Az üzemanyagot a Neste szingapúri finomítójában állították elő, helyben keverték, majd a szingapúri Changi repülőtéren dolgozták fel. Ez a Csoport második SAF-vásárlása a szingapúri finomítótól. Ezenkívül a Csoport körülbelül 2000 tonna CORSIA-tanúsítvánnyal rendelkező SAF-ot vásárolt kibocsátáscsökkentés formájában a World Energy-től, egy egyesült államokbeli székhelyű termelőtől, a „Book & Claim” felügyeleti lánc modelljét alkalmazva.
Ez lehetővé teszi a Csoport számára, hogy a kibocsátáscsökkentéseket fizikai üzemanyag-szállítás nélkül igényelje.
Mindkét ügylet 2025 első negyedévében zárult le és ezek a tranzakciók várhatóan több mint 9500 tonna szén-dioxid-kibocsátás csökkenést fognak eredményezni.
A SIA részt vesz a „Green Fuel Forward” kampányban is, amely a fenntartható üzemanyag iránti kereslet fellendítését célozza az ázsiai-csendes-óceáni térségben. A kampány célja a SAF-fal kapcsolatos tudatosság és megértés növelése, miközben aktívan népszerűsíti annak használatát és elősegíti a regionális vállalatok és a légitársaságok közötti stratégiai partnerséget.
Fotó: Depositphotos
Lee Wen Fen, a légitársaság fenntarthatósági igazgatója elmondta: „Ezek a megállapodások fontos lépéseket jelentenek a SIA Csoport tágabb stratégiájában, amely a fenntartható repülőgép-üzemanyag felhasználásának növelését célozza. Különböző beszállítókkal való együttműködés és a változatos beszerzési modellek és útvonalak feltárása révén kulcsfontosságú betekintést nyerünk a SAF környezetébe.”
A Csoport továbbra is együttműködik partnereivel világszerte, hogy tesztelje és megvalósítsa a légiközlekedési ágazat hosszú távú dekarbonizációs céljait támogató megoldásokat.
„Ez lehetővé teszi számunkra, hogy bővítsük műszaki szakértelmünket ezen a területen és hogy teljesítsük 2030-ra az 5 százalékos SAF-felhasználási, valamint 2050-re a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátási célt.”