hirdetés

A Nyugatiban szállt vonatra 70 külföldi milliomos

70 utasra 33 fős személyzet jut azon a luxusvonaton, amely ma indult el Budapestről Teheránba. Az utasok főleg ausztrálok, britek, amerikaiak és kuvaitiak, akik 10-15 ezer dollárt fizettek az utazásért, a személyzet magyar. 

hirdetés

Október 15-én délelőtt első ízben indult luxusvonat Budapestről Teheránba. A hetven külföldi utas a Golden Eagle Danube Express fedélzetén a Nyugati pályaudvarról startolt. Az út Iránig 13 napig tart. Az isztambuli vasúti alagút tavalyi megnyitása tette lehetővé az út megvalósulását, ekkortól van közvetlen vasúti összeköttetés Ázsia és Európa között. 

Az utazásszervezést és a jegyértékesítést brit utazási iroda végzi. A luxusvonat 13 kocsiból áll, 70 férőhellyel, bárkocsival és étkezőkocsival, melyen magyar személyzet teljesít szolgálatot. A MÁV Nosztalgia Kft. magyar vasútvállalat feladata, hogy biztosítsa a muzeális kocsikból álló szerelvény közlekedtetését, valamint a szükséges vonatszemélyzetet. Erről sajtótájékoztatón számoltak be szerdán a vonat indulása előtt.



MTI Fotó: Máthé Zoltán
MTI Fotó: Máthé Zoltán


MTI Fotó: Máthé Zoltán
MTI Fotó: Máthé Zoltán

A tájékoztatón Zaránd György, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, a MÁV Nosztalgia Kft. ügyvezetője köszöntötte a megjelenteket, majd Tim Littler ötletgazda, a Golden Eagle utazási iroda alapító-tulajdonosa mondta el, hogy a projekt szervezése évekkel ezelőtt kezdődött. Ali Shirzadian Yazd, a budapesti Iráni Nagykövetség első titkára szerint különleges élmény várja az utazókat, akik most először ezen az úton, vagyis vasúton jutnak el Iránba.

Szendrey András vonatmenedzser részletezte, hogy a vonatnak extrém körülmények között kell megtennie az utat, nagy magaslatokon át, éjszaka mínuszokban, nappal pedig 40 fokos melegben. Beke Marcella vonatmenedzser beszámolt arról, hogy a vendégek megismerkedhetnek a helyi ételekkel is, mert az alapanyagokat mindig az adott országban szerzik be a szakácsok.

A tájékoztatón megtudtuk, hogy a luxusvonatot Budapestről Lajosmizséig gőzmozdony húzza. Lajosmizsén csikósok állítják meg a vonatot a Tanyacsárda lovasprogramja keretében. Kecskemét hírös városába is ellátogatnak a vonat túlnyomó többségében ausztrál, angol, amerikai és német nemzetiségű utasai. A luxusvonat Románia (Segesvár, Brassó), Bulgária (Veliko Tarnovo, Kazanlak) városait érintve Isztambultól kb. 100 km-re érkezik meg Törökországba, ahol teherkompra teszik.

Hajóra száll a vonat

Tekirdagnál, az egykori Rodostónál megy át a Boszporuszon, a személyzet hotelbe megy, a vendégek pedig Isztambul egyik patinás szállodájában szállnak meg és kétnapos városnézésen vesznek részt. Az ázsiai oldalon Izmit városából indul a szerelvény Kappadókiába, ahol egy éjszakát töltenek a vendégek a vonaton vagy barlangszállodában, hajnalban hőlégballonnal megtekintik kőkúpokat. A Van-tóhoz megérkezve kompra rakják a szerelvényt, a személyzet a kompon marad elvégezni a szervizmunkákat, eközben a vendégek megtekintik Akdamar szigetét. A luxusvonatnak 6-8 órás kompút szükséges rakodással együtt.

Érkezés Iránba

Az iráni határra érkezés az éjszakai órákban történik, másnap kora délután érkezik a vonat Zanjan városába. Iránban alkoholt már nem szolgálnak fel a vonaton. A nőknek Irán területén kötelező a fejkendő, hosszú kabát vagy tunika használata, míg a vonaton a nyugati öltözködés elfogadott. A luxusvonat vendégei megismerkednek Irán rendkívül gazdag kulturális, építészeti és vallási nevezetességeivel: Yazd városa, Isfahan, Shiraz. A Golden Eagle Danube Express utasait Teheránban az ötcsillagos Laleh International Hotel minden kényelme várja. Iránból repülővel utaznak haza a luxusvonat vendégei.

A Golden Eagle Danube Express luxusszerelvény egységes, meghatározó színe a kék-krém kombináció. Zászlóshajója azaz „Albert Flórián, a Császár” étkezőkocsi, mely idén került felújítása után ünnepélyes átadásra. Az Albert Flórián nevét viselő étkezőkocsi a legmodernebb konyhatechnikai eszközökkel van felszerelve.




A személyzet új, elegáns, egységes egyenruhában lesz; a nőket az iszlám öltözködési szokásoknak megfelelő kiegészítőkkel látják el.

A Golden Eagle Danube Expressz új márka a mesés kelet felé induló vasúti luxusutazásokban. 2015-ben további 4 hasonló luxusutat terveznek, mely balkáni útvonalakkal fog kiegészülni: Bosznia-Hercegovina, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Macedónia, Görögország, Bulgária országait érintve. Jövőre a tervek szerint Lengyelországból továbbmegy Kalinyingrád felé is a luxusvonat.

Jövőre öt alkalommal indul el Budapestről a luxusvonat Iránba, négyszer a mostani útvonalon közlekedik majd, egyszer pedig egy még kimerítőbb körutazást tesz a vasparipa a csodálatos Perzsiában. 

A Golden Eagle Danube Express személyzetének egy része hazarepül Budapestre, a másik része ott marad, és a vonattal érkezik vissza Budapestre.

A vonat maximális sebessége óránként 120 kilométer. A visszaút több mint 2000 kilométerrel hosszabb, 9500 kilométer; 5800 kilométert Iránban, 12 órát a sivatagon keresztül tesz meg a szerelvény. A vonat november 9-én érkezik vissza Budapestre. A jegyek 10-15 ezer dollárba – nagyjából 2,4 millió forintba – kerültek, az első útra minden jegy elkelt.



Bódi Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Elfogadják-e a vouchert az utasok, vagy a pénzüket kérik vissza?

Kiadónk társoldalai