Elstartolt a REDy 2018-as évjárata

A Villányi borvidék tavaly elindított, fiatalos, könnyed, közösségi bora már az első évjáratával meghódította a fogyasztókat, a legtöbb pincénél hónapokkal ezelőtt elfogytak az első évben kihozott készletek. Nem kell azonban tovább várni a REDykre, hiszen április 4-én a budapesti Doblóban elstartolt a 2018-as évjárat.

A Villányi borvidék már korábban is összefogott, ám míg korábban a prémium szegmensen, a nagyformátumú vörösborokon volt a hangsúly, mint a Villányi Franc esetében, most eljött az ideje, hogy fókuszba kerüljön Villány könnyed oldala is.

A portugieser Villány fő fajtája, a legnagyobb mennyiségben ebből a szőlőből készül itt bor, értelemszerűen portugieser-alapokra épül fel a tavaly elindított REDy. Az új közösségi márkát elsősorban a fiataloknak, az Y-generációnak szántak, de nem csak a nagyon fiatal korosztálynak, hanem mindenkinek, aki szereti a könnyed, gyümölcsös borokat.

Az új, második évjárat, a 2018-as borok április 4-én mutatkoztak be a budapesti Dobló borbárban. A közönségkóstolót egy zárt kereskedői bemutató előzte meg, ahol egy irányított szakmai beszélgetés keretében oszthatták meg tapasztalataikat a termelők és az eseményen résztvevő kereskedők, értékesítési szakértők.

Az estébe nyúló, teltházas nyílt kóstolón, ahol a REDy bemutatkozó kisfilmjének premier-vetítésére is sor került, tizennégy pincészet (Bíbor Birtok, Bock Pincészet, Csányi Pincészet, Fontányi Borászat, Gere Tamás és Zsolt Pincészete, Hárságyi Pincészet, Lelovits Tamás Pincészete, Maczkó Róbert Pincészete, Mokos Pincészet, Polgár Pincészet, Tiffán's Pincészet, Vinatus Pincészet, Vineas Tenkes Pincészet és Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet) mutatta be új tételét, de várhatóan mintegy húsz REDy jelenik meg az elkövetkező napokban a piacon.

{youtube|id=3FER3P-yVXo}

"Olyan vörösbort szerettünk volna megalkotni, ami ideális bisztróbor, jól működik az ételek világában, jó ár-érték aránnyal rendelkezik és nem mellesleg jól behűtve akár nyári estékre is kiváló frissítő" – mondta el Kovács Boglárka Dóra, a Villányi borvidék marketing vezetője..

A 2018-as REDy-széria egyik szabad szemmel is könnyen feltűnő újdonsága, hogy most új, piros csavarzárral kerülnek forgalomba a borok, amitől még egységesebb lesz a megjelenésük.

A Villányi REDy elsősorban vinotékákban, borszaküzletekben, vendéglátóhelyeken érhető el, no és persze a pincészeteknél. Tavaly is számos szakmai és közönségrendezvényen találkozhattak vele az érdeklődők, az idei évben pedig egy egész éves road-show keretében az egész országban felbukkan a REDy különböző eseményeken. Érdemes lesz figyelni az Y-jelre a Pécsi Egyetemi Napokon, a Fishing on Orfűn, a HúSVéton, a Portugieser du Monde-on, a Vince Budapest Wine Show-n, a Budapest Borfesztiválon, a Gourmet fesztiválon, a Siklósi Borvár, a Győri Bornapokon, a Szegedi Bortéren, és még számos programon.

A márkát nem csak itthon, de külföldön is népszerűsíti a Villányi borvidék, így kiemelt szerepet kapott a düsseldorfi Proweinon, ahol önálló standdal jelent meg Villány, de heteken belül a horvátországi Zadar Wine Festivalon is megjelenik és nem marad ki a Varsóba szervezett látványos Villány-kóstolóról sem, amely a lengyel piacon kívánja népszerűsíteni a legdélebbi magyar borvidéket. A legtöbb esetben a "Villány két arca” koncepció mentén szerveződik a bemutatkozás, azaz a REDy mellett természetesen a borvidék prémium márkája, a Villányi Franc is megjelenik.

REDy kódex

A REDy egy portugieser-alapú házasítás, amelyben megjelenhetnek egyéb más Villányban honos fajták is. A portugieser aránya 51-66 %, a hazai fajtáké (Blauburger, Kadarka, Kékfrankos és Zweigelt) 20-49%, míg a nemzetközi fajták aránya 0-14% lehet. A cél minden esetben egy illatában piros- és feketebogyós gyümölcsös, enyhe hordóhasználattal megtámogatott, fűszeres, lendületes, fiatalos bor.

A borokat megjelenés előtt egy külön eredetvédelmi bizottság minősíti – akárcsak a cabernet franc-okat. Aki megkapja a minősítést, az használhatja a nevet és az egységes arculatot.


Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market

Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market 

2025-ben megnyílhat az első olyan gasztronómiai és kultúrális központ, amely már a világ több nagyvárosában létezik.
Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember

Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember 

A baden-württembergi élelmiszer-ellenőrző hatóságok Dubai csokikat vizsgált meg, és arra jutottak, hogy azok nemkívánatos anyagokat tartalmaztak.
Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés

Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés  

A Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) mintegy 70 projektet valósított meg 9 országban a most búcsúzó esztendőben.
A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei

A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei 

A magyar tulajdonú cégcsoport éves gazdasági összefoglalója.
Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése

Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.
Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet

Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet 

Egy kisebb jéghegyet és 3 és fél tonnányi macskaalmot szállítottak ki az idén a futárok.
Kihirdették az idei év legjobb mézét

Kihirdették az idei év legjobb mézét 

Egy szolnoki akácméz lett idén a győztes befutó.
Gasztroworkshop Dunaszerdahelyen

Gasztroworkshop Dunaszerdahelyen 

December 10-én tartották a 4. Gasztroworkshop gasztronómiai fórumot a Csallóközben.
Kihirdették a 2024-es San Pellegrino Young Chef Award for South Europe győztesét

Kihirdették a 2024-es San Pellegrino Young Chef Award for South Europe győztesét  

Haiku ihletésű őzhús fogással nyert a fiatal séf.
Növekszik a halfogyasztás Magyarországon

Növekszik a halfogyasztás Magyarországon  

A METRO Gasztroakadémián rendezett eseményen hangsúlyozták a magyar halak kiváló minőségét, egészségügyi előnyeit és környezetbarát jellegét, valamint a hazai halászok fontos és áldozatos munkáját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.