hirdetés
hirdetés

Bécs és az ovetrourism megelőzése

Ausztria, Bécs turizmusa (is) kiváló eredményeket ért el 2018-ban. November végéig 14,8 millió vendégéjszakák regisztráltak az osztrák fővárosban, ami 5,1%-kal meghaladta az előző évit. Ugyanakkor a növekvő vendégszám miatt főleg a Belvárosban, az I. kerületben lakók részéről megnőtt a panaszok száma, sokan félnek, hogy Bécset is eléri az „overtourism”. - tudtuk meg együttműködő partnerünk, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének hírleveléből. 

hirdetés

Egyes vélemények szerint a buszos-, illetve a dunai hajósturizmus növekedése károkat okoz Bécs turisztikai image-ének. Ezzel szemben az Osztrák Szállodaszövetség – Roland Berger tanácsadócéggel együttműködve készített - tanulmánya nem erősíti meg ezeket a félelmeket. Bécs turizmusának marketingjéért felelős Norbert Kettner szerint Bécset, mint prémium, luxus desztinációt hirdetik folyamatosan, s igyekeznek elkerülni a tömegeket, olcsó turistákat vonzó kezdeményezéseket. Ezért nem működnek együtt pl. a dunai hajós társaságokkal sem.

forrás: 123rf

Elmondása szerint kétségtelen, hogy a belvárosnak igen jelentős a turisztikai terhelése, de ebben szerinte nagy szerepe van az ott elhelyezkedő sok irodának, az oda naponta kb. 100.000 fő, külső kerületekből érkező dolgozónak is. Ugyanakkor fent kívánják tartani Bécs turizmusának kiegyensúlyozottságát. Ezért kampányaikban a külső kerületek látványosságaira, azok iránti figyelem felkeltésére koncentrálnak, arra törekszenek, hogy a Hofburg, a Stephansdom helyett más nevezetességek felé irányítsák a turisták figyelmét. 

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés