Újturizmus felsőfokon

Bemutatták Felső-Ausztria új turizmusstratégiáját. Több mint 300 fős szakmai közöség előtt a Linz Arena rendezvénytermében egész estét betöltő showműsor keretében prezentálták a közel egyéves összegző munka eredményeként elkészült felső-ausztriai turizmusstratégiát. 

A közel 700 fő részvételével megvalósult mélyinterjúk, elemzések és friss piackutatások eredményit tartalmazó, valamint az ENSZ fenntarthatósági célkitűzéseihez (SDG) egyaránt igazodó „Turizmus. Jövő. Felső-Ausztria.” címet viselő dokumentum 2030-ig szab irányt Ausztria „legautentikusabb, legeredetibb és leginnovatívabb” tartományában a „szabadidő- és üdülő-gazdaság” szektor számára.

A 2023. november 20-án frissen prezentált stratégia szakít az eddig készült hasonló dokumentumok turista-centrikusságával. A hétéves horizontot felölelő stratégia fókuszában a helyben élők,az ágazatban dolgozók és a tartományba látogatók közötti értékteremtő összhang megteremtése a cél. Az egyik legfontosabb indikátora e célok elérésének és a sikerességének a „turizmus társadalmi elfogadottsági” -index, amely kiinduló értéke 100-as skálán mérve jelenleg 78 százalék. Cél, hogy ez az érték tovább emelkedjen. A stratégia négy pilléren nyugszik, úgymint

1.)    Társadalmi és szociális aspektusokat, valamint a klímaváltozás következményeit is figyelembe vevő fenntartható termékfejlesztés megvalósítása, amely 365 napos élménytérséggé alakítja át Felső-Ausztriát.

2.)    A munkaerő dinamika és lojalitás javítása érdekében komoly fejlesztő-, képző és munkaerő megtartó projektek indítása.

3.)    Korszerű, a termékekre reflektáló élményígéreteteket megkomponáló brand-koncepció kialakítása.

4.)    A szervezeti hatékonyság növelése érdekében a korábbi 45 térségi TDM-szervezet munkáját 19 szervezetbe integrálják.

A pillérek közötti összehangot horizontális elvként a fenntarthatóság és a digitalizáció biztosítják. A turisztikai termékfejlesztési irányoknál külön csoportot képeznek az egészségturisztikai szolgáltatások, a kerékpárturizmus, a slow travel fogalom kérő tömöríthető szolgáltatások, valamint helyiek és a látogatók közötti találkozásokat, elmélyült interakciókat elősegítő „rezonancia-turizmus”. A tradíció, hagyományok és a társadalmi étékek, valamint az innováció és digitalizáció hajtóerejének összekapcsolása ugyancsak hangsúlyos eleme az újturizmus világába vezető stratégiának. „Célunk, hogy a helyben élők és a hozzánk látogatók egyaránt meg- és felismerjék, hogy Felső-Ausztriában felsőfokon művelik az újturizmust” – hangoztatta beszédében a Markus Achleitner a tartomány turisztikai tanácsnoka. 

 

Forrás: GD Consulting / Bécs


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.