Új szolgáltatás a direkt értékesítéshez

A hazai piacon elérhetővé vált az Akomo, amelynek neve az angol accommodation szóból származik. A szolgáltatás a szálláshelyek direkt értékesítését támogatja.

A nemzetközi és a hazai piac tekintetében is elmondható, hogy a szálláshelyek szállásközvetítőkön keresztül adják el a szobák közel 50%-át. A jövő évi áfa csökkentéssel az egyik legmagasabb költség (ha nem a legmagasabb) a szobaárban a közvetítői jutalék lesz a maga 10-15%-ával. A social media költségek egyre magasabbak, a Google hirdetéseinél pedig meg kell küzdeni a szállásközvetítőkkel is a találati listában és a jó kulcsszavak nagyon drágák már. Tény, hogy a vendégek elérése egyre magasabb költséget jelent a szállásadóknak.

A hazai piacon elérhetővé vált az Akomo, amelynek neve az angol accommodation szóból származik. A szolgáltatás a szálláshelyek direkt értékesítését támogatja. A látogatókat közvetlenül a szálláshelyek honlapjára vagy sales oldalára viszik. Kelemen Attila, a fejlesztés társalapítója elmondta, hogy a szolgáltatással nem az a cél, hogy a közvetítők által érkező foglalásokat csökkentsék, hanem, hogy magasabb vendégéjszaka számot érjenek el a szálláshelyek. Természetesen idővel egyre kevesebb közvetítői foglalásra lesz szükség a direkt értékesítések számának növekedése miatt. Az Akomo jutalékmentes és nincs regisztrációs díj sem. Az ötletgazda elmondása szerint mindössze 12 - 25 Ft költség keletkezik kattintásonként.

A szolgáltatás működése egyszerű, a vendég találkozik valamely desztináció eseményével, amelyet az Akomo tesz közzé minden régióra vonatkozóan, erre kattintva elérheti az esemény információit és a szálláshelykínálatot. Ha ez érdekes a látogató számára, akkor kattint az elérhető szálláshelyekre, itt megtalálja az összes lehetőséget, amelyekből szűrve (osztálybasorolás, szállástípus, szolgáltatás) kiválaszthatja azokat, amelyek szóba jöhetnek. Így amikor kattint, akkor már nem mondható "hidegnek" az érdeklődés.

A szolgáltatás költségei tervezhetők, mivel meghatározott csomagok közül választhatnak a szálláshelyek, amely már 7500 Ft/hó összegtől elérhető (ennek ellenében legalább 300 látogatót garantálnak). Az adott szálláshely remarketinggel újra és újra elérheti a látogatót. Amíg a közvetítői oldalon mondhatni teljesen mindegy kinél foglal a vendég, az egyéb érdeklődéseit nem tudja az adott szálláshely követni, addig ennél igen. Egyrészt a már említett remarketing által, másrészt pedig havi jelentést kapnak a partnerek, amely megmutatja az őket érintő adatokat, a régióra történt keresések számát, ezzel képet kaphat arról is, hogy átlagosan mennyien választják őket.

Forrás: Turizmus Online


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.