A street artról szóló gyűjteményt 34 ország 86 művészeti szervezetének segítségével állították össze - olvasható a Google szerdai közleményében.
A street art alkotói a várost vászonként használva többek közt graffitivel, szoborinstallációkkal és mozaikokkal alakítják a városképet. Mivel ezek az alkotások gyakran rövid időn belül eltűnnek, ezért a világ 34 országban több ezer műről készült digitális felvétel, és került fel a virtuális múzeumba.
Közterületeken megjelenő street art műveket 2014 júniusa óta tekinthetnek meg az internetezők a Google kulturális oldalán. Akkor még 31 partner segítségével több mint ötezer street art kép és csaknem 100 kiállítási anyag volt a globális internetes múzeum része, de a kezdeményezés legújabb lépéseként 55 új művészeti szervezet közreműködésével már több mint tízezer, stencillel készült művet, szoborinstallációt, mozaikot és kollázst, valamint több mint 260 virtuális kiállítást nézhetnek meg a felhasználók.
A Google művészeti kezdeményezése egy Chrome-bővítménnyel is bővült, amelynek segítségével egy új keresőlap megnyitásakor egy festmény jelenik meg a böngészőben. A művek gyakorisága változtatható aszerint, hogy naponta, vagy inkább minden egyes új lapnál jelenjen meg új festmény.
A Google Kulturális Intézetének (Google Cultural Institute) célja, hogy a világ kulturális kincsei, archívumai, örökségei elérhetővé váljanak a világhálón, hogy minél többen ismerhessék meg őket.
Az intézet virtuális múzeumában az Iparművészeti Múzeum, a Magyar Nemzeti Galéria, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Petőfi Irodalmi Múzeum és a Szépművészeti Múzeum anyaga is megtalálható, az Iparművészeti Múzeumban pedig 2013. októbere óta virtuális sétát is tehetnek az internethasználók.
Az intézménynek mintegy 500 partnere van a világ 60 országában, így csaknem 70 ezer műtárgy szerepel a múzeumban, amely közül több mint 100 darabot rendkívüli részletességgel, akár "gigapixeles" felbontásban is meg lehet tekinteni.
Forrás: MTI