül járt ember esetéből kiindulva, egy kétségkívül segítőkész, ámde a nyilvánosságot vélhetően nagyon kedvelő fiatalember beszámolója alapján újságírójuk azt sugallja, hogy az egyiptomi Hurghadában életveszélyben vannak a magyar utazók. Ez teljességgel elfogadhatatlan.
A MUISZ érintett, egyiptomi utazásokat szervező tagjainak ellenőrzött és megbízható információi alapján hetente több mint ezer elégedett magyar utas tartózkodik Egyiptomban és tér haza életre szóló élményekkel. Az utazók általánosságban nagyon elégedettek a kintiek felkészültségével és vendégszeretetével, a szállodai és vendéglátóhelyi szolgáltatások magas színvonalával, a helyi emberek kedvességével.
A jövőben kérjük a fentiek tudomásulvételét. Ilyen és más, az idegenforgalmat érintő témákkal kapcsolatos kérdéseikkel forduljanak hozzánk bizalommal.
Budapest, 2015. augusztus 10.
Tisztelettel: Molnár Judit Bakó Balázs Benefi Zsolt Haris Ernő”