Japántól Kubán át a Cseh Köztársaságig – ez a világ utazási piacának egyik legnagyobb találkozója, amely bemutatja, hogyan változik az üzletág, és ahol megvitatják az új fogyasztási és technológiai trendeket.
Tokió eddig rejtett oldalát is megmutatná
Tokió büszkén hirdeti, hogy újra készen áll a turisták fogadására. Több mint két év elszigeteltség után múlt hónapban nyitott újra a nemzetközi turizmus felé. És a látogatók ezt örömmel fogadták. Bár a turisták száma még elmarad a 2019-es adatoktól, egyre többen és többen utaznak ismét Japánba.
A globális turizmus az idei év első felében a járvány előtti szint közel 60 százalékát érte el. Tokió a visszatérő látogatókat arra ösztönzi, hogy hagyják el a kitaposott ösvényt. „A legtöbben azt hiszik, hogy Tokió egy nagy város, és a belvárosban maradnak. Meg kell mutatnunk Tokió másik arcát is. Az emberek élvezhetik a belvárost, de ott vannak a felfedezésre váró területek is,” mondta Maszasi Imai, a tokiói idegenforgalmi központ marketingigazgatója.
Versengés helyett fenntarthatóság
A látogatók megosztása ma már számos ország és úti cél számára kulcsfontosságú, ezzel is igyekeznek teljesíteni a fenntarthatósági vállalásaikat. A közös célok pedig félreteszik a rivalizálást, és úgy egyesítik az iparágat, mint még soha.
„A nap, a tenger és a homok jelentősége mellett ma már a nyugalom, a spiritualitás és a fenntarthatóság hívószavak is megjelentek. Ha továbbra is versenyezni akarunk Bangkokkal, Kuala Lumpurral és Szingapúrral, senki sem fog nyerni. Együtt kell működnünk, Délkelet-Ázsiára egységes desztinációként kell gondolnunk, és úgy gondoljuk, hogy a személyre szabott és lokalizált, kisebb méretű turizmus megfelelő megközelítésével jobb élményeket és emlékeket tudunk majd nyújtani,” fogalmazott Sandiaga Salahuddin Uno, indonéziai turzmusért felelős miniszter.
Személyre szabott élmények
„Lassan az ezredfordulón születettek lesznek a legjobban keresők, és ők nem csak célállomást, hanem élményeket is akarnak vásárolni. Miközben a célállomások maradnak, egyre inkább az lesz a kérdés, mit lehet ott csinálni,” mondta az Euronewsnak Juliette Losardo, a World Tourism Market kiállításigazgatója.
A mesterséges intelligencia és a Big Data segít az utazási ágazatnak az élmények személyre szabásában és a fiatalabb turisták elérésében.
A Fülöp-szigetek olyan dolgok köré épít egyedi élményeket, mint a búvárkodás, környezetvédelmi és oktatási funkciókkal kiegészítve.
„Nemcsak arról van szó, hogy idejönnek búvárkodni, két nap merülés, esetleg éjszakai búvárkodás, hanem azt akartuk, hogy legyenek tisztító célú merülések is. Jöjjenek és segítsenek megtisztítani a vizet, és közben persze lehetőség van vízalatti fotózásra is az Instagram-képekhez, mert ezt szeretik az emberek. Utána pedig szeretnénk a tengeri élővilág történetét is elmesélni,” magyarázta Margarita Montemayor Nograles, a Fülöp-szigeteki turisztikai testület vezetője.
Szaúd-Arábiában az egyre növekvő turizmus képviselői azt mondják: az élményutazások szerelmeseinek elérése az életmódjuk megértésén múlik.
„Ha a K-popért rajongunk, mindegy, hogy Rijádban vagy Párizsban élünk, egy közösséghez tartozunk. Ugyanígy a gasztroturisták, a vásárlásmániások, mind egy-egy digitális közösség tagjai. Szerintem a turizmus megközelítésének jövője, ha megértjük és megcélozzuk az emberek mögött álló közösségeket. Ez a szenvedélyvezérelt utazás,” fogalmazott Fahd Hamidaddin, a szaúdi turisztikai hatóság vezetője.
Málta az EuroPride-ra készül
Mindeközben egy másik standnál Málta arra készül, hogy jövőre először látja vendégül az EuroPride rendezvényét.
„Máltát az elmúlt hét évben a legjobb LMBTQ úti célnak minősítették. Ez a polgárjogi fronton végzett kemény munka elismerése. Az első becslések szerint a jövő évi EuroPride- ra több mint 25 000 látogató érkezik majd, és figyelembe véve, hogy Málta egy kis sziget, ez hatalmas emberáradatot jelent,” mondta Clayton Bartolo, máltai turisztikai miniszter.
A világjárvány súlyosan érintette a globális utazási ágazatot. De a leállás segített abban, hogy a szektor megújuljon, és más szemüvegen keresztül nézzen a jövőbe.