Elhunyt Molnár Gabriella, a MUISZ korábbi elnöke

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége mély fájdalommal tudatja, hogy korábbi elnöke (2000-2014), Molnár Gabriella, hosszú, méltósággal viselt betegsége után 2015. június 23-án meghalt.

Szeretett kolléga, kiváló szakember, jó barát és mindig segítőkész, kivételes ember távozott közülünk, aki még az utolsó napjaiban is - tiszteletbeli elnökként - a MUISZ-ért dolgozott. Temetéséről a család a későbbiekben ad tájékoztatást - tudatta szerkesztőségünkkel a Magyar Utazási Irodák Szövetsége.

Lapunk 2014 nyarán készített interjút Molnár Gabriellával, aki akkor már arra készült, hogy év végével leköszön posztjáról. A beszélgetésből most idézünk egy részt:

Beszélgetés Molnár Gabriellával

Negyvenéves az utazási irodák szövetsége

Idén ünnepli fennállásának negyvenedik évfordulóját a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ). Ebből az alkalomból beszélgettünk az érdekvédelmi szervezet elnök asszonyával, Molnár Gabriellával, akiről egyebek mellett kiderült, hogy nem vándormadár típus, és arra készül, hogy az év végén átadja a stafétabotot. hirdetés

Iszonyú régen dolgozom a szakmában – indítja a beszélgetést Molnár Gabriella.

„A Budapest Touristnál kezdtem idegenvezetőként, de foglalkoztam kiutaztatással is, román, lengyel referensként. Emlékezetes élményem, hogy volt egy egyhetes román körút, amelyen hatszor robbant le a csoportunk busza. Az akkori főnököm kért tőlem egy igazolójelentést a furcsa esetről, amely olyan jól sikerült, hogy kiemeltek, és osztályvezető lettem a túraszervezésen. Aztán jött a beutaztatás. Összesen tizenhárom évig dolgoztam a Budapest Touristnál. Ezután átmentem a GYSEV utazási irodájához, a Locomotiv Touristhoz. Két év után Budapestre jött a neves osztrák utazási iroda, a Blaguss tulajdonosa, Paul Blaguss, és személyesen kérte, hogy engedjenek át az akkori induló Blaguss-Volánbuszhoz. Az irodát 1987. március 19-én nyitottuk meg, éppen a születésnapomon, nagy ünnepséggel az akkori Fórum Szállóban. Ezzel egy csaknem két évtizedes történet kezdődött el számomra.”

Milyen volt az egyik első „maszek” cégnél dolgozni?

Sok mindenben elsők voltunk az országban, például az utazási irodák közül nekünk volt először faxkészülékünk, és mi ültettük le először az érdeklődő ügyfeleket az irodában, korábban ugyanis általában a pult előtt álldogáltak az utazni vágyók. Tizenkilenc évig maradtam ott. Komoly szakmai eredményeket értünk el az évek során, óriási kihívás volt például annak a zarándokútnak a megszervezése, amelynek keretében 2002-ben 35 busszal hoztuk a híveket – 1500 főt – a budapesti és esztergomi bazilikába misére. Rengeteg incentív csoportot is fogadtunk, akiknek színvonalas programokat szerveztünk. Az évek során repülő- és vasútijegy-értékesítéssel és kongresszusszer- vezéssel egészítettük ki a cég proflját. 2006-ban váltás történt a Blaguss anyacégénél, Paul Blaguss átadta a céget a fának, és ezzel valami véget ért a cégnél, az új vezetéssel már nem szerettem volna tovább dolgozni, így hát elmentem „nyugdíjba”. Valójában a férjem beutaztató irodájába, a Quality Toursba szálltam be. Később eladtuk a céget, és az utóbbi néhány évben már „főállásban” a MUISZ elnökeként dolgozom. Tizenkét éve csinálom a MUISZ-t, azonban ez év végével szeretném átadni egy erre alkalmas személynek.

Az interjú teljes szövege ezen a linken olvasható.

Pályakép

Molnár Gabriella angolul, németül és franciul beszélt, dolgozott idegenvezetőként, kiutaztató referensként, beutaztatóként, túraszervezőként, majd idegenforgalmi vállalatok igazgatói, ügyvezetői igazgatói posztját töltötte be.

A Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Intézet felkérésére tankönyvet írt 2002-ben utazásszervezés témakörben, amelyet később többször frissített. Oktatta is a szakmát, a BGF magyar, angol és német nyelvű idegenforgalmi képzéseinél, majd a Heller Farkas Főiskolán vizsgaelnök volt.

1999 és 2014. között a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) választott elnöke, 2014. december óta tiszteletbeli elnöke. 1996-tól az Országos Idegenforgalmi Bizottság tagja (a bizottság működése jelenleg szünetel)

1996-1999. között a Magyar Kereskedelmi Kamara mellett működő Idegenforgalmi kollégium elnöke.

Kitüntetései:

1996. Pro Turismo-díj

2003. Az év utazási irodása kitüntetés

2004. A Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszt

Egyetlen lapszám erejéig ismét olvasható a Pesti Est

A lap egy egész generáció számára jelentett első számú tájékozódási forrást, a lapszámot az eredeti szerkesztőség tagjai készítik.
Újabb atlétikai csúcsesemény gazdája lesz Budapest

A Nemzetközi Atlétikai Szövetség (WA) újabb esélyt adna Magyarországnak.
Húsvéti szafari Nagykőrösön

A tavaszi szünet első napján újra kinyitja kapuit Magyarország első és egyetlen autós szafari parkja.
Különleges kápolnát tártak fel Veszprémben

A 80 éve püspökké szentelt Mindszenty József egykori székhelye is megújul a beruházás során.
Banksy-kiállítás nyílik Budapesten

A művész több mint száz alkotását lehet majd megnézni május 3-tól a Király utcai Komplex Kiállítóteremben.
Túrák és családi programok Székesfehérváron

Íme a legjobb húsvéti programok és kirándulások a városban a hosszú hétvégén.
XIX. századi borospince az Árpád-kori romok alatt

A Wenckheim-pincét egy domb alá fúrták be, melyen a Csolt nemzetség által emelt monostor romjai állnak.
Milyen legyen a Feneketlen-tó környéke?

Az április 30-ig véleményezhető terveken új stégek és a tóval kapcsolatot teremtő sétányok láthatók.
Húsvét a Skanzenben

Húsvétvasárnap és hétfőn a régi falusi húsvéti ünnepeket kelti életre a Szabadtéri Néprajzi Múzeum.
Hazai projekt az Új Európai Bauhaus Díj jelöltjei között

A „Együttműködés a közösségekért" című magyarországi projekt célja egy multifunkcionális tér létrehozása a Józsefvárosban.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.