Aki számít, jelen volt

Aki számít, jelen volt

„Jó kezdeményezésnek tartjuk ezt a kiállítást, amely a szakma képviselői és a nagyközönség számára egyaránt tartogatott érdekességeket. Cégünk rendszeresen vesz részt hazai és külföldi szakmai, illetve közönségvásárokon, így kellő összehasonlítási alappal rendelkezünk. Ezek birtokában elmondható, hogy az első pillantásra szokatlannak tűnő helyszínválasztás dacára is sikeres kiállítást tudhatnak maguk mögött, a szervezők és a kiállítók egyaránt. A szép számú bel- és külföldi szakmai érdeklődő mellett örömet jelentett számunkra, hogy sok volt, és -remélhetőleg – leendő vendég is felkereste standunkat, érdeklődve szolgáltatásainkról, illetve megosztva velünk, Bükfürdővel és fürdőnkkel kapcsolatos tapasztalataikat, élményeiket.” dr. Kiss Veronika Büki Gyógyfürdő Rt.

„A kiállítás helyszínének megválasztását telitalálatnak tartom, hiszen mind a kiállítókban, mind a látogatókban ott bujkált a kíváncsiság, milyen is lett a Royal. Emellett az ötcsillagos ház rangja egyfajta szűrő szerepét is betölti, így a nagyközönségi napot nem a katalógusgyűjtők, hanem a komoly érdeklődők határozták meg. Nagyon pozitívan értékeljük a rendezvényt, mert nagy volt az érdeklődés a Szidónia iránt, és sok konkrét üzletről is esett szó.” Baranyai György, Szidónia Kastélyszálloda

„Őszintén szólva nem számítottunk ilyen nagyszámú érdeklődőre sem a szakma, sem a nagyközönség részéről. Rengeteg szóróanyag fogyott. A helyszínt illetően akadtak gondjaink, például a parkolással, és az infrastruktúrában felmerülő hiányosságokat annak tulajdonítjuk, hogy a szálló nincs még kulcsrakész állapotban.” Dabóczi Orsolya, Naturmed Hotel Carbona

„Ez az impozáns helyszín ragyogó választás, ám azt tapasztaljuk, az utcáról betérő látogatókat egy kicsit visszariasztja. Éppen ezért az első nagyközönségi napon valamivel több érdeklődőre számítottunk. Meglepő viszont a látogatók célirányossága. Sokan konkrét csomagokat, kúrákat keresnek. A szakmai napon akkora volt a tumultus a standunkon, hogy nem jutottunk be a konferenciára, amelynek témái kifejezetten érdekeltek volna bennünket. Örömmel tapasztaltuk, hogy megjelentek a piacon új idegenforgalmi szaklapok, amelyek teljes terjedelemben foglalkoznak e kiállítás témájával, az egészségturizmussal. Mindenképpen érdemesnek tartjuk részt venni a Spa-n a jövőben is.” Kutai Dóra és Sós Éva, Kolping Családi Hotel

„Az ügyes szervezésnek köszönhetően a vártnál több kiállító és látogató vett részt a Spa-n, olyannyira, hogy úgy tűnik, ez az első alkalommal megrendezett vásár, már most kinőtte a szép, patinás helyszínt. Az időpont szintén jó választás volt, mert bár már csak korlátozott számban, de még kaphatók a szilveszteri ajánlataink, a látogatók nagy megelégedésére. Mindenképpen részt veszünk a jövő évi Span is, ha ismét megrendezik.” Csordás Mónika és Németh Kornélia, Hotel Palace Hévíz

„A szakmai napot nagyon pozitívan értékeljük. Az ágazatban szert tett kapcsolatok ápolására kiváló alkalom volt a kiállítás. A nagyközönség részéről azonban vegyes reakciókat tapasztaltunk. Egy részük nem igazán van tisztában a spa és a wellness fogalmával, ezért a standunk láttán elcsodálkozik, hogy egy újabb „fürdős szállóval” áll szemben. Akadtak azonban szép számmal értő vendégek, akik kifejezetten a wellness csomagok iránt érdeklődtek. Ez a való életben is így van. Egyre többen keresik fel a Rognert wellness hosszú hétvégékre.” Tóth Andrea, Rogner Hotel and Spa

„Számunkra sikeresnek mondható a kiállítás, amiben talán közre játszik az is, hogy kitűnő helyen áll a standunk. Bármiben fordulhattunk segítségért a szervezőhöz, a Geomédiához, illetve a hotel személyzetéhez, mindenben készségesen álltak rendelkezésünkre. A részvétellel célunk az volt, hogy ismertségünket növeljük, már meglévő partnerkapcsolatainkat ápoljuk, illetve bemutassuk akcióinkat, jövő évi ajánlatainkat. Mindezekre bőven kínált alkalmat a rendezvény. A helyszín számunkra kedvezően szűrte meg a nagyközönséget, így valóban potenciális vevőkhöz kerültek prospektusaink. Talán csak az időpontot lehetett volna szerencsésebben megválasztani, hiszen erre az időszakra esik számos külföldi vásár, és néhány belföldi rendezvény is.” Győrffy Krisztina A Hotel Európa fit,

