Itt az új turizmus kora

Izgalmas és előremutató előadás hangzott el az MSZÉSZ e hét keddi közgyűlésén. Ahol Pepper, a magyarul megszólaló francia-japán-magyar koprodukcióban készült humanoid robot köszöntötte a résztvevőket.

Peppert már csak azért is érdemes alkalmazni szállodák, vendéglátóegységek tereiben - már akinek van a beszerzésére úgy 10 millió forint körüli összege -, mert a mai, covidtól elhíresült világban Pepper és társai garantáltan nem terjesztik a vírust, ezért aztán maszkban, kesztyűben sem kell felszolgálniuk, idegenek közé nyugodtan mehetnek, adhatnak információt, vagy végezhetik azt el, ami a programjukban szerepel.

Ők ugyanis humanoid robotok, eredetileg franciák fejlesztették ki a prototípusát, akkor még Juliette-nek hívták őket, és lágy női hangon rebesgették információikat francia nyelven, aztán megvették a licenszet a japánok, és átkeresztelték könnyen megjegyezhető, és gendersemleges Pepper-nek a vendégváróegységekben alkalmazható robotokat, a magyarok pedig szintén hozzátették tudásukat mesterséges intelligencia (MI témában, így aztán a hazai Pepperek magyar nyelven kommunikálnak azzal, aki felé odafordulnak.

Mindezt Rasztovits Dávid és Bartha Levente (Netlife) közös előadásából tudtuk meg, akik azt is elmondták, hogy változott meg a világ a lyukkártyák alkalmazásától kezdve a hangvezérelt humanoid robotokig, és azt is elárulták, hol, milyen sok helyen alkalmazzuk az MI-t, pedig sokan alapvetően idegenkedünk tőle, nem fogadta el még teljes egészében a világ. Például a Google-keresések alkalmával nap mint nap, vagy a foglalható oldalak esetében, esetleg a navigációknál, de az önvezető metró is MI-vel működik, akárcsak mondjuk a telefonunkon az arcfelismerés.

Az MI-től - és így Peppertől is -, nem félni kell, hanem örülni annak, hogy velük sokkal könnyebb az életünk, azért vannak, hogy mindenben segítség a körülöttük lévő nem mesterséges intelligenciát, hangzott el a konferencián.

Forrás: Turizmus Online / Fotó: MSZÉSZ / Csárdás Ferenc


 Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban

Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban 

A luxusvendéglátás világában minden apró részlet számít – legyen szó egy exkluzív enteriőrről, tökéletesen megkomponált menüsorról vagy az alkalmazottak megjelenéséről.
Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján

Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján 

Már csak pár napot kell aludni, és nyit a tatai négy csillag superior minősítésű Malom és Kacsa Boutique Hotel.
Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában 

A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.