Linz hercege is beszáll városa új turisztikai marketingkampányába

Prinz von Linz, azaz Linz hercege bemutatja, milyen az, amikor egy felső-ausztriai városban az elképzelhetetlen valóssága válhat.

A 2021-ben hatalmas nemzetközi médiavisszhangot és komoly társadalmi vitákat egyaránt kiváltó, majd számos elismerésben részesült provokatív „Linz az Linz” turisztikai kampány után tavaly augusztusban ismét hallatott magáról a Linz Tourismus. A tavalyi apropót az ugyancsak nyár végén indított „orbitális kampány” adta, amely egy 10 perces játékfilm köré épült.

A történet során Elon Musk Mars-expedíciójának űrhajósai váratlanul megszakították küldetéseket és a Mars helyett a Linz bolygón landoltak. A film sztorija egyszerre volt meghökkentő és izgalmas, egyben remek lehetőség, hogy a nézőket rádöbbentse olyan égető társadalmi problémákra, mint a fenntarthatóság és klímaváltozás kérdése, a túlturizmus jelensége, vagy éppen az űrturizmus anomáliái. 

Az elmúlt napokban pedig elstartolt „Prinz von Linz”, azaz Linz hercege kampány a hétköznapi élmények megéléséből eredő „tapasztalati gazdagodás” logikáját viszi tovább a tavalyi üzenetből. Linz elsősorban nem a szupergazdagok és a luxusutazók úti célja, azonban a városban járva mindenki gazdagnak érezheti magát, találkozásokban és élményekben garantáltan nem lesz hiány.

Linzben járva az átlagember egy fantasztikus utazásban vesz részt, amely tele van szerethető és gazdagító találkozásokkal, amelyek által a korábban elképzelhetetlen is valósággá válik. 

 

Az idei kampány fő figurája, központi szereplője: Ottó, az átlagember, aki golfsegéd életét egy vad dunai kirándulás kedvéért feladja, hogy vágyait valóra váltsa. Linzi kalandjai során felfedezi a város legfurcsább, legdurvább és egyben legviccesebb oldalait, az itt élő embereket és végül önmagát. Linz a legjobbat hozza ki belőle, új barátságokat köt és valóra váltja korábbi beteljesületlen álmait. Ottó nem lesz ugyan "szupergazdag", hanem utazása során "élmény-gazdaggá" válik. Linzet az utazó szívébe zárja és a város is az utazót. A dicsőség megkoronázásaként Ottó „Linz hercegévé” válik és a helyben lakókkal együtt örülhet, velük közösen élheti meg élete legnagyobb buliját - foglalható össze a frissen bemutatott turisztikai reklámfilm cselekménye.

„A turisztikai élmények lényege a látogatók és a helyiek közötti kapcsolat, a találkozások általi lehetőségek megteremtése, illetve ennek elősegítése. Az újturizmus világban minden felértékelődik, ami közeli, ami emberi és autentikus”, olvasható Kovács Balázs szakmai blogjában, aki a GD Consulting tanácsadó irodáján keresztül látja el a Linz Tourismus bécsi és magyarországi képviseletét.

 

 

Forrás: GD Consulting / Bécs


Korlátozottan, de már fogad vonatokat Ausztria

Korlátozottan, de már fogad vonatokat Ausztria 

Győri vagy hegyeshalmi átszállással biztosított az eljutás Bécsig.
Többet költöttünk idén utasbiztosításra

Többet költöttünk idén utasbiztosításra 

Az emelkedést a javuló gazdasági környezettel magyarázzák.
Egy rejtőzködő stájer szépség: Herberstein

Egy rejtőzködő stájer szépség: Herberstein 

Ma is elég nehéz megtalálni Herbersteint, de régen éppen ennek köszönhette létét ez a gyönyörű kastély.
Rómában újabb korlátozások a tömegturizmus ellen

Rómában újabb korlátozások a tömegturizmus ellen 

Az adatok szerint 2023-ban közel ötvenmillió látogató érkezett Rómába, és átlagban fejenként 4,1 éjszakát töltöttek a városban.
Csődgondnokság alatt a Titanicot gyártó hajógyár

Csődgondnokság alatt a Titanicot gyártó hajógyár 

A cégvezetés tájékoztatása szerint megalapozott az a várakozás, hogy a vállalatcsoport új tulajdonosi irányítás alatt működhet majd tovább.
Turistaforgalomról, magyarok érkezéséről, toprégiókról és a túlturizmus elkerüléséről

Turistaforgalomról, magyarok érkezéséről, toprégiókról és a túlturizmus elkerüléséről 

A Horvát Idegenforgalmi Közösség nyári főszezont értékelő hétfői tájékoztatóján jártunk.
Extrém eső tartja fogságban Ausztriát

Extrém eső tartja fogságban Ausztriát  

Az elmúlt napok heves esőzései rég nem látott kihívások elé állítják Ausztriát.
Lengyelország: a rejtett kincsek és az aktív turizmus hazája

Lengyelország: a rejtett kincsek és az aktív turizmus hazája 

Lengyelország egyre nagyobb erőket mozgósít, hogy megmutassa az ország látnivalóit és még több magyar turistát tudjon az országba csábítani.
Ellopták Banksy leghíresebb képét

Ellopták Banksy leghíresebb képét  

Ellopták Banksy: „Lány léggömbbel” című művét. A tetteseket elkapták.
Új trend: "Szabadon lélegző" turizmus

Új trend: "Szabadon lélegző" turizmus 

Egyre többen keresik fel azokat az alpesi szállásokat, ahol szinte harapni lehet a levegőt. És ennek az újfajta, kizárólag az egészség védelmét szolgáló turisztikai célnak neve is van már: ökológiai alapja miatt HEALPS2 a projekt elnevezése.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.