A nemzetközi és a hazai piac tekintetében is elmondható, hogy a szálláshelyek szállásközvetítőkön keresztül adják el a szobák közel 50%-át. A jövő évi áfa csökkentéssel az egyik legmagasabb költség (ha nem a legmagasabb) a szobaárban a közvetítői jutalék lesz a maga 10-15%-ával. A social media költségek egyre magasabbak, a Google hirdetéseinél pedig meg kell küzdeni a szállásközvetítőkkel is a találati listában és a jó kulcsszavak nagyon drágák már. Tény, hogy a vendégek elérése egyre magasabb költséget jelent a szállásadóknak.
A hazai piacon elérhetővé vált az Akomo, amelynek neve az angol accommodation szóból származik. A szolgáltatás a szálláshelyek direkt értékesítését támogatja. A látogatókat közvetlenül a szálláshelyek honlapjára vagy sales oldalára viszik. Kelemen Attila, a fejlesztés társalapítója elmondta, hogy a szolgáltatással nem az a cél, hogy a közvetítők által érkező foglalásokat csökkentsék, hanem, hogy magasabb vendégéjszaka számot érjenek el a szálláshelyek. Természetesen idővel egyre kevesebb közvetítői foglalásra lesz szükség a direkt értékesítések számának növekedése miatt. Az Akomo jutalékmentes és nincs regisztrációs díj sem. Az ötletgazda elmondása szerint mindössze 12 - 25 Ft költség keletkezik kattintásonként.
A szolgáltatás működése egyszerű, a vendég találkozik valamely desztináció eseményével, amelyet az Akomo tesz közzé minden régióra vonatkozóan, erre kattintva elérheti az esemény információit és a szálláshelykínálatot. Ha ez érdekes a látogató számára, akkor kattint az elérhető szálláshelyekre, itt megtalálja az összes lehetőséget, amelyekből szűrve (osztálybasorolás, szállástípus, szolgáltatás) kiválaszthatja azokat, amelyek szóba jöhetnek. Így amikor kattint, akkor már nem mondható "hidegnek" az érdeklődés.
A szolgáltatás költségei tervezhetők, mivel meghatározott csomagok közül választhatnak a szálláshelyek, amely már 7500 Ft/hó összegtől elérhető (ennek ellenében legalább 300 látogatót garantálnak). Az adott szálláshely remarketinggel újra és újra elérheti a látogatót. Amíg a közvetítői oldalon mondhatni teljesen mindegy kinél foglal a vendég, az egyéb érdeklődéseit nem tudja az adott szálláshely követni, addig ennél igen. Egyrészt a már említett remarketing által, másrészt pedig havi jelentést kapnak a partnerek, amely megmutatja az őket érintő adatokat, a régióra történt keresések számát, ezzel képet kaphat arról is, hogy átlagosan mennyien választják őket.
Forrás: Turizmus Online