hirdetés
hirdetés

Az osztrák utaztatók válasza a repülős utak reklámtilalmára

Nemrég vita indult arról az osztrák médiában, vajon a hóágyúzás károsabb-e a bolygóra nézve vagy a repülős, hajós utazások. Akcióba lendült az ottani utaztatók szövetsége.

hirdetés

Az elmúlt hetek hóhiányos állapotai miatt a hóágyúzás és műhógyártás környezetvédelmi hatásai Ausztriában is gyakran sajtóhírek fókuszába kerültek. A téli sportolás környezetterhelő vonatkozásairól megalapozott tényeket nélkülöző beszámolók nagy kárt okoznak az ágazatnak, véli Franz Hörl, az Osztrák Sífelvonók Szövetségének elnöke, osztrák kormánypárti politikus, a nemzetgyűlés tagja - amelyről a GD Consulting is beszámolt. Véleménye szerint a sífelvonók és a sípályák teljes kapacitás melletti működtetésükkel is csak az osztrák nemzetgazdaság energiafogyasztásának alig 0,33 (!) százalékáért felelnek. Erről releváns számítások készültek az osztrák környezetvédelmi hatóság által. Az olyan környezetszennyező turisztikai aktivitások, mint pl. a repülős utak, vagy a tengerhajózás ökológiai lábnyomának mérésére azonban semmifajta objektív mutatószám nem áll rendelkezésre a szakember szerint.

Elmondása szerint ebből lett elege Franz Hörl-nek, aki az osztrák APA hírügynökségnek adott interjújában felvetette, hogy ezen turisztikai tevékenységeket extra reklámadóval, vagy teljes reklámtilalommal kellene sújtani. Felvetésében elképzelhetőnek tartaná, hogy a dohányreklámok esetében már ismert elrettentő tények közlésével szükséges lenne a jelentős környezetterheléssel járó tevékenységek népszerűsítését korlátozni.

Depositphotos
Depositphotos


A tanácsadó cég blogjában azt is kifejti, hogy a fenti nyilatkozatot követően számos éles kritika érte Franz Hörl javaslatát. Susanne Kraus-Winkler turisztikai államtitkár nyilatkozatában bemutatta mindazon erőfeszítéseket, amelyeket a turizmus egyes ágazataiban, így a légiközlekedés terén is megtesznek annak érdekében, hogy a tevékenységek ökológiai lábnyomát csökkentsék. Összefogásra, nem pedig széttartásra és bűnbakkeresésre van szükség a jelenség kezelése érdekében – foglalható össze a hozzászólások lényege.

A vitában az osztrák utazási irodák szövetsége (ÖRV) is megszólalt, hangsúlyozva, hogy az utaztatási szektor nem csak a probléma, hanem a megoldás része is. Éppen ezért szövetségben a német és svájci tagszervezeteikkel már tavaly megkezdték a KlimaLINK kooperációt, amely a csomagtúrák ökológiai lábnyomának mérésére szolgál. További részletek ITT.

(forrás: GD Consulting)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk