14 országba repülne az új magyar légitársaság

Hamarosan új budapesti székhelyű légitársaság nyílik, melyet a srí lankai tiszteletbeli magyar konzul alapított. A Ronan Air már elkezdte a legénység toborzását. 

A Ronan Air Kft. neve először 2014-ben bukkant fel, akkor jegyezték be. A cég tulajdonosa Godaliyanage Rohan Nanayakkara, aki 1993 óta képviseli Magyarországot Srí Lankán tiszteletbeli konzulként - olvasható a hvg.hu-n.

Az R-Group az egyik legnagyobb nemzetközi vállalatcsoport Srí Lankán, amely magában foglalja a Ceylon Carriers Ltd., Ronan International Airlines, RonanAir Holidays, Ronan International Center, Ronan Residency and Lanka Cargo, LankAir (Pvt) Ltd, Ceyhaus Trading és a Ronan Foundation vállalatokat. 

A cég honlapján található térkép szerint a légitársaság repülne többek között Splitbe, Várnába, Ljubljanába és Vilniusba is. Összesen 14 ország lenne elérhető terveik szerint Magyarországról. Érdekesség, hogy Budapesten kívül Pécsről és Debrecenből is indítanának járatokat. Menetrend, illetve konkrét információ arról, hogy ezek a járatok mikor indulnának, nem található meg az oldalon. Az sem derül ki, hogy hány darab és milyen típusú repülőgépből áll a tervezett légitársaság flottája. A honlapon ugyanakkor álláshirdetések is találhatók, ahol fedélzeti legénységet toboroznak, például pilótát is egy ATR 72-500 tipusú géphez. Az olasz Alenia által gyártott ATR-ek a turbólégcsavaros osztály kedvelt típusai. A cseh CSA flottájában a típus kisebb és nagyobb változatai repülik a regionális, prágai hub-ján át a CSA SkyTeam szövetségi tagsága révén a fél világra ráhordó járatait.

A facebook oldaluk szerint hamarosan indulnak és már megnyitották budapesti irodájukat a Rákóczi úton. Egyelőre magyar telefonszám még nem elérhető a légitársasághoz.  

Emlékezetes, hogy a Malév 2012-es csődje után a Sólyom Airways próbálkozott magyar légitársaság beindításával, de hosszas tervezés után a társaságnak nem sikerült elindítani egy járatot sem, ellenben nagyon komoly piaci szereplők nagy tapasztalatú munkatársait sikerült elcsábítaniuk a semmire. Ugyanígy hamvába holt a Malév, Blue Nose és a sokak szerint eleve tréfának szánt Hungarian World Airways. Több kérdés is felmerült bennünk az induló légitársasággal kapcsolatban. Vajon hálózati légitársaságként vagy point-to-pointként képzelik el a jövőt? Előbbi esetében mit remélnek például a Kalinyingrád-Budapest-Bern útvonaltól? Nem hálózatiként vajon képesek-e birokra kelni a Wizz Air, Ryanair, easyJet hármasával? Apropó, Bern! Emlékszik még valaki a SkyWork Airlines Budapest-Bern járatára, vagy arra a tivati nyaraló járatra, amit a Sky Europe-tól leszerelt csöpp kis Embraer 120-assal repültek utazási irodák, de a több magyara várost is érintő gép megtöltése kihívást jelentett? Vagy az OLT Malév kód alatt repülő Debrecen-Budapest ráhordó járatára? A 33 személyes Saab 340-esen munkatársunk többször is megtette az utat; legjobb esetben is félházzal repült a gép. Szerettük volna megtudni, hogy milyen utazóközönségre számítanak a Budapest-Pécs-Salzburg, vagy Budapest-Debrecen-Constanta útvonalon? Látja-e bennük a világ legnagyobb légi szövetségeként számon tartott Star Alliance-tag Adria Airways a vetélytársat a térképen szintén látható Ljubljana-Rijeka útvonalon? Illetve, ha a tervezett utakon akkora kereslet mutatkozik, hogy abba egy teljesen új légitársaság is bizalommal csatlakozhat be, akkor szerintük a liberalizált európai légi közlekedés szereplői miért nem látták meg eddig az ebben rejlő lehetőségeket? Megannyi érdekes kérdés, amire a szakmával egyetemben kiváncsian várjuk a válaszokat.

Forrás: HVG


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?