Egészségmegőrzés indul(ásra készen)

Ahogy arról már több ízben beszámoltunk, sosem látott kihívások elé állította a koronavírus járvány és az azt követő intézkedések a szállodaipart is. Jelenleg a wellness hotelek is csak üzleti utazókat fogadhatnak, így az egészségmegőrző szolgáltatásaikat nem kamatoztathatják. Az általunk megkérdezett hotelek a korábbinál is nagyobb hangsúlyt fektetnek a higiéniára, távolságtartásra és egybehangzóan állítják: nagyon várják már a szigorítások enyhítését.

Megtartott munkaerő

„Mint minden felelős szolgáltató, mi is kidolgoztunk egy saját COVID kézikönyvet, ami sok esetben a kötelező rendeleti szabályokon túlmutat, szigorúbb azoknál. Nagyon figyelünk a távolságtartás biztosítására, akár a check in-nél, akár az étkezésnél. A higiéniés előírásokat eddig is komolyan vettük, de a helyzetre való tekintettel, sokkal intenzívebb és gyakoribb a fertőtlenítés, takarítás a házban. Átestünk egy COVID auditon is, követjük az MTÜ COVID kézikönyvét és a Népegészségügyi iránymutatásokat is”- mondta el Polgár András, a Thermal Hotel Visegrád vezérigazgatója.

A szálloda hivatalosan nincs zárva, de üzleti vendégük nem nagyon van. Az üzleti utasok korábban a rendezvényeik miatt szálltak meg nálunk, de most rendezvények sincsenek. Ennek ellenére megtartották a munkaerőt, nem bocsájtottak el senkit, próbálják a költségeket úgy menedzselni, hogy ezt továbbra is fenn tudják tartani, amiben segítségükre van az állami támogatás. A felszabadult időt igyekeznek hasznosan eltölteni: szépítgetik a házat, azokat a munkákat végzik el, amik nem igényelnek sok forrást és persze készülnek az újraindulásra.

Egy nap pihentetés – a szobáknak

Antal Bernadett, a Laroba Wellness Hotel menedzsere elmondta: alapos fertőtlenítés és ózonozás után legalább egy napig üresen hagyják a szobákat, mielőtt új vendég foglalhatná el azokat. „Az a szerencsénk, hogy vannak olyan szobák, amelyekben kétszemélyes jacuzzi van, így mégis kaphat némi wellness élményt az a vendég, aki ezt választja – bár az üzleti utazókra ez nem jellemző”- tette hozzá a szakember.

Ahogy az összes hazai szállodának, a Laroba Wellness Hotel-nek is nagyon lecsökkent a forgalma 95% a csökkenés aránya, de legalább nem esett vissza teljesen nullára: „a házzal szemben villamosítják a vasútvonalat, valamint a környéken nagy felújítások zajlanak, így szerencsére vannak üzleti utazóink” – tudtuk meg a menedzsertől.

Remélik, hogy már januárban kinyithatnak

Müller-Pápai Zsuzsa a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior stratégiai igazgatója elmondta, remélik, hogy már januárban kinyithatnak. A higiéniára nagy hangsúlyt fektettek eddig is: a kezelések között több időt hagynak, hogy legyen idő minden felület fertőtlenítésére és a szellőzetésre.

„A Spirit Hotel kiváló adottságokkal rendelkezik, az összesen 22 darab medence hatalmas vízfelületet biztosít a vendégek részére, ami azt is jelenti, hogy a medencék terheltsége alacsony. Ebből a szempontból is nagyon biztonságos nálunk, tehát ha lehetőség lesz rá, szeretnénk megnyitni a medencéinket”- mondta el az igazgató. A további szolgáltatások kapcsán hozzátette, hogy a szauna szeánszok nagyon népszerűek a szállodában. Mióta a vírushelyzet kialakult, 18-20 főben korlátozták a résztvevők számát, ennyien ugyanis kényelmesen, érintkezésmentesen elférnek ezeken a programokon. Ráadásul az év első felében, január-februárban bővítik a finn szaunát, így még tágasabb és biztonságosabb lesz.

Az idei év tehát úgy tűnik, meghatározó. Az alacsony foglaltság remélhetőleg marad az idei év sajátja, a szigorúbb biztonsági intézkedések pedig elkísérik a szállodákat az elkövetkező években is.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?