Beszállt a Foursquare-be a Microsoft

A Forsquare stratégiai megállapodást kötött a Microsofttal, ami egy 15 millió dolláros befektetés mellett a lokációs adatok licencelésével járul hozzá a New York-i startup működéséhez. A Foursquare-helyszínek adatai a Bingben és a Windowsban is felbukkanhatnak.

A Foursquare szolgáltatás és az adatbázis működik, de a cégnek mégsem sikerült átütő sikereket elérnie, nyereségességről eddig szó sem volt. A Microsoft azonban nem egyszerűen befektetést látott a cégben, hanem a meglévő, a felhasználók és a superusernek hívott moderátorok által működtetett, gondozott pontos és jó minőségű adatbázis licencelése volt a cél. A 15 millió dollárért cserébe ugyan a Microsoft tulajdonrészt is kapott a cégben, de az igazi előrelépés a Foursquare szempontjából, hogy egy több éves periódusra szóló szerződést is kötöttek az adatbázis licenceléséről - írja a hwsw.hu

A hírek szerint a Microsoft ráadásul a sztenderd API-hozzáférésen felül megkapja a valós idejű ajánló képességet is, amivel a Foursquare jelenleg push módon hívja fel a felhasználók figyelmét, ha egy számukra érdekes hely környékén járnak.

Adatok pénzért

A Foursquare történetének ez az eddigi legnagyobb ilyen szerződése, pedig átgondolva a piaci kontextusát a cégnek, a teljes felvásárlás mellett ez az egyetlen vállalható perspektíva a cég üzleti sikerességére. Hasonló szerződései vannak egyébként a Foursquare-nek, s a cég nyilatkozata szerint ezeket a Microsoft megállapodás nem érinti, sőt, hiába az óriási szerződés, ez nem jelenti, hogy ez adja majd a cég bevételének többségét. 2012-ben ugyan még csak 2 millió dollár körüli árbevétele volt a Foursquare-nek, idén viszont már 15-20 millió dollárral számolnak.

Mára a Foursquare világszerte több mint 60 millió helyszínt kezel, amik között megtalálható a világ legtöbb étterme, boltja, szolgáltatója és turisztikai helyszíne is. Ezeket a szolgáltatás 45 millió felhasználója hozta létre és vette kezelésbe, pontosítva az elhelyezkedést, címeket, elérhetőséget, kategóriákat. A helyszínek jelenlegi profiljaiban ma már nem csak feltöltött fotók és tippek segítik a hely megítélését távolról, de a bejelentkezési szokások, illetve a checkinek utáni rövid kérdések segítségével a Foursquare már azt is meg tudja mondani, hogy az adott hely mikor van nyitva, kell-e előre helyet foglalni, elfogadnak-e bankkártyát vagy azt, hogy megfelelő-e a hely randevúra, gyors ebédre vagy üzleti tárgyalásra, esetleg szívesen látják-e a háziállatokat.

A Foursquare erőssége a Tripadvisor vagy Yelp rendszereivel szemben, hogy nem csak a turizmusra, hanem a helyi aktivitásokra is komoly hangsúlyt fektet és képes rávenni a felhasználóit, legalábbis egy részüket, hogy napi-heti rendszerességgel használják az adatbázist. 

A cikk folytatása itt olvasható

 

Forrás: http://www.hwsw.hu/


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?