Már a Kuala Lumpur-Peking vonalon közlekedő 370-es járat nyom nélküli eltűnése után jelentősen csökkentek a jegyeladások, és szakértők már akkor megkérdőjelezték, hogy a jelenlegi név alatt egyáltalán túlélheti-e a válságot társaság. Az átmárkázás mellett más lehetőségeket is számba vettek a társaságnál, hogy megelőzzék annak teljes széthullását. Az átnevezés ugyanakkor felveti azt a problémát is, miszerint Malajzia bevételeinek nagy részét turizmusból szerzi, ezért nem lenne bölcs elhagyni az ország nevét a cégnévből.
A 370-es járat fedélzetén 239 főnyi utas és személyzet tartózkodott, a 17-es számú Amszterdamból Kuala Lumpurba tartó gép katasztrófája pedig 298 ember életét követelte, amikor az ukrán-orosz határ közelében feltételezhetően eltalálta egy rakéta.
A Malaysia Airlines a nemzetközi Oneword légitársasági szövetség tagja, melyhez többek között az AirBerlin is tartozik. A maláj társaság részvényei – amelyek hetven százaléka állami kézben van - az év eleje óta közel harminc százalékkal estek vissza.
A hírt a Médianéző nemzetközi tematikus hírfigyelő szolgáltatásának köszönhetjük!