Ma indul a 2018-as 2018-as EU-Kína Turisztikai Év

A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye.

Európai és kínai kormányzati- és üzleti vezetők nyitják meg a 2018-as EU-Kínai Turisztikai Évet (ECTY) január 19-én Velencében. A program célja a Kína és az Európai Unió között már kiépített, mindkét fél számára előnyösnek bizonyuló együttműködés továbbfejlesztése, és a kölcsönös turisztikai forgalom növelését elősegítő újabb kezdeményezések elindítása.

Az EU-Kína Turisztikai Év elnevezésű programot az Európai Bizottság alkotta meg, együttműködésben a vezető európai utazási és kereskedelmi szervezettekkel: az Európai Turisztikai Bizottsággal (ETC), a Welcome Chinese képviselőivel és az Európai Turisztikai Szövetséggel (ETOA). A cél a kínai és európai idegenforgalmi ágazat közötti kapcsolatok erősítése. Ennek jegyében a megbeszélések tárgyát képezi több olyan új kezdeményezés elindítása is, amelyek célja az eddig kevésbé ismert úti célok népszerűsítése, a kölcsönös tapasztalatszerzés elősegítése, a vízumigénylések könnyítése, valamint a légi összeköttetések erősítése.

Kína ma már a világ legnagyobb turisztikai piaca a költések terén, és második helyen áll a kiutazó forgalmat tekintve. 2016-ban a kínai polgárok összesen 122 millió alkalommal utaztak külföldre, amely a nemzetközi turizmus egyötödét tette ki. A kínai bérnövekedés folytatódásának és az adminisztrációs könnyítéseknek köszönhetően pedig a jövőben várhatóan még könnyebben elérhetővé válik a külföldi utazás az ázsiai ország középosztályának tagjai számára. Erre válaszul kívánják az európai desztinációk tovább erősíteni pozícióikat ezen a piacon. A kínai kiutazó turizmus jelentős növekedési potenciált jelent Európa számára. Jelenleg az európai országokba beutazó turisták 90 százaléka az Európai Unió valamely másik tagállamából érkezik. Ezzel szemben Ázsiában csak a turisták 73 százaléka érkezik egy másik ázsiai országból, míg az Egyesült Államokban az utazók 75 százaléka hazai turista.

Kína 2012 óta vezeti a külföldön legtöbbet költő turisták ranglistáját. 2016-ban a kínai turisták már 261 milliárd dollárt költöttek el külföldön, ami 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A növekedésnek köszönhetően ma már Kínát kétségtelenül a világ legnagyobb költő állama, jóval megelőzve az Egyesült Államokat (123 milliárd dollár) és Németországot (79 milliárd dollár) is. Ma már a kínai turisztikai költések teszik ki a világ turisztikai bevételének 23 százalékát, hatalmas bevételt generálva a célországoknak. Az európai országok iránti érdeklődés nagyon erős Kínában, így 2016-ban 12,8 millióan látogattak az ázsiai országból Európába. Becslések szerint pedig 5 éven belül ez a szám évi 20,8 millióra fog emelkedni. Érdekességképp megjegyzendő, hogy Észak-Amerikába 2016- ban 3,1 millió kínai látogatott. Európán belül Franciaország a legvonzóbb a távol keleti ország turisták számára, habár az utóbbi időkben a biztonsági kockázatok miatt inkább Olaszország felé fordult az érdeklődés.

Az EU-Kínai Turisztikai Év elindításáról szóló megállapodást az Európai Bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker és a Kínai Népköztársaság miniszterelnöke, Li Kocsiang írták alá.

A program célkitűzései a következők:

• kevésbé ismert úti célok népszerűsítése,

• az utaztatással kapcsolatos kölcsönös tapasztalatok további erősítése,

• az együttműködés erősítésére szolgáló lehetőségek felkutatása és biztosítása,

• vízumkönnyítések bevezetése és a légi összeköttetések erősítése.

A 2018-as EU-Kína Turisztikai Év velencei megnyitója két jelentős eseményt takar, amelyek közül az egyik a Palazzo Ducale, másik a velencei Casino épeületében lesz megtartva. Az üzleti csúcstalálkozón európai biztosok, valamint olyan kis- nagyvállalatok képviselői, továbbá más szakemberek vesznek részt, akik mind az EU és Kína között kapcsolatok elmélyítésén dolgoznak. Az ezzel egyidejűleg megrendezendő magas-szintű üzleti találkozón a felek a kevésbé ismert úti célok népszerűsítésének lehetőségeit tárgyalják majd meg. A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye. Hogy ez a cél megvalósulhasson, fontos a turisztikai vállalkozások dolgozóinak képzése annak érdekében, hogy a legjobb kiszolgálást tudják nyújtani a kínai utazók számára, megértve mit is igényelnek a kommunikáció és a szolgáltatások terén. Ennek érdekében az Európai Bizottság és az Európai Turisztikai Bizottság egy új együttműködési platformot hozott létre az Európába irányuló turizmust serkentése céljával 2018-tól kezdődően.

