Elégedett vendégek a budapesti szállodákban

A budapesti szállodák a legjobb 10 európai szálloda között vannak a vendégek elégedettségi értékelése alapján, írja elemézésben a hotel.info.

Az első tíz európai főváros sorrendje az elégedettségi felmérésben* 

Jelenlegi értékelés elégedettség tekintetében

Helyezés Város Összesített értékelés 
(legmagasabb érték: 10,0)
1. Varsó 7,89
2. Pozsony 7,77
3. Helsinki 7,62
4. Berlin 7,56
5. Tallinn 7,54
6. Budapest 7,53
7. Prága 7,52
8. Zágráb 7,51
9. Szófia 7,50
10. Ljubljana 7,48
 
Korábbi értékelés elégedettség tekintetében 
(2012. május)
Helyezés Helyezés Összesített értékelés
(legmagasabb érték: 10,0)
1. Varsó 7,90
2. Helsinki 7,64
3. Pozsony 7,58
4. Tallinn 7,56
5. Berlin 7,54
6. Prága 7,53
7. Budapest 7,52
8. Zágráb 7,51
9. Ljubljana 7,50
10. Szófia 7,49

Varsó ismét az első helyen áll a szállodák európai összehasonlításában, még úgy is, hogy a szállást foglaló vendégek kevésbé voltak elégedettek, mint 2012-ben. Az előző évinél egyértelműen jobbnak ítélik a vendégek a pozsonyi szállásokat. A szlovák főváros két hellyel lépett előrébb a 0,19 pontos növekedésnek köszönhetően, ami összességében 7,77 pontos elégedettségi mutatót jelent. A kissé javuló értékelésnek köszönhetően Berlin is egy hellyel előrébb lépett, és jelenleg 7,56 pontos elégedettséggel rendelkezik. Budapest és a cseh főváros Prága megcserélték a 2012. évi rangsorban elért eredményüket és helyezésüket. A Duna menti metropolisz 7,53 pontos elégedettségi mutatójával a 6. helyen áll. Ez némi javulás az előző évi 7,52 ponthoz és 7. helyhez képest.

Kevésbé elégedett vendégek távoztak ismét Róma és London szállodáiból. Míg az „Örök Város“ 6,91 pontos értékelést ért el a rangsorban (előző évi eredménye 6,92 volt), addig a Temze-parti várost a szállást foglaló vendégek csak 6,57 pontra (előző évben 6,58 pontra) értékelték. Európai összehasonlításbanPárizs is jelentős növekedési tartalékkal rendelkezik, bár az előző évi eredményhez képest erőteljesen javult a pontszáma. A szállást foglaló vendégek 2013-ban egyértelműen elégedettebbek voltak a párizsi szállodákkal és 6,89 pontra értékelték azokat (szemben az előző évi 6,74 pontos eredménnyel).

További nemzetközi nagyvárosok* 

Jelenlegi értékelés elégedettség tekintetében 

Helyezés Város Összesített értékelés 
(legmagasabb érték: 10,0)
1. Tokió 7,66
2. Bangkok 7,47
3. Szingapúr 7,26
4. Peking 7,25
5. Sydney 7,22
6. Santiago de Chile 7,20
7. Buenos Aires 6,96
8. São Paulo 6,76
9. New York 6,72
10. Rio de Janeiro 6,60
 
Korábbi értékelés elégedettség tekintetében
(2012. május)
Helyezés Város Összesített értékelés
(legmagasabb érték: 10,0)
1. Tokió 7,65
2. Bangkok 7,45
3. Szingapúr 7,33
4. Sydney 7,25
5. Peking 7,16
6. Santiago de Chile 7,14
7. Buenos Aires 6,99
8. São Paulo 6,89
9. New York 6,77
10. Rio de Janeiro 6,60

A kiválasztott nemzetközi nagyvárosok összehasonlítása során különösen a tokiói szállodák szerepelnek nagyon jól 7,66 pontos eredményükkel. Szingapúr tartja harmadik helyét a rangsorban, annak ellenére, hogy a szállóvendégek az előző évihez képest kevésbé elégedettek. Így az értékelés javulásának köszönhetően Peking feljött 7,25 pontra, így nagyon megközelítette a lista 3. helyét. Ezzel szembe az ausztráliai Sydney a 2012. évi 7,25 pontos eredményéhez képest most csupán 7,22 pontot ért el, ami miatt egy hellyel hátrább került a rangsorban. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.