Megelőzhető lett volna az etióp gép lezuhanása?

A probléma, mely egyes szakértők szerint a túl gyors fejlesztésből, a rivális Airbus-szal folytatott versenyből következik áttételesen, nem derült ki a Boeing 737 Max 8 üzemeltetési kézikönyvéből, arra a pilótákat nem képezték ki, pedig csak egy gyorsan végrehajtott összetett műveletsorral lehetett volna a katasztrófát megakadályozni - írja az index.

2019. március 10-én, vasárnap reggel az Addisz-Abebából Kenya fővárosába, Nairobiba tartó gép a  felszállást követő hatodik percben a földbe csapódott, Az Ethiopian Airlines alig négy hónapos Boeing 737 MAX 8-as utasszállítójának fedélzetén tartózkodó 157 ember közül a balesetet senki nem élte túl.  Az etiópiai tragédia után a Boeing átírta a használati utasítást és egy szoftverfrissítést is bejelentettek, amivel a cég implicit elismerte, hogy valami nem volt rendben.

Az etiópiai légi katasztrófa után az egész világon földre kényszerítették a 737 Max 8 típust, mert az a tragikus balesetek a gyanú szerint egy bizonyos helyzetekben életveszélyesen működő szoftveres mechanizmussal, az un. MCAS működésével függ össze: az elvileg az átesés megakadályozására szolgáló korrekciós rendszert meghülyíthetik a hibás adatok, és ilyenkor a pilótáknak az automata szisztémával kellene küzdeniük a túlélésért – anélkül, hogy erre megfelelő kiképzést kaptak volna.

Közben azonban a Quartz kiderítette, hogy az amerikai pilóták képzésük során alig egy órás specifikált képzést kaptak egy ipad segítségével a Boeing 737 Max 8-ra. A 737 Max 8-at hivatalosan a 737-800 kategória altípusának tekintik; akinek engedélye van arra, ezt is vezetheti. A Max 8 azonban, mint a balesetekből kiderült, tragikusan máshogy tud viselkedni, mint a többi gép.  Az amerikai használati utasítások ennek ellenére szót sem ejtettek a katasztrófákért felelősnek tartott MCAS-rendszerről, több nagy légi társaságnak pedig egyelőre nincsenek is Max 8-as szimulátorai.

Forrás: Index


Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.
Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.