A 2018 EU-Kína Turisztikai Év kiemelt partnere a Welcome Chinese, amely a promóciós események főszervezői feladatait is ellátja. A Welcome Chinese rendelkezik az egyetlen olyan, a kínai kormányzat által elfogadott tanúsítvánnyal, amelynek birtokosai hivatalosan is teljesítik a Kínai Turisztikai Akadémia által - a Kínai Központi Televízióval és a UnionPay-jel, az ország egyetlen bankkártya kibocsátójával közösen – meghatározott, kínai utazókra szabott vendéglátói sztenderdeket. A kínai utazók európaitól eltérő viselkedési mintái és kulturális szokásai nagyban befolyásolják az utazásokkal kapcsolatos választásaikat is. Az egyik legfontosabb hátráltató tényező a nyelvismeret hiánya. Emellett számolni kell az elektronikus fizetések terén még fennálló korlátokkal, valamint a kínai utazók biztonsági kockázatokhoz való óvatos hozzáállására is, amelyek ugyancsak kihatással van az utazással kapcsolatos döntésekre. A Welcome Chinese folyamatos edukációt nyújt az operátorok részére arról, hogy mit keresnek és milyen újdonságokra vágynak a kínai turisták.

A 2018-as EU-Kínai Turisztikai Év projektbe a következő európai régiók kapcsolódnak be: Andalúzia és Katalónia Spanyolországból, Lappföld Finnországból, Veneto, Lombardo, Piedmont és Toszkána Olaszországból. Több Unesco világörökségi helyszínt is népszerűsít a program, Magyarországról a Tokaji Borvidéket.

További rendezvények is népszerűsítik majd a 2018-as EU-Kína Turisztikai Évet, március 6- án Berlinben a legnagyobb európai turisztikai börzén és Pekingben április 16-án. Emellett további népszerűsítő eseményekre kerül sor – egyebek mellett - novemberben Londonban és Sanghajban, valamint decemberben Chengduban.

Forrás: Turizmus Online


Nyitva ismét a Notre-Dame – megtartották az első misét

Nyitva ismét a Notre-Dame – megtartották az első misét 

Több mint öt évvel a pusztító tűzvész után vasárnap megtartották az első misét az újjáépített párizsi Notre-Dame székesegyházban.
Group travel: next stop the Grand Est!

Group travel: next stop the Grand Est! 

The Grand Est is a must-see destination for group travel lovers. With its historic cities and unspoilt natural landscapes, this rich, diverse region offers an unrivalled range of experiences.
Közeleg az idei Nobel-díj átadás – Stockholm igazi turistamágnes

Közeleg az idei Nobel-díj átadás – Stockholm igazi turistamágnes 

December elején erős turista vonzereje van a Nobel-hétnek: ugyanis mindig december 10-én van a díjátadó, de már előtte is belföldi és külföldi látogatók tízezrei zarándokolnak Stockholmba.
Karácsonyi vásárok – nyári napsütésben

Karácsonyi vásárok – nyári napsütésben 

A karácsonyi vásárokról általában ugyanaz jut eszünkbe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. De lehet másképp is ünnepelni.
Így utaznak a magyarok idén karácsonykor

Így utaznak a magyarok idén karácsonykor 

Sokkal inkább utaznak távolabbi úti célra a karácsonyi időszakban a magyarok, mint az év egyéb időszakaiban – mutatják a az egyik vezető utazástechnológiai vállalat foglalási adatai.
Jó hangulatú karácsonyi partival zárta sikeres évét a Slovakia Travel

Jó hangulatú karácsonyi partival zárta sikeres évét a Slovakia Travel 

Szlovákiába utazni jó ötlet – így hangzik az ország fő turisztikai szlogenje, amelyet most kiegészít egy másik: az egyik friss, angol nyelvű nívós prospektus címe szerint az ország közel van és meglepetésekkel vár.
Olaszország betiltja a kulcsdobozok használatát a szálláshelyeken

Olaszország betiltja a kulcsdobozok használatát a szálláshelyeken 

A tulajdonosoknak az olaszországi bérelhető szálláshelyeken megszálló vendégekkel személyesen kell találkozniuk.
Főpróbát tartottak a Szent Péter-bazilikában

Főpróbát tartottak a Szent Péter-bazilikában 

Készülnek a Szentévre.
Lajhárok, repülés az esőerdő felett és a Pura Vida

Lajhárok, repülés az esőerdő felett és a Pura Vida 

Costa Ricában megtapasztalhatjuk az igazi szabadság élményét, miközben Tarzan módjára repülünk az esőerdőben vagy egy meleg vizű forrásban ücsörgünk.
Maldív-szigetek: esküvők szereplői és a nászutasok paradicsoma

Maldív-szigetek: esküvők szereplői és a nászutasok paradicsoma 

A Visit Maldives által szervezett frissen tartott webinárium keretében betekintést kaptunk a Maldív-szigetek lenyűgöző kínálatába, amelyet kifejezetten esküvők és nászutasok számára kínálnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.