Az utazásfoglalások piaca a dinamikus technológiai fejlődésnek köszönhetően folyamatos változáson megy keresztül. Bármi legyen is az utazás motivációja, az információkeresés és a foglalás nagy valószínűséggel az interneten keresztül fog történni.
Az elmúlt években jelentősen élesedett a verseny az online foglalási oldalak között. A repülőjegy- és szállásár-összehasonlító oldalak, valamint az OTA-k (Online Travel Agencies) egyre népszerűbbek, hiszen a fogyasztók egyszerűen és gyorsan össze tudják vetni a különböző márkákat, utazási szolgáltatásokat és szálláslehetőségeket. Ez egyre nagyobb feszültségeket kelt a turisztikai iparág ezen részén, hiszen a metakereső oldalak és az online utazási irodák előtérbe kerülnek a szállodák és egyéb szolgáltatók közvetlen foglalási oldalaival szemben.
A Tourism-Review egy infografikán ábrázolja az interneten információt kereső és foglaló utazókat leginkább befolyásoló tényezőket. Eszerint például a netes foglalások 62%-a online utazási irodán keresztül történik, míg a szállodák saját weboldalán történő foglalás 44%-ot tesz ki. Franciaországot, Németországot és az Egyesült Királyságot vizsgálva kiderült, hogy a családtagok és barátok ajánlásai magasan vezetnek, ha arról van szó, hogy milyen weboldalon keresünk vagy foglalunk. Franciaországgal ellentétben Németországban kiemelkedően magas a média hatása is.
A nagy online utazási irodák rengeteg pénzt fizetnek ki azért, hogy a Google találatok között az első helyeken szerepeljenek, ez alapján pedig az öt legtöbbet megjelenő cég sorrendben a Booking.com, a TripAdvisor, a Priceline.com, az Expedia és a Kayak.
Forrás: Tourism-Review