Ma indul a 2018-as 2018-as EU-Kína Turisztikai Év

A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye.

Európai és kínai kormányzati- és üzleti vezetők nyitják meg a 2018-as EU-Kínai Turisztikai Évet (ECTY) január 19-én Velencében. A program célja a Kína és az Európai Unió között már kiépített, mindkét fél számára előnyösnek bizonyuló együttműködés továbbfejlesztése, és a kölcsönös turisztikai forgalom növelését elősegítő újabb kezdeményezések elindítása.

Az EU-Kína Turisztikai Év elnevezésű programot az Európai Bizottság alkotta meg, együttműködésben a vezető európai utazási és kereskedelmi szervezettekkel: az Európai Turisztikai Bizottsággal (ETC), a Welcome Chinese képviselőivel és az Európai Turisztikai Szövetséggel (ETOA). A cél a kínai és európai idegenforgalmi ágazat közötti kapcsolatok erősítése. Ennek jegyében a megbeszélések tárgyát képezi több olyan új kezdeményezés elindítása is, amelyek célja az eddig kevésbé ismert úti célok népszerűsítése, a kölcsönös tapasztalatszerzés elősegítése, a vízumigénylések könnyítése, valamint a légi összeköttetések erősítése.

Kína ma már a világ legnagyobb turisztikai piaca a költések terén, és második helyen áll a kiutazó forgalmat tekintve. 2016-ban a kínai polgárok összesen 122 millió alkalommal utaztak külföldre, amely a nemzetközi turizmus egyötödét tette ki. A kínai bérnövekedés folytatódásának és az adminisztrációs könnyítéseknek köszönhetően pedig a jövőben várhatóan még könnyebben elérhetővé válik a külföldi utazás az ázsiai ország középosztályának tagjai számára. Erre válaszul kívánják az európai desztinációk tovább erősíteni pozícióikat ezen a piacon. A kínai kiutazó turizmus jelentős növekedési potenciált jelent Európa számára. Jelenleg az európai országokba beutazó turisták 90 százaléka az Európai Unió valamely másik tagállamából érkezik. Ezzel szemben Ázsiában csak a turisták 73 százaléka érkezik egy másik ázsiai országból, míg az Egyesült Államokban az utazók 75 százaléka hazai turista.

Kína 2012 óta vezeti a külföldön legtöbbet költő turisták ranglistáját. 2016-ban a kínai turisták már 261 milliárd dollárt költöttek el külföldön, ami 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A növekedésnek köszönhetően ma már Kínát kétségtelenül a világ legnagyobb költő állama, jóval megelőzve az Egyesült Államokat (123 milliárd dollár) és Németországot (79 milliárd dollár) is. Ma már a kínai turisztikai költések teszik ki a világ turisztikai bevételének 23 százalékát, hatalmas bevételt generálva a célországoknak. Az európai országok iránti érdeklődés nagyon erős Kínában, így 2016-ban 12,8 millióan látogattak az ázsiai országból Európába. Becslések szerint pedig 5 éven belül ez a szám évi 20,8 millióra fog emelkedni. Érdekességképp megjegyzendő, hogy Észak-Amerikába 2016- ban 3,1 millió kínai látogatott. Európán belül Franciaország a legvonzóbb a távol keleti ország turisták számára, habár az utóbbi időkben a biztonsági kockázatok miatt inkább Olaszország felé fordult az érdeklődés.

Az EU-Kínai Turisztikai Év elindításáról szóló megállapodást az Európai Bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker és a Kínai Népköztársaság miniszterelnöke, Li Kocsiang írták alá.

A program célkitűzései a következők:

• kevésbé ismert úti célok népszerűsítése,

• az utaztatással kapcsolatos kölcsönös tapasztalatok további erősítése,

• az együttműködés erősítésére szolgáló lehetőségek felkutatása és biztosítása,

• vízumkönnyítések bevezetése és a légi összeköttetések erősítése.

A 2018-as EU-Kína Turisztikai Év velencei megnyitója két jelentős eseményt takar, amelyek közül az egyik a Palazzo Ducale, másik a velencei Casino épeületében lesz megtartva. Az üzleti csúcstalálkozón európai biztosok, valamint olyan kis- nagyvállalatok képviselői, továbbá más szakemberek vesznek részt, akik mind az EU és Kína között kapcsolatok elmélyítésén dolgoznak. Az ezzel egyidejűleg megrendezendő magas-szintű üzleti találkozón a felek a kevésbé ismert úti célok népszerűsítésének lehetőségeit tárgyalják majd meg. A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye. Hogy ez a cél megvalósulhasson, fontos a turisztikai vállalkozások dolgozóinak képzése annak érdekében, hogy a legjobb kiszolgálást tudják nyújtani a kínai utazók számára, megértve mit is igényelnek a kommunikáció és a szolgáltatások terén. Ennek érdekében az Európai Bizottság és az Európai Turisztikai Bizottság egy új együttműködési platformot hozott létre az Európába irányuló turizmust serkentése céljával 2018-tól kezdődően.

A 2018 EU-Kína Turisztikai Év kiemelt partnere a Welcome Chinese, amely a promóciós események főszervezői feladatait is ellátja. A Welcome Chinese rendelkezik az egyetlen olyan, a kínai kormányzat által elfogadott tanúsítvánnyal, amelynek birtokosai hivatalosan is teljesítik a Kínai Turisztikai Akadémia által - a Kínai Központi Televízióval és a UnionPay-jel, az ország egyetlen bankkártya kibocsátójával közösen – meghatározott, kínai utazókra szabott vendéglátói sztenderdeket. A kínai utazók európaitól eltérő viselkedési mintái és kulturális szokásai nagyban befolyásolják az utazásokkal kapcsolatos választásaikat is. Az egyik legfontosabb hátráltató tényező a nyelvismeret hiánya. Emellett számolni kell az elektronikus fizetések terén még fennálló korlátokkal, valamint a kínai utazók biztonsági kockázatokhoz való óvatos hozzáállására is, amelyek ugyancsak kihatással van az utazással kapcsolatos döntésekre. A Welcome Chinese folyamatos edukációt nyújt az operátorok részére arról, hogy mit keresnek és milyen újdonságokra vágynak a kínai turisták.

A 2018-as EU-Kínai Turisztikai Év projektbe a következő európai régiók kapcsolódnak be: Andalúzia és Katalónia Spanyolországból, Lappföld Finnországból, Veneto, Lombardo, Piedmont és Toszkána Olaszországból. Több Unesco világörökségi helyszínt is népszerűsít a program, Magyarországról a Tokaji Borvidéket.

További rendezvények is népszerűsítik majd a 2018-as EU-Kína Turisztikai Évet, március 6- án Berlinben a legnagyobb európai turisztikai börzén és Pekingben április 16-án. Emellett további népszerűsítő eseményekre kerül sor – egyebek mellett - novemberben Londonban és Sanghajban, valamint decemberben Chengduban.

Forrás: Turizmus Online


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.