Szervező, lusta, önjelölt idegenvezető - Ön melyik csoportba tartozik?

A magyar fiatalok nagy része szereti az irányítást, ha utazásról van szó, és csak minden ötödik az, aki bevállalja, hogy ő bizony az utazók lustája és csak sodródik az árral – mutatják a vezető utazási technológiai cég reprezentatív felmérésének adatai, amelyet az idei World Travel Hacker kampánya kapcsán készített. Az adatokból úgy tűnik, hogy a nők szívesebben kattintanak, és osztják meg utazással kapcsolatos élményeiket.

Vajon ki, milyen szerepet vállal magára, amikor a barátaival vagy a családdal utazik? – tette fel a kérdést a Kiwi.com a 18 és 37 év közti magyaroknak.

A válaszokból úgy tűnik, hogy minél idősebbek vagyunk, annál inkább magunkra vállaljuk a szervezést. Legyen szó repülőjegyvásárlásról, szállásfoglalásról, a kihagyhatatlan látnivalók felderítéséről és mindehhez a tökéletes időzítés összeállításáról, a Z generáció fiatal felnőttjei közül minden harmadik, az Y-ok közül pedig majdnem minden második (45%) magára vállalja ezt.

Ha ennyien szervezkednek, akkor nem kérdés, hogy kell olyan is, aki csak lustálkodik…

Minden ötödik 18-27 év közti, és közel ennyi Y-generációs az, aki csak pihenni szeretne
Minden ötödik 18-27 év közti, és közel ennyi Y-generációs az, aki csak pihenni szeretne
Fotó: kiwi.com

Legyen bármilyen furcsa, de nem ez a legnépesebb tábor, sőt, messze elmarad arányaiban a szervezőktől. Merthogy minden ötödik 18-27 év közti, és közel ennyi Y-generációs az, aki csak pihenni szeretne, amikor utazik, és alkalmazkodik a csoport igényeihez.

Önjelölt idegenvezetőnek vagy az utazás dokumentálására pont ugyanannyi fiatal felnőtt vállalkozik, az Y-ok körében picit többen vannak az idegenvezetők.

Vajon bevágják előre még azt is, hogy hány lépcső vezet fel egy toronyba, hogy hány évig épült egy templom, vagy puskáznak? 

A telefon úgyis szinte mindig rendelkezésre áll, és akkor már át is térhetünk a következő népes csoportra, a tartalomelőállítókéra: ők azok, akik bármit látnak, kattintanak. Szép épület, cuki cica, csodás ételkompozíció – jön a kattintás, megosztás, és már jöhetnek is a lájkok. A különböző utazási típusok közül egyébként egyedül a tartalomelőállítás kapcsán van szignifikáns eltérés a nemek között.

Úgy tűnik, hogy a nők sokkal szívesebben osztanak meg utazós képeket és videókat.

Sokunknak ismerős a helyzet, amikor egy csoportban szinte mindenki beszél angolul, és mégis egy ember az, aki állandóan kérdez, aztán pedig magyaráz? Na, ők a tolmácsok, amely szerepet az utazástechnológiai cég kutatása szerint szívesebben vállalnak magukra a fiatalabbak egy utazáson: míg a Z generáció felnőttjei közül 12, addig az Y-ok közül pusztán 6 százalék az, aki jellemzően a külföldi társalgás élére áll.

A magyar fiatalok nagy része szereti az irányítást, ha utazásról van szó
A magyar fiatalok nagy része szereti az irányítást, ha utazásról van szó
Fotó: kiwi.com

És ha vannak önjelölt idegenvezetők, akkor miért ne lennének önjelölt helybéliek? Itt nem arra gondolunk, amikor valaki tud az adott ország nyelvén köszönni, hanem aki minden általa látogatott ország nyelvén megtanul ezt, azt és azonnal otthonosan kommunikál is. A helyiek nyelvén simán rendel egy sört, elbeszélget a pincérrel vagy megkérdezi, hogy honnan indul a busz a tengerpartra. Ők nagyon kevesen vannak, szóval simán megeshet egy társaságban, hogy senki nem ez, és akkor bizony sokkal több munkája lesz a tolmácsoknak.

Íme a 18 és 37 év közti magyar fiatalok utazó archetípusai:

  • Hogy a jegyem, hol szállunk meg? Kérdezd a szervezőt! – 42%
  • Nekem mindegy, minden jó lesz, de legyen idő pihenni: íme a lusta! – 19%
  • Ezt semmiképp se hagyjuk ki! Az önjelölt idegenvezető útikönyvvel a fejében nyaral. – 14%
  • Picit dőlj balra, jó, te pedig engedd le a kezed! Amiről nincs kép, az meg sem történt – vallja a tartalomelőállító. – 13%
  • Mit is mondott? Na, majd inkább megkérdezem én! Persze, jó, ha van egy tolmács, de azért picit idegesítő is tud lenni, nem? – 8%
  • Azt meg úgy mondják itt, hogy… Az önjelölt helybéli egy hét alatt mindent is jobban tud arról, hogy is kell itt kávét rendelni. – 5%

 


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.