Újturizmus felsőfokon

Bemutatták Felső-Ausztria új turizmusstratégiáját. Több mint 300 fős szakmai közöség előtt a Linz Arena rendezvénytermében egész estét betöltő showműsor keretében prezentálták a közel egyéves összegző munka eredményeként elkészült felső-ausztriai turizmusstratégiát. 

A közel 700 fő részvételével megvalósult mélyinterjúk, elemzések és friss piackutatások eredményit tartalmazó, valamint az ENSZ fenntarthatósági célkitűzéseihez (SDG) egyaránt igazodó „Turizmus. Jövő. Felső-Ausztria.” címet viselő dokumentum 2030-ig szab irányt Ausztria „legautentikusabb, legeredetibb és leginnovatívabb” tartományában a „szabadidő- és üdülő-gazdaság” szektor számára.

A 2023. november 20-án frissen prezentált stratégia szakít az eddig készült hasonló dokumentumok turista-centrikusságával. A hétéves horizontot felölelő stratégia fókuszában a helyben élők,az ágazatban dolgozók és a tartományba látogatók közötti értékteremtő összhang megteremtése a cél. Az egyik legfontosabb indikátora e célok elérésének és a sikerességének a „turizmus társadalmi elfogadottsági” -index, amely kiinduló értéke 100-as skálán mérve jelenleg 78 százalék. Cél, hogy ez az érték tovább emelkedjen. A stratégia négy pilléren nyugszik, úgymint

1.)    Társadalmi és szociális aspektusokat, valamint a klímaváltozás következményeit is figyelembe vevő fenntartható termékfejlesztés megvalósítása, amely 365 napos élménytérséggé alakítja át Felső-Ausztriát.

2.)    A munkaerő dinamika és lojalitás javítása érdekében komoly fejlesztő-, képző és munkaerő megtartó projektek indítása.

3.)    Korszerű, a termékekre reflektáló élményígéreteteket megkomponáló brand-koncepció kialakítása.

4.)    A szervezeti hatékonyság növelése érdekében a korábbi 45 térségi TDM-szervezet munkáját 19 szervezetbe integrálják.

A pillérek közötti összehangot horizontális elvként a fenntarthatóság és a digitalizáció biztosítják. A turisztikai termékfejlesztési irányoknál külön csoportot képeznek az egészségturisztikai szolgáltatások, a kerékpárturizmus, a slow travel fogalom kérő tömöríthető szolgáltatások, valamint helyiek és a látogatók közötti találkozásokat, elmélyült interakciókat elősegítő „rezonancia-turizmus”. A tradíció, hagyományok és a társadalmi étékek, valamint az innováció és digitalizáció hajtóerejének összekapcsolása ugyancsak hangsúlyos eleme az újturizmus világába vezető stratégiának. „Célunk, hogy a helyben élők és a hozzánk látogatók egyaránt meg- és felismerjék, hogy Felső-Ausztriában felsőfokon művelik az újturizmust” – hangoztatta beszédében a Markus Achleitner a tartomány turisztikai tanácsnoka. 

 

Forrás: GD Consulting / Bécs


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.