A szakember, aki évek óta külföldön dolgozott, részben a szakmai kihívás, ahogy ő mondja, az „adrenalin” miatt, részben családi okok miatt vállalta el a felkérést a marketingszervezet turisztikai területének vezetésére. Ugyanakkor kulcsfontosságúnak tartja, hogy magyarként hazájában hasznosítsa a külföldön a legjobb iskolákban és munkahelyeken elsajátított szakmai ismereteket. „Hiszem azt, hogy rengeteg érték van a magyar turizmusban” – vallja, majd hozzáteszi: „Nemes feladat nemes célért dolgozni”.
Kérdésünkre elmondta, hogy a konkrét teendők kijelölése előtt szeretné alaposan megismerni a szervezet működését és a munkatársak feladatait. Külföldön szerzett tapasztalatait, valamint az ott elsajátított vállalati kultúrát és menedzsment szemléletet is alkalmazni kívánja munkája során. A Magyar Turizmus Zrt. néhány évvel ezelőtti átalakítása, illetve az Agrármarketing Centrum beolvasztása óta két vezérigazgató-helyettes dolgozik a társaságnál dr. Faragó Péter vezérigazgató irányítása alatt.
A szervezeti felépítéssel kapcsolatos kérdésemre így reagál Glázer Tamás: „Faragó Péterrel jól kiegészítjük egymást, a szakmai célokat közösen alakítjuk ki”. A vezérigazgató-helyettes a bemutatkozó beszélgetés során elmondta: célja, hogy a társaság munkája révén a nemzeti turizmusmarketing és a marketingkommunikáció hatékonyabbá és az eddigieknél is „láthatóbbá” váljon, maximálisan kihasználva a rendelkezésre álló lehetőségeket. Hogy tervez-e személyi változásokat, arra így válaszol: „Nagyon jó kollégákkal vagyok körülvéve, mind szakmailag felkészült emberek, akik követik a piaci változásokat.”
Az ágazat állami támogatottságával kapcsolatban is pozitív a véleménye: „Mindenki elismeri a hazai turizmus teljesítményét. Négy éve töretlenül fejlődik az ágazat, és szerencsére én ebbe a helyzetbe kerültem bele. Úgy vélem, eddig is mindenki, aki a turizmussal kapcsolatban áll, itt a társaságnál, illetve az államigazgatásban, minden tőle telhetőt megtett a magyar turizmus fejlődése érdekében. A szakmai szervezetekkel is szoros az együttműködésünk. Erre építeni fogok a jövőben is, hiszen ők rendelkeznek mindig a legfrissebb piaci információkkal, tőlük tudhatjuk, mi a szolgáltatók álláspontja egy-egy szakmai kérdésről.” Glázer Tamás megígérte, hogy szeptemberben részletesebben is kifejti szakmai elképzeléseit olvasóinknak.
Pályakép
Glázer Tamás 2000-ben szerzett kereskedelmi szakos közgazdász diplomát a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Karán, majd 2008-ban turizmus szakos egyetemi szakközgazdász diplomát a Corvinus Egyetemen. Szaktudását hazai és külföldi (Egyesült Királyság, Írország, Spanyolország, Hollandia) tréningek és tanfolyamok segítségével is gyarapította többek között kommunikáció, értékesítés, krízismanagement, munkaerő gazdálkodás, marketing-kutatás és minőségmenedzsment témakörökben.
Huzamosabb ideig élt Spanyolországban, Nagy-Britanniában és Hollandiában. Eddigi pályafutása során többek között szállodai és vendéglátó-ipari vállalkozásoknál (Kárpátia Étterem, Hotel Fagus, Thermal Hotel Visegrád, Thyme Kitchen), töltött be vezető pozíciókat, elsősorban értékesítési és marketing területen.
Mostani kinevezéséig az InterContinental Hotels Group PLC szállodavállalathoz kapcsolódó teljes körű minőségmenedzsment feladatokkal foglalkozott. Szakmai tudását és tapasztalatait az oktatásban is kamatoztatja: a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a Miskolci Egyetem oktatója. Angolul, németül és spanyolul beszél.