Ota cikkek
![Jót tett a járvány a direkt foglalásoknak](https://turizmusonline.hu/i/4/2/d/8/a/8/d/f/3/8/0/0/e/1/f/6/4/7/0/e/jot-tett-a-jarvany-a-direkt-foglalasoknak_md.jpg)
Jót tett a járvány a direkt foglalásoknak
Bogár Zoltán, a Danubius Hotels központi fejlesztési igazgatója a HOTREC megbízásából készült disztribúciós felmérés eredményeit osztotta meg a résztvevőkkel az MSZÉSZ közgyűlésének első napján.
![„A fel nem használt energia a legolcsóbb”](https://turizmusonline.hu/i/6/9/8/2/1/0/1/4/4/f/4/4/4/2/7/7/7/e/8/2/a-fel-nem-hasznalt-energia-a-legolcsobb_md.jpg)
„A fel nem használt energia a legolcsóbb”
Az MSZÉSZ LIV. közgyűlésének első napján olyan húsbavágó témákban kaphattak hasznos tanácsokat a szövetség tagjai, mint az OTA-kkal való előnyös együttműködés feltételei, vagy hogy, mit tehet egy szálloda az energiaárak emelkedése kapcsán?
![Több tucat tisztességtelen húzás az OTA-któl](https://turizmusonline.hu/i/e/f/d/6/f/7/7/9/b/3/b/a/9/8/5/a/9/7/9/3/tobb-tucat-tisztessegtelen-huzas-az-ota-ktol_md.jpg)
Több tucat tisztességtelen húzás az OTA-któl
Bogár Zoltán, a Danubius Hotels Zrt. központi üzletfejlesztési igazgatója és az MSZÉSZ digitális szekció vezetője a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége őszi közgyűlésének első napján a siófoki Azúr Hotelben arról tájékoztatta a megjelent tagokat, hogy mi történt a HOTREC (az EU tagországainak szállodai és vendéglátó szövetségeinek ernyőszervezete) disztribúciós workshopján Brüsszelben szeptember 11-én.
![Új szolgáltatás a direkt értékesítéshez](https://turizmusonline.hu/i/c/1/f/6/7/b/d/9/f/9/0/7/0/3/a/a/9/2/e/d/uj-szolgaltatas-a-direkt-ertekesiteshez_md.jpg)
Új szolgáltatás a direkt értékesítéshez
A hazai piacon elérhetővé vált az Akomo, amelynek neve az angol accommodation szóból származik. A szolgáltatás a szálláshelyek direkt értékesítését támogatja.
![Utazási irodák és szállodák: se veled, se nélküled?](https://turizmusonline.hu/i/9/c/8/4/0/5/7/3/b/c/0/6/e/3/6/8/0/6/9/3/utazasi-irodak-es-szallodak-se-veled-se-nelkuled_md.jpg)
Utazási irodák és szállodák: se veled, se nélküled?
A Müpában tartott MUISZ vacsorán egy panelbeszélgetés keretében esett szó a szállodák és az utazási irodák nem mindig gördülékeny együttműködéséről.
Egyedülálló HOTREC felmérés az európai szállodák értékesítéséről és teljesítményéről
A HOTREC tagszövetségeinek segítségével 2014. után 2016-ban is felmérést készített az európai szállodai piac értékesítési csatornáinak 2013, illetve 2015 évi teljesítményeiről, a 2 év alatt végbement változásokról.
Tovább nőtt a szállodák függősége az online szobafoglalási portáloktól
A HOTREC – az EU tagországainak szálloda, vendéglátó, kávéházi szövetségeinek brüsszeli székhelyű ernyőszervezete – 2016. július 18-i sajtóközleménye ismerteti azt több, mint 2000 szálloda megkérdezésén alapuló tanulmányt, amely azok értékesítési tevékenységére irányult. A tanulmány szerint a két évvel korábbi felmérés óta tovább nőtt a szállodák függősége az online szobafoglalási portáloktól. Ezt mutatja, hogy 2015-ben a szállodákban eltöltött minden 4. vendégéjszakát ezeken keresztül foglaltak. Az online foglalási portálok piacát három nagy OTA uralja, melyek piaci részesedés együttesen 92%. Közöttük a legnagyobb szereplő a Priceline Group (Booking.com) 60%-os részesedéssel. A tanulmány egyik fő megállapítása, hogy az elmúlt hónapokban a szállodák nem tapasztalták, hogy az OTA-k közötti verseny növekedett volna, bár sokan ezt várták az OTA-k által a múlt évben bevezetett un. „szűkített paritási klauzuláktól”. Ezt igazolja a felmérésben résztvevő szállodák döntő többségének tapasztalata, hogy az OTA-k nem csökkentették jutalékaikat.
![SabeeApp Channel Manager magyarul](https://turizmusonline.hu/i/f/a/6/c/8/b/d/7/f/a/2/f/a/5/3/5/a/d/5/e/sabeeapp-channel-manager-magyarul_md.jpg)
SabeeApp Channel Manager magyarul
A független szálláshely-szolgáltatók között egyre népszerűbb értékesítési mód az OTA-k (Online Travel Agency) használata. Ezen csatornák (booking.com, AirBnB, Expedia) egyidejű használatával szélesebb körben lehet meghirdetni a szálláshelyeket és a legjobb kihasználtság érhető el.
![Duplázott a Szállodák.hu](https://turizmusonline.hu/i/7/a/9/1/a/7/0/2/e/8/0/a/5/9/5/c/0/2/6/9/duplazott-a-szallodakhu_md.jpg)
Duplázott a Szállodák.hu
Sikeres évet zárt a Szállodák.hu, mivel 2014-ben megduplázta előző évi forgalmát és új területeken is megvetette a lábát. A 4 éve indult vállalkozás immáron teljeskörű turisztikai porfolióval áll ügyfelei rendelkezésére, akik közül jelentősen nőtt a corporate partnerek és nagyvállalati megbízók száma.
Megállíthatatlanul nyomulnak az OTA-k
A Tourism-Review felmérést és infografikát készített az online utazásfoglalások trendjeiről, melyből kiderül, hogy mi befolyásolja az utazókat, és melyek a legnépszerűbb netes utazási irodák.
Elégedett vendégek a budapesti szállodákban
A budapesti szállodák a legjobb 10 európai szálloda között vannak a vendégek elégedettségi értékelése alapján, írja elemézésben a hotel.info.