hirdetés
hirdetés

10 útvonal bezárásával fenyegeti a Budapest Airportot a Ryanair

A Ryanair november 22-én bejelentette, hogy 40%-os leépítést hajt végre budapesti bázisán, közölte lapunkkal a légitársaság. De a kását nem eszik olyan forrón.

hirdetés

A Ryanair szerint a Budapest Airport megemelte díjait, nem volt hajlandó „jól működő létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által kínált jövőbeni növekedéshez”. Hardy Mihály a BUD kommunikációs igazgatója cáfolva a fenti állításokat a Turizmus Online érdeklődésére elmondta a Ryan sem kivétel a BUD tarifarendszere alól, a kedvezmények egyformán vonatkoznak minden légitársaságra. Hozzátette: a sokat bírált sátras beszállítást pont az ő kérésükre vezették be, de átmeneti jelleggel, amíg egy könnyűszerkezetes utasforgalmi épület nem épül.

Enyhe túlzás

Értesüléseink szerint a számok enyhén túlzóak. A budapesti bázis működtetéséért összesen 3 fő felelős, a többi Ryanair alkalmazott hajózó személyzet, zömében légi utaskísérők. A Malév több mint 200 főnyi pilótaállományából, illetve az utaskísérők közül eddig ráadásul mindössze 20 főt vett át az ír fapados, akik nem mind budapesti bázissal dolgoznak.

Akkor most kicsit szabira megyünk
Légiközlekedési forrásaink szerint a Ryanair személyzet egy része télen amúgy is 6 hetes kényszerszabadságát tölti a földön fizetés nélkül, mivel sok járaton annyira alacsony - 60% körüli - a kihasználtság (load factor, LF), hogy inkább a földön tartják a gépeket és mennek például javításokra. Így tudott a Malév februári halálát követően földön álló 80 gépéből O'Leary néhányat átcsoportosítani Budapestre.

Úgy tudjuk, hogy a felfüggeszteni tervezett 10 járat - Baden-Baden, Birmingham, Bologna, Düsseldorf, Krakkó, Lübeck, Malaga, Memmingen (München), Oslo, Szaloniki - nem hozta a Ryanair által minimálisan elvárt 80%-os foglaltságot. Forrásaink szerint ebben jelentős szerepet játszik, hogy a társaság járatnyitásait minden előzetes piackutatás nélkül indítja, miközben a légitársaságok többsége 1-2 évnyi vizsgálat nélkül nem kezd el repülni két pont között. Forrásunk szerint mindezekért a port a reptéren verik el, kivonulva némi csatazajjal. Ugyanakkor, amennyiben megéri, a felfüggesztett járatok útvonalait három napon belül veszik át a vetélytársak - tudtuk meg.

Legutóbb 2010 áprilisában függesztette fel a Ryanair járatait, akkor az összeset, szintén a BUD magas költségeire hivatkozva, még ugyanabban azonos okokból hónapban Prágát is befenyítette a táraság.

A szokásos O'Leary-s fordulatok

mint „a Budapest Airport-nak nem érdeke a magyar turizmus fejlesztése, a forgalom és a munkahelyek számának növelése (...), ismételten emeli árait” sem maradhattak el a csütörtöki közleményből.  Ugyanakkor a Ryanair továbbra is a Budapest Airport fontos partnere - hívta fel a figyelmet Hardy Mihály, hozzátéve, hogy a BUD bízik a Ryanair 10 felfüggesztett járatánai újraindításában.

Azért O'Leary is nyitva hagyta kertkaput: „A Ryanair sajnálatát fejezi ki a leépítések miatt, ugyanakkor megerősíti, hogy ezek visszafordíthatóak, amennyiben a Budapest Airport versenyképes költségeket ajánl, illetve hatékony létesítményeket biztosít.”

A közlemény szerint még 1,2 millió utassal is a BUD második legnagyobb légitársasága a fapados. De hivatkozik Patrick Bohl-ra, a a Budapest Airport légitársasági üzletfejlesztési vezetőjére, aki O'Leary-ék szerint elismerte, hogy a fapados utasok több pénzt hagynak a reptéren, mint a Malév átszálló utasai.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai