Új szolgáltatás a direkt értékesítéshez

A hazai piacon elérhetővé vált az Akomo, amelynek neve az angol accommodation szóból származik. A szolgáltatás a szálláshelyek direkt értékesítését támogatja.

A nemzetközi és a hazai piac tekintetében is elmondható, hogy a szálláshelyek szállásközvetítőkön keresztül adják el a szobák közel 50%-át. A jövő évi áfa csökkentéssel az egyik legmagasabb költség (ha nem a legmagasabb) a szobaárban a közvetítői jutalék lesz a maga 10-15%-ával. A social media költségek egyre magasabbak, a Google hirdetéseinél pedig meg kell küzdeni a szállásközvetítőkkel is a találati listában és a jó kulcsszavak nagyon drágák már. Tény, hogy a vendégek elérése egyre magasabb költséget jelent a szállásadóknak.

A hazai piacon elérhetővé vált az Akomo, amelynek neve az angol accommodation szóból származik. A szolgáltatás a szálláshelyek direkt értékesítését támogatja. A látogatókat közvetlenül a szálláshelyek honlapjára vagy sales oldalára viszik. Kelemen Attila, a fejlesztés társalapítója elmondta, hogy a szolgáltatással nem az a cél, hogy a közvetítők által érkező foglalásokat csökkentsék, hanem, hogy magasabb vendégéjszaka számot érjenek el a szálláshelyek. Természetesen idővel egyre kevesebb közvetítői foglalásra lesz szükség a direkt értékesítések számának növekedése miatt. Az Akomo jutalékmentes és nincs regisztrációs díj sem. Az ötletgazda elmondása szerint mindössze 12 - 25 Ft költség keletkezik kattintásonként.

A szolgáltatás működése egyszerű, a vendég találkozik valamely desztináció eseményével, amelyet az Akomo tesz közzé minden régióra vonatkozóan, erre kattintva elérheti az esemény információit és a szálláshelykínálatot. Ha ez érdekes a látogató számára, akkor kattint az elérhető szálláshelyekre, itt megtalálja az összes lehetőséget, amelyekből szűrve (osztálybasorolás, szállástípus, szolgáltatás) kiválaszthatja azokat, amelyek szóba jöhetnek. Így amikor kattint, akkor már nem mondható "hidegnek" az érdeklődés.

A szolgáltatás költségei tervezhetők, mivel meghatározott csomagok közül választhatnak a szálláshelyek, amely már 7500 Ft/hó összegtől elérhető (ennek ellenében legalább 300 látogatót garantálnak). Az adott szálláshely remarketinggel újra és újra elérheti a látogatót. Amíg a közvetítői oldalon mondhatni teljesen mindegy kinél foglal a vendég, az egyéb érdeklődéseit nem tudja az adott szálláshely követni, addig ennél igen. Egyrészt a már említett remarketing által, másrészt pedig havi jelentést kapnak a partnerek, amely megmutatja az őket érintő adatokat, a régióra történt keresések számát, ezzel képet kaphat arról is, hogy átlagosan mennyien választják őket.

Forrás: Turizmus Online


MSZÉSZ: idén is jön az Év Technológiai Újítása pályázat

MSZÉSZ: idén is jön az Év Technológiai Újítása pályázat 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.
Hilton, Marriot: irány Afrika!

Hilton, Marriot: irány Afrika! 

Bejelentette afrikai terjeszkedését a Hilton és a Marriot.
A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca

A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca 

Itthon akár háromszor annyiba is kerülhet a kisállatunk nyaralása, mint Európa más városaiban.
Változás a nemzetközi szállodaláncnál

Változás a nemzetközi szállodaláncnál 

Megújította nevét és vállalati identitását az AccorInvest.
Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE

Tűz ütött ki a visegrádi négycsillagos szálláshelyen – FRISSÍTVE 

A sors ismétli önmagát. A június 13-án történtekre reagált a ház tulajdonos-igazgatója.
Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján

Tíz szál gyertya az Aria Hotel Budapest születésnapi tortáján 

2025-ben ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját az Aria Hotel Budapest.
Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel

Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel 

A korábbi Expo Congress Hotel felújításából született az Expo Tower.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.