A Roland Berger tanácsadó cég frissen publikált tanulmánya szerint az üzletei utazások nem fogják elérni a járvány előtti szintet. Ennek oka, hogy az elmúlt években elterjedt és sok cégnél bevezetett online megoldások az utazások egy részét kiváltják. Sok cég kiküldetési szabályzata is adaptálódott az új helyzethez és kisebb számban engedélyeznek céges utazásokat. A környezeti és fenntarthatósági elvárások is általánosságban az üzletei utak dinamikus növekedése ellen hatnak - tudósít az ÖTT-ről részletesen a GD Consulting.
A prezentációt követő eszmecsere szakértői egyetértettek abban, hogy a városi turizmus olyan komplex élménycsomagot kínál, amely iránti kereslet továbbra is erőteljesen tetten érhető. Amivel számolni kell, hogy az üzleti és magánutak egyfajta hibrid keverékeként a bleisure utak aránya a jövőben növekedni fog. Elhangzott: a jövőben a szabadidő értelmes eltöltésnek opciói jelentik a városi turizmus legnagyobb hozzáadott értékét, amely alapján a városok optimális és minőségi élménytérként funkcionálhatnak.
Az atb-hez kapcsolódó konferencia előadásainak egyikén elhangzott, hogy jelenleg a Föld lakosságának 80 százaléka még életében nem ült repülőn. Ez az arány iparági előrejelzések szerint rohamosan csökkeni fog. Jelenleg közel 20 ezer utasszállító repülőgép teljesít szolgálatot, a következő húsz évben ez a szám megduplázódik. A fenntarthatóság csak a gyártási technológia folyamatos fejlesztésével és az innováció segítségével valósulhat meg. Egyre könyebb, egyre kisebb fogyasztású és egyre tisztább meghajtású repülőgépek készülnek, így a károsanyag-kibocsátás összességében csökkeni fog.
Az osztrák szövetségi államvasutak, az ÖBB képviselője szerint az éjszaka nightjet járatok sikeressége jól mutatja, hogy az utasok nyitottak vasúttal utazni, ha jó ajánlatokat kapnak. Jelenleg 20 desztináció érhető el Ausztriából éjszakai vonattal, a népszerű járatok a nyári hónapokra már jórészt a teljes kapacitásra megteltek. Jövő évtől még korszerűbb, egész más utazási élményt nyújtó szerelvények is forgalomba állnak ezen a területen is. Az osztrák színek alatt működő AUA légitársaság képviselője hozzászólásában elmondta, hogy a járvány előtti flottakapacitásuk 80 százalékára csökkent jelenlegi gépparkjuk. A hatékonyság növekedést ugyanakkor jól mutatja, hogy a szabadidős utasaik száma már egyes kiemelt időszakokban 20 százalékkal is meghaladták a járvány előtti szintet.