Új trendek a londoni WTM-en

Londonban a WTM Nemzetközi Utazáskiállításon a világ utazási üzletágának több ezer képviselője volt jelen. A szektor a pandémia után most kezd magához térni - írja az euronews.

Japántól Kubán át a Cseh Köztársaságig – ez a világ utazási piacának egyik legnagyobb találkozója, amely bemutatja, hogyan változik az üzletág, és ahol megvitatják az új fogyasztási és technológiai trendeket.

Tokió eddig rejtett oldalát is megmutatná

Tokió büszkén hirdeti, hogy újra készen áll a turisták fogadására. Több mint két év elszigeteltség után múlt hónapban nyitott újra a nemzetközi turizmus felé. És a látogatók ezt örömmel fogadták. Bár a turisták száma még elmarad a 2019-es adatoktól, egyre többen és többen utaznak ismét Japánba.

A globális turizmus az idei év első felében a járvány előtti szint közel 60 százalékát érte el. Tokió a visszatérő látogatókat arra ösztönzi, hogy hagyják el a kitaposott ösvényt. „A legtöbben azt hiszik, hogy Tokió egy nagy város, és a belvárosban maradnak. Meg kell mutatnunk Tokió másik arcát is. Az emberek élvezhetik a belvárost, de ott vannak a felfedezésre váró területek is,” mondta Maszasi Imai, a tokiói idegenforgalmi központ marketingigazgatója.

Versengés helyett fenntarthatóság

A látogatók megosztása ma már számos ország és úti cél számára kulcsfontosságú, ezzel is igyekeznek teljesíteni a fenntarthatósági vállalásaikat. A közös célok pedig félreteszik a rivalizálást, és úgy egyesítik az iparágat, mint még soha.

„A nap, a tenger és a homok jelentősége mellett ma már a nyugalom, a spiritualitás és a fenntarthatóság hívószavak is megjelentek. Ha továbbra is versenyezni akarunk Bangkokkal, Kuala Lumpurral és Szingapúrral, senki sem fog nyerni. Együtt kell működnünk, Délkelet-Ázsiára egységes desztinációként kell gondolnunk, és úgy gondoljuk, hogy a személyre szabott és lokalizált, kisebb méretű turizmus megfelelő megközelítésével jobb élményeket és emlékeket tudunk majd nyújtani,” fogalmazott Sandiaga Salahuddin Uno, indonéziai turzmusért felelős miniszter.

Személyre szabott élmények

„Lassan az ezredfordulón születettek lesznek a legjobban keresők, és ők nem csak célállomást, hanem élményeket is akarnak vásárolni. Miközben a célállomások maradnak, egyre inkább az lesz a kérdés, mit lehet ott csinálni,” mondta az Euronewsnak Juliette Losardo, a World Tourism Market kiállításigazgatója.

A mesterséges intelligencia és a Big Data segít az utazási ágazatnak az élmények személyre szabásában és a fiatalabb turisták elérésében.


A Fülöp-szigetek olyan dolgok köré épít egyedi élményeket, mint a búvárkodás, környezetvédelmi és oktatási funkciókkal kiegészítve.

„Nemcsak arról van szó, hogy idejönnek búvárkodni, két nap merülés, esetleg éjszakai búvárkodás, hanem azt akartuk, hogy legyenek tisztító célú merülések is. Jöjjenek és segítsenek megtisztítani a vizet, és közben persze lehetőség van vízalatti fotózásra is az Instagram-képekhez, mert ezt szeretik az emberek. Utána pedig szeretnénk a tengeri élővilág történetét is elmesélni,” magyarázta Margarita Montemayor Nograles, a Fülöp-szigeteki turisztikai testület vezetője.

Szaúd-Arábiában az egyre növekvő turizmus képviselői azt mondják: az élményutazások szerelmeseinek elérése az életmódjuk megértésén múlik.



„Ha a K-popért rajongunk, mindegy, hogy Rijádban vagy Párizsban élünk, egy közösséghez tartozunk. Ugyanígy a gasztroturisták, a vásárlásmániások, mind egy-egy digitális közösség tagjai. Szerintem a turizmus megközelítésének jövője, ha megértjük és megcélozzuk az emberek mögött álló közösségeket. Ez a szenvedélyvezérelt utazás,” fogalmazott Fahd Hamidaddin, a szaúdi turisztikai hatóság vezetője.

Málta az EuroPride-ra készül

Mindeközben egy másik standnál Málta arra készül, hogy jövőre először látja vendégül az EuroPride rendezvényét.

„Máltát az elmúlt hét évben a legjobb LMBTQ úti célnak minősítették. Ez a polgárjogi fronton végzett kemény munka elismerése. Az első becslések szerint a jövő évi EuroPride- ra több mint 25 000 látogató érkezik majd, és figyelembe véve, hogy Málta egy kis sziget, ez hatalmas emberáradatot jelent,” mondta Clayton Bartolo, máltai turisztikai miniszter.

A világjárvány súlyosan érintette a globális utazási ágazatot. De a leállás segített abban, hogy a szektor megújuljon, és más szemüvegen keresztül nézzen a jövőbe.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.