hirdetés
hirdetés

A turizmusfejlesztés- és márkaépítés legjobb gyakorlata

2019-ben is meghirdeti az Európai Bizottság a  European Capitals of Smart Tourism pályázatot. Az eredményhírdetésig még hátra néhány nap, de annyit már most tudni lehet, hogy Linz városa a megmérettetés során a kreatívtiás kategóriában különdíjat nyert - tudtuk meg Kovács Balázstól, a Linz Tourismus megbízottjától.

hirdetés

A pályázati felhívásra 19 EU tagállam 38 városa pályázott, akik részletesen kidolgozott tanulmányban mutatták be, hogy mit tettek és tesznek a fenntarható turizmus érdekében. A pályázatokat négy kategoriában lehetett benyújtani, úgymint elérhetőség, fenntarthatóság, digitalizáció és kreativitás.

Az ünnepélyes eredményhírdetésre és a 2019-es European Capitals of Smart Tourism cím kiosztására november 7-én kerül majd sor Brüsszelben. Annyit azonban már most tudni lehet, hogy a felső-ausztriai Linz városa a megmérettetés során a kreatívtiás kategóriában különdíjat nyert, amivel a nemzetközi bíráló bizottság a városnak a kulturális turizmus területén alkalmazott innovatív eljárásait ismerte el.

A magát a kultúra és a jövő városként előszeretettel aposztrofáló Linznek ebben az évben nem ez az egyetlen rangos elismerése amiben részesülhetett. Idén tavasszal az ENSZ turisztikai szakosított szervezetének, az UNWTO-nak a városi turizmusról szóló tanulmánya a professzionálisan szervezett, kretatív és fenntartható szemléletű turizmusfejlesztés- és márkaépítés legjobb gyakorlatának nevezte Linzet.

Ars Electronica, Linz, fotó: 123rf.com

Ahogy arról korábban beszámoltunk a 2009-ben az Európa Kulturális Fővárosa (EKF) címet viselő Linz város turizmusa hatalmas léptékben fejlődik, s mára a kreatív városfejlesztés és jövőorientált turisztikai márka- és stratégiaképzés területén az egyik legtöbbett hivatkozott, és legtöbb szakmai követővel rendelkező jó példává vált.

Linz 2014-ben elnyerte az „UNESCO City of Media Arts” címet is, amely a jövőorientált kreatív városok hálózatába való aktív bekapcsolódást tette lehetővé. Az Európai Bizottság, az UNWTO és WTCF szakértői Linz turizmusának elsődleges sikerét a stabil szakembergárdában és intézményrendszerben látják, amely a turisztikai vállalkozások mellett aktív és redszeresített kapcsolatat tart a tudományos, kulturális és politikai szféra szereplőivel.

A hosszú távú stratégia mentén a Linz Tourismus koordinátora is egyben a márkaépítésnek és a városi turizmus szervezésének, amely fókuszában a kultúra és a turizmus szinergikus kapcsolatának folyamatos és következetes építése áll – foglalja össze az eddigi rangos nemzetözi elismerések mögött meghúzódó indokokat Kovács Balázs, a Linz Tourismus megbízottja, aki GD Consulting cégén keresztül látja el Linz város bécsi és magyarországi képviseletét is

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai