Mint ezzel kapcsolatos közleményükből kiderül, a cseh alapítású vezető utazási technológia vállalat a repülőjegy-foglalás során felmerülő főbb problémák megoldására törekszik, amelyek leginkább a következők:
az árak nehezen átláthatóak, a becsekkolási követelmények bonyolultak és nem egységesek, az utazók szoronganak amiatt, hogy nem érnek el a célállomásukra repülési fennakadások vagy járattörlések miatt, és aggódnak az ezekhez kapcsolódó visszatérítések miatt is.
Új opció – a hagyományos online utazási iroda (OTA) üzleti modell felrúgása
Az online utaztató esetén mostantól elérhető olyan opció, hogy amennyiben a Kiwi.com nem tud kedvezőbb árat adni a légitársaság árainál, átirányítja őket a légitársasághoz, ezzel kihívást jelentve az OTA-k szokásos működésére. Az új opció bevezetésével, amely a légitársaságok oldalára irányítja át az ügyfelet, az árak átláthatóságának problémáját is megoldják, és, mint hozzáteszik, felforgatják az iparági szabványnak számító OTA modellt.
Oliver Dlouhý, a cég társalapítója és vezérigazgatója:
Ügyfeleink visszajelzése sarkallt minket arra, hogy felforgassuk az OTA modellt, hiszen arra vágynak, hogy az összes repülési lehetőséget megtalálják egy helyen átlátható árakkal és rejtett díjak nélkül, valamint szeretnék érezni, hogy az őket érintő járattörléseket, visszatérítéseket, valamint a változó becsekkolási folyamatokkal és elérhető ügyfélszolgálattal kapcsolatos aggodalmaikat kezeljük.
Az átirányítási opciók kezdetben a cég kulcsfontosságú közép-európai piacain, így Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában lesznek elérhetőek számos útvonalon, mielőtt más piacokra is kiterjesztik azokat.