A szakmai találkozók és fórumok egyik megkerülhetetlen témája a fenntarthatóság kérdése volt. Az első vásári nap megnyitóünnepségén Astrid Steherig, az Österreich Werbung vezérigazgatója bejelentette, hogy Burgenland lesz az első ausztriai fenntarthatósági modell-régió, ahol tartományi szinten teljesítik a szolgáltatók a fenntartható turisztikai nemzeti védjegy feltételeit.
A kritériumok sikeres teljesítését követően hamarosan bevezetik az Österreichisches Umweltzeichen védjegyet. (A Dunakavicsok turisztikai podcast legfrisseb számában e védjegy jelentőségéről is hallhatunk.) A megnyitón elhangzott: az osztrák turizmus-stratégia, a Masteplan-T értelmében Ausztria 10 éven belül a világ első számú turisztikai desztinációjává kíván lenni, s ezért mindent meg is tesznek.
A Ferien Messe keretében zajlott a SKÅL Club Vienna International üzleti ebédje, amelyen Susanne Kraus-Winkler osztrák turisztikai államtitkár díszvendégként adott elő a turizmus aktuális kérdésiről. A fenntarthatósági célok követését ő is elsők között említette. Bejelentette, hogy Ausztriában szövetségi szinten vizsgálják, hogy a kedvezményes közlekedési országbérlet (Klimaticket) a jövőben a turisták számára is elérhetőé váljon, ezzel is segítve a fenntartható mobilitást.
Magyar vonatkozású témakánt elhangzott, hogy jelenleg rekord számú foglalkoztatott dolgozik az osztrák turisztikai ágazatban és rekord számú a magyar munkavállók száma is a szektorban. Ausztriában is nagy probléma a munkaerőhiány, az EU-s tartalékok kimerültek, ezért a nyugat-balkáni és Európain kívüli munkavállalók megnyerésén dolgoznak.
Az államtitkár a manilai és jakartai kormányzattal is tárgyal, hogy minél hamarabb szabályozott keretek között ázsiai munkaerő is segítse az osztrák turisztikai ágazatot. (GD Consulting információ. További információ ITT és ITT. )