A Ronan Air Kft. neve először 2014-ben bukkant fel, akkor jegyezték be. A cég tulajdonosa Godaliyanage Rohan Nanayakkara, aki 1993 óta képviseli Magyarországot Srí Lankán tiszteletbeli konzulként - olvasható a hvg.hu-n.
Az R-Group az egyik legnagyobb nemzetközi vállalatcsoport Srí Lankán, amely magában foglalja a Ceylon Carriers Ltd., Ronan International Airlines, RonanAir Holidays, Ronan International Center, Ronan Residency and Lanka Cargo, LankAir (Pvt) Ltd, Ceyhaus Trading és a Ronan Foundation vállalatokat.
A cég honlapján található térkép szerint a légitársaság repülne többek között Splitbe, Várnába, Ljubljanába és Vilniusba is. Összesen 14 ország lenne elérhető terveik szerint Magyarországról. Érdekesség, hogy Budapesten kívül Pécsről és Debrecenből is indítanának járatokat. Menetrend, illetve konkrét információ arról, hogy ezek a járatok mikor indulnának, nem található meg az oldalon. Az sem derül ki, hogy hány darab és milyen típusú repülőgépből áll a tervezett légitársaság flottája. A honlapon ugyanakkor álláshirdetések is találhatók, ahol fedélzeti legénységet toboroznak, például pilótát is egy ATR 72-500 tipusú géphez. Az olasz Alenia által gyártott ATR-ek a turbólégcsavaros osztály kedvelt típusai. A cseh CSA flottájában a típus kisebb és nagyobb változatai repülik a regionális, prágai hub-ján át a CSA SkyTeam szövetségi tagsága révén a fél világra ráhordó járatait.
A facebook oldaluk szerint hamarosan indulnak és már megnyitották budapesti irodájukat a Rákóczi úton. Egyelőre magyar telefonszám még nem elérhető a légitársasághoz.
Emlékezetes, hogy a Malév 2012-es csődje után a Sólyom Airways próbálkozott magyar légitársaság beindításával, de hosszas tervezés után a társaságnak nem sikerült elindítani egy járatot sem, ellenben nagyon komoly piaci szereplők nagy tapasztalatú munkatársait sikerült elcsábítaniuk a semmire. Ugyanígy hamvába holt a Malév, Blue Nose és a sokak szerint eleve tréfának szánt Hungarian World Airways. Több kérdés is felmerült bennünk az induló légitársasággal kapcsolatban. Vajon hálózati légitársaságként vagy point-to-pointként képzelik el a jövőt? Előbbi esetében mit remélnek például a Kalinyingrád-Budapest-Bern útvonaltól? Nem hálózatiként vajon képesek-e birokra kelni a Wizz Air, Ryanair, easyJet hármasával? Apropó, Bern! Emlékszik még valaki a SkyWork Airlines Budapest-Bern járatára, vagy arra a tivati nyaraló járatra, amit a Sky Europe-tól leszerelt csöpp kis Embraer 120-assal repültek utazási irodák, de a több magyara várost is érintő gép megtöltése kihívást jelentett? Vagy az OLT Malév kód alatt repülő Debrecen-Budapest ráhordó járatára? A 33 személyes Saab 340-esen munkatársunk többször is megtette az utat; legjobb esetben is félházzal repült a gép. Szerettük volna megtudni, hogy milyen utazóközönségre számítanak a Budapest-Pécs-Salzburg, vagy Budapest-Debrecen-Constanta útvonalon? Látja-e bennük a világ legnagyobb légi szövetségeként számon tartott Star Alliance-tag Adria Airways a vetélytársat a térképen szintén látható Ljubljana-Rijeka útvonalon? Illetve, ha a tervezett utakon akkora kereslet mutatkozik, hogy abba egy teljesen új légitársaság is bizalommal csatlakozhat be, akkor szerintük a liberalizált európai légi közlekedés szereplői miért nem látták meg eddig az ebben rejlő lehetőségeket? Megannyi érdekes kérdés, amire a szakmával egyetemben kiváncsian várjuk a válaszokat.
Forrás: HVG
Forrás: TurizmusOnline