„A fel nem használt energia a legolcsóbb”

Az MSZÉSZ LIV. közgyűlésének első napján olyan húsbavágó témákban kaphattak hasznos tanácsokat a szövetség tagjai, mint az OTA-kkal való előnyös együttműködés feltételei, vagy hogy, mit tehet egy szálloda az energiaárak emelkedése kapcsán?

OTA-kisokos: így lehet kölcsönösen előnyös

Bogár Zoltán, a Danubius Hotels központi üzletfejlesztési igazgatója  szerint az erős márkaismertségű házak - tartozzanak globális, vagy hazai lánchoz -, jobban megengedhetik maguknak a jövőben, hogy növeljék a direkt értékesítésüket, és kevésbé vegyék igénybe az OTA-kat. Számos globális piaci elemzés rámutatott, hogy a direkt értékesítés a pandémia hatására emelkedett a szállodák esetében. A non-branded hoteleknek azonban egyre nagyobb mértékben kell támaszkodniuk az OTA-kra, a piaci megjelenésükhöz, láthatóságukhoz ugyanis megkerülhetetlenek lesznek ezek a platformon, vagyis tovább nyílik az olló az OTA használatban a nagy és a kicsi házak között. A szakember részletesen elemezte a Booking termékeit, és rámutatott, hogy mely terméknek mi a komoly buktatója a szállodák számára. Bogár szerint az optimális megoldás az, ha a legjobb kondíció az adott hotelnél elérhető, vagy legalábbis nála is elérhető, és nem kizárólag a szállásfoglaló platformnál. Amit még a szakember szerint lehet tenni annak érdekében, hogy a szállodák minél jobban védjék az érdekeiket az értékesítésben, hogy erős napokon lezárják az OTA-kat, a Genius terméket külső csatornák felé szintén lezárják, és a paritás védelmében kikapcsolják a hibrid payment szolgáltatást. Bogár Zoltán nem javasolja a Genius termékek, sem pedig a Preferred+ alkalmazását, utóbbi szerinte azért aggályos, mert utánaszámolva csak roppant magas értékesítési költséggel szerezhetjük meg az ígért új üzletet. Mindenekelőtt azt tanácsolja, hogy teszteljünk, mérjünk, teszteljünk, mérjünk, hiszen csak így állapítható meg pontosan, hogy egy-egy szálloda számára mi az ideális mérték az OTA-kkal való együttműködésre. Az adatalapú döntés is nagyon fontos a Danubius munkatársa szerint, amelyhez egyébként az OTA-k készségesen szolgáltatnak adatot.


Nívódíj győztes két hét múlva

Szauter István, a Frivex Consulting ügyvezető igazgatója a XXIII. Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíj pályázatról osztott meg értékes információkat. Elmondta, hogy hazánkban 1997 óta adják át ezt az elismerést a legszínvonalasabb ingatlanfejlesztések, köztük újonnan épülő és felújított szállodák számára, amelyre a hotel üzemeltetője, tulajdonosa, építtetője, kivitelezője, fejlesztője egyaránt pályázhat. 2011-ben az MSZÉSZ-szel kötött megállapodás értelmében a Szállodaszövetség is adhat különdíjat az induló hotelek számára. Idén a válság ellenére 4 pályázat is érkezett a Monastery Boutique Hoteltől, a Hard Rock Hotel Budapesttől, a Hotel Sopron Sky Wellness-től és a Mystery Hotel Budapesttől. November 23-án a Danubius Hotel Heliában hirdetnek eredményt. A nívódíj-pályázat következő kiírására 2022 tavaszán kerül sor.


A szállodafejlesztők számolnak a válsággal

Hegedűs Attila, a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy milyen trendek figyelhetők meg a szállodafejlesztésben a járvány ideje alatt. Kiemelte, hogy a fejlesztői szemlélet hosszú távra van kalibrálva, sőt az évtizedes távlatokban való gondolkodás 10 évente tervez is egy-egy nagyobb válsággal. Ahogy fogalmazott, a globális gyorsvonat nem áll meg, még ha időlegesen le is lassul, hiszen minden nagy lánc az expanzióban hisz. Ráadásul a fejlesztői mindset az az, hogy akkor kell cselekedni, amikor a piacok még lenn vannak, hogy az azt követő hullámról semmiképp se maradjunk le. A szakember szerint fejlesztői szempontból Budapest érettebb piac, a vidék viszont külföldről nézve nem igazán létezik még befektetői oldalról, és a vidéki fejlesztések nincsenek meg uniós vagy hazai támogatások nélkül. Üdvösnek tartja, hogy az ingatlanbefektetői gondolkodásban egyre inkább teret nyer, hogy az üzemeltetést professzionális cégekre bízzák, és úgy látja, szépen szélesedik is az üzemeltetők piaca. Rámutatott arra is, hogy sok hotelben felújítás történt a pandémia alatt. A szakember számos jelenleg zajló budapesti és vidéki szállodafejlesztést is felsorolt, és megállapította, hogy a hazánkban két legnagyobb nemzetközi brand, az Accor és a Marriott mellett a Hilton és IHG is rakosgatja le a névjegyét. Vidéken pedig számos zöldmezős beruházás mellett a hagyományos fürdővárosok meglévő hotelei is újjászületnek.

Nem fognak mérséklődni az energiaárak

Baldauf Csaba, az MSZÉSZ elnöke hangsúlyozta, hogy napjainkban a drasztikusan emelkedő energiaárak miatt egyre nehezebbé válik a cash flow kitermelése. Tóth András István, az Eon megoldásértékesítési igazgatója elmondta, akinek nincs 2-4 éves lekötött szerződése valamely energiaszolgáltatóval, az jelentős áremelkedéssel szembesül a jövő évi energiaárakkal tekintetében. Hozzátette, sajnos nem tudja azzal kecsegtetni a hallgatóságot, hogy a közeli és távoli jövőben mérséklődnek majd az energiaárak. Ennek több globális politikai és gazdasági okát is felsorolta a szakember, aki szerint a helyzetet csak súlyosbítani fogja a tény, hogy olyan fundamentális problémák is vannak a háttérben mint az orosz gázkitermelési infrastruktúra jelentős leromlása. Tóth szerint ezért a legolcsóbb energia a fel nem használt energia lesz. Ezért azt javasolja a szállodáknak, hogy olyan megoldások kiépítésében gondolkozzanak, amelyek csökkentik az energiapiaci kitettséget, környezetileg és gazdaságilag fenntarthatóak, alacsony energiaigényűek, vagy akár önellátást biztosítanak az energiafelhasználáshoz. Ilyen megoldás lehet a napelempark telepítése, hőszivattyú kiépítése, modernebb gázturbina beszerelése, a világítás korszerűsítése. A szakember rámutatott, hogy a következő évek nagy boom-ja az elektromobilitás lesz, amelyhez már cégük is kínál megoldásokat: hotelek számára telepítenek ipari kapacitású töltőállomásokat, üzemeltetik is azokat, sőt, az érdeklődő szállodák számára akár elektromos autóflottát is biztosítanak.














Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.