„A szakmából mindenki szükségét érezte, hogy jelen legyen a Spa-n. A nagyközönségi napokon több látogatót vártunk volna.” Michele Somers, Radisson SAS Jászberényi András, Birdland

„Imázserősítésre nagyon alkalmas ez a vásár, hiszen a látogatóknak még egy helyről visszaköszön a Kastélyhotel Sasvár. Ezenkívül számos visszajelzést kapunk a nagyközönségtől, hogy hol találkoztak már a ház nevével. Úgy tartjuk, a Spa olyan vásár, amelyen szükséges részt venni, annál is inkább, mert soha nem tudhatjuk, kiből lesz a potenciális vendég. A témához méltóan a jövőben is hasonlóan elegáns helyszínt érdemel a kiállítás.” Angelus Barbara, Kastélyhotel Sasvár

„Mindenki itt volt, akinek a szakmában neve van. Úgy érezték, ez az új kezdeményezés egy olyan, nagy jelentőséggel bíró seregszemle, ahonnan kimaradni nem lehet.” Lázárné Csirmaz Henriett, Tourinform-Mezőkövesd

„Számunkra nagyon sikeresnek mondhatók mind a szakmai, mind a nagyközönségi napok. Nem számítottunk ekkora érdeklődésre. Már az első nap „lekopasztották” a standot az ágazat képviselői, és vasárnap estére egyetlen katalógusunk sem maradt. Meglepően jól tájékozott a közönség az egészségturizmus irányvonalait, kínálatát illetően, és úgy érezzük, értékes kapcsolatokra tettünk szert különféle vállalatokkal.” Tornyossy András, értékesítési menedzser Hunguest Hotels

„Meg vagyunk elégedve a kiállítással. Találkoztunk azokkal a partnereinkkel, akikkel szerettünk volna, és a nagyközönség részéről is megkaptuk a várt érdeklődést. Mindenféleképpen hasznos volt a részvétel, és reméljük, jövőre is itt leszünk.” Nagy Róbert, referens, Hotel Ovit

„Tisztelet a szervezőknek, várakozáson felül teljesítettek. Sokkal jobban sikerült a kiállítás, mint bármely ilyen irányú próbálkozás az előző években. Nekünk, mint szállodának, külön öröm, hogy a szakma teljes létszámban képviseltette magát. A nagyközönségi napok is tekintélyes tömeget vonzottak. A Spa nagyszerű fórum volt arra, hogy a belföldi egészségturisztikai kínálatot széles körben megismerjék.” Kaufmann Erika, Club Tihany

„A szakma részéről kifejezetten nagy érdeklődés övezte a kiállítást, mely már önmagában sikernek tekinthető.” Dr. Toperczer Zsófia

„A szakma – ahogy vártuk – egymást boldogította, ám mintha a végfelhasználót kevésbé vonzotta volna a rendezvény. Ma még a wellness csak egy igen szűk fizetőképes keresletnek jelent alternatívát Magyarországon. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem kell egy egészségturisztikai szakkiállítás hagyományát teremteni. Ehhez a helyszín és az időpont megválasztására, illetve a megfelelő hírverésre tanácsos leginkább odafigyelni. Szerintem egyetlen szálló sem alkalmas arra, hogy kiállítás helyszínéül szolgáljon, ezenkívül az ünnepek utáni időpont talán szerencsésebb lenne. Donászi Gábor reklám- és marketingigazgató Danubius Hotels Group

„Jól sikerült a kiállítás, dacára a felmerülő technikai problémáknak, amelyek nem a szervezők, hanem a megbízott kivitelező cég számlájára írhatók. Talán célszerű lett volna jól elhatárolni az egészségturizmus különféle piaci szegmenseinek kínálatát. Számunkra hasznos volt a megjelenés, sok utazásszervező és képviselet érdeklődött a kínálatunk iránt, és a gyógyiszapunkat is sokan keresték.” Radnainé Keresztes Mária, Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt.

„A nagy létszámot vonzó egészségturisztikai konferencia is bizonyította, az idegenforgalom egyik legdinamikusabb fejlődő ágával állunk szemben, amelynek elkél egy saját szakkiállítás. A Spa, mint első ilyen kezdeményezés alaposan felkeltette az érdeklődést, hiszen rengetegen voltak. A nem kis létszámban megjelent külföldi szakemberek számára célszerű lett volna valamilyen idegen nyelvű tájékoztatás, tolmácsolás a konferencián.” Siklósi Csaba, szállodaigazgató, Termál Hotel Debrecen


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?