Nyaralás belföldön: friss felmérés az Eventrendtől

Gyakorlatilag megdönthetetlen a Balaton nyári egyeduralma, a hoteltípusok közül a wellness továbbra is mindent visz.

Nem szűkölködnek a nyári tervekben a magyarok: a megkérdezettek több mint 90 százaléka tervez pihenést a legforróbb hónapokban – ez derült ki az Eventrend Hotels nyár eleji felméréséből. Az adatok nem reprezentatívak, bár nagy számban, 1275 kitöltött kérdőívet küldtek vissza a válaszadók, amely egész pontos képet mutathat az elképzelésekről.

Készül a belföldi nyaralásra a magyar

Ezek szerint nagy a mozgolódás a háztartásokban, sokan írják már a nyaralási listákat. A válaszadók mindössze 7.3 tized százaléka marad otthon ezen a nyáron, a kérdőívet kitöltők nagy része azonban belevág a kalandokba. 

A megkérdezettek több mint fele belföldön pihen, bár a kitöltők közül sokan itthon és külföldön is megfordulnak majd az iskolakezdésig, majdnem harmaduk tervezi ezt. Csak külföldi nyaralást a válaszolók mindössze 7,06 százaléka szervezett le. 

Külföldre elsősorban gépkocsival 

Akik külföldi desztinációkat céloznak be, leginkább autóval indulnak el, de szinte ugyanennyien repülőre szállnak. Bár még elenyésző az arány, de vannak már olyanok, akik a gazdaságosabb utazási eszközökre bízzák magukat, így például vonattal utaznak a kiszemelt nyaralási célhoz. 

A legnépszerűbb a 3-4 éjszakás pihenés, ezt a válaszadók majdnem 40 százaléka jelölte meg. Mintegy 11 százalékuk 1-2 éjszakás miniszabit tervezett be, több mint 1 hetes/két hetes kikapcsolódás a megkérdezettek 8,63 százalékára vár.  A válaszadók majdnem fele a párjával vág bele az utazásba, nyomukban a családosok képviseltetik magukat a legnagyobb számban. Az 1275 kitöltő közül 26-an egyedül indulnak el pihenni. 

Ha nyár, akkor Balaton 

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a belföldi nyaralók között még mindig a Balaton a sláger. Bár összességében az egyéb tó, vízpart egy hajszálnyival több szavazatot kapott, de az megoszlik az összes egyéb szóba jöhető tó és vízpart között.

A vízpartok hegemóniája sem kérdőjelezhető meg, mert minden vizes terepet egybevéve a kérdőívet kitöltők több mint 70 százaléka ilyen körülmények között tervezi eltölteni a pihenését. A hegymászás vagy sportos nyaralás, valamint a városlátogatás is képbe kerül, de összesen mintegy 20 százalék vállalja be az aktívkodást, a többség inkább lábat lógat egy strandon.  

A kemping ma nem divat 

A kényelem még mindig elsődleges szempont, a teljes körű kényeztetést pedig várhatóan főként szállodában kapja meg az ember. A megkérdezettek majdnem kétharmada is ilyen körülmények között kezdi a reggelét, fejezi be a napját és hajtja álomra a fejét. A kemping kezd kikopni a szokások közül, az 1275 válaszadó közül 13-an vernek sátrat erre kijelölt területen. 

A wellness mindent visz 

És ha már szálloda, akkor legyen minden! Az a bizonyos „B terv” a nyaralásra is jellemző elvárás, a vendégek ezek szerint szeretik, ha a szálloda rossz idő esetére valódi alternatívával tud szolgálni a szolgáltatások terén.  Az abszolút nyertes a wellness! A válaszadók fele ilyen lehetőségekkel bíró belföldi szállodát választ! A második legtöbb szavazatot kapott szállodatípus a „nem baj, ha nem wellness, de jó, ha van egy medence”, igazolva azt, hogy ha nem is teljesen wellness, de megkérdőjelezhetetlenül vizes nemzet vagyunk…

A félpanzió is nagy vonzerő 

A vendégek szeretik magukat szabaddá tenni és nem függeni a szállodai szolgáltatásoktól napközben, így a legnépszerűbb ellátási forma a félpanzió, a kitöltők több mint kétharmada választotta ezt. A teljes ellátás is kezd kimenni a divatból, nem egészen 9 százalék ragaszkodik ahhoz, hogy kora reggeltől késő estig bármilyen étel-ital elérhető legyen számára a pihenése alatt. 

Mennyi az annyi? 

Bár pénzkérdésben szűkszavúbbak voltak a válaszadók, az adatok szerint 100 és 300 ezer forintot költ pihenésre a kérdőív ikszelőinek több mint fele. Majdnem 22 százalék vállalja be a 300 és 600 ezer forint közötti összeget, 600 ezer forint felett a megkérdezettek mindössze 3 százaléka vakációzik. 

Nyár utáni tervek

Úgy tűnik, a válaszadók kétharmada nem szeretne a nyárnál megállni, és már azt is tudja, hogy az őszi-téli időszakban 2-3 éjszakára biztosan szabadságolja magát, több mint 8 százalékuk pedig akár egy hetet is bevállal újra. Harmaduk viszont határozott nemmel válaszolt a kérdésre, vagyis az év további részében nem utaznak. 

Adatfelvétel módja

Az Eventrend Hotels nyereményjátékkal egybekötött kérdőívet adott közre a Facebook felületén. Ez 20 napon át volt elérhető, a kitöltők között egy wellness hétvégét sorsoltak ki. A kérdéssort 1275-en válaszolták meg és küldték vissza, közülük 979 (76,78%) nő, 271 (21,25%) férfi, vagyis továbbra is a hölgyek foglalkoznak a nyaralások, vakációk megtervezésével, kiválasztásával, ám a férfiak érdeklődési körében is egyre hangsúlyosabban jelenik meg. 

 

 

Forrás: Eventrend Hotels


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.