hirdetés
hirdetés

A hazai szállodapiacot jelentősen átrendezi: a MEININGER lánc

Kavics a vízben

Budapesten nyitja meg következő egységét a jelenleg 16 európai hotelt működtető német szállodalánc, a MEININGER. A Fővám téri Vásárcsarnok melletti Csarnok téren alakítják ki azt a 184 szobás, 787 ágyas, vadonatúj szálláshelyet, amelyet 2018 tavaszától vehetnek majd birtokba a vendégek. A németországi lánc igencsak speciális koncepció alapján működik, többek között erről is kérdeztük Eric van Dijket, a dinamikusan terjeszkedő hotellánc ügyvezető igazgatóját.

hirdetés

Hol kezdődött a MEININGER-sztori?

1999-et írtunk, amikor cégünk alapítói – Nizar Rokbani és Oskar Kan – megnyitották első szállodájukat a berlini Meininger Strassén – innen a lánc elnevezése. Ők Berlinben, ott nőttek fel. Innen indult a MEININGER-sztori, és a német fővárosból költöztették át koncepciójukat újabb és újabb európai városokba.

Pontosan mi az a koncepció, amellyel meghódítják lassan egész Európát?

Ez speciális átmenet a hostelek és hotelek között: a nemzetközi hostel szállók kedvező árú szolgáltatásait ötvözi a szokásos hotelkínálattal. Házainkban mindenütt van lehetőség egyágyas, kétágyas szoba foglalására, és vannak többágyas szobáink. Hálótermeinkben aludhatnak csapatok, iskolai csoportok, baráti társaságok vagy nagyobb családok. Hogy hátizsakos turisták igényeit is kielégítsük, minden házunkban lehetőség nyílik mosni és főzni az erre kialakitott fiatalos es menő hangulatú helyiségeinkben. Emellett játékzónát és „közös lógásra” alkalmas vendégtéret is kialakutunk minden szállodánkban. A koncepció eredetéről: Nizaréknak, miközben utazgattak a nagyvilágban, elegük lett az olcsó szállók szolgáltatásnak nevezett kínálatából, a folytonos diszkóhangulatból, és a hozzá nem értő fiatal személyzetből, amely mindent csinált azonkívül, hogy uralta volna a helyzetet. Ezzel szemben ott voltak a drága szállodák olyan szolgáltatásokkal, amelyeket sokszor senki nem vett igénybe a vendégek közül, mégis ki kellett fizetni. E két pólus között nem volt soha semmi alternatíva – ezen szerettek volna változtatni, amikor megnyitották első szállodájukat Berlinben. 2013-ban a régi, alapító menedzsmentet felváltotta egy „új garnitúra”: azóta Navneet Bali a cég vezérigazgatója, jómagam Hannes Spanringgal közösen a napi irányításért felelünk. 2015-ben csatlakozott hozzánk André Aue is, pénzügyi vezetőként.

Kikre számítanak Budapesten fő vendégkörükként?

Ugyanazokra, mint bárhol másutt Európában: üzleti utazókra, emellett tanulókra, egyetemi, főiskolai és gimnáziumi vagy akár általános iskolai diákokra, hátizsákos vagy bőrönddel érkező turistákra, kisebb és nagyobb családokra, baráti társaságokra. A szolgáltatásaink mellett mindenütt értékelik vendégeink azt a kellemes, laza, családias légkört, amely minden egységünket jellemzi, a MEININGER sajátos nemzetközi, érdekes, izgalmas, színes világát.

Terveznek változást az eredeti koncepcióhoz képest a magyar fővárosban?

Nem, ugyanazt a „hibrid” terméket kínáljuk majd az önök városában is, mint bárhol másutt, a többi házunkban. Szállodánk felfogható modern, minden kényelemmel felszerelt kollégiumnak, és egyszerre tökéletes kiszolgálást, vendéglátást kínáló, a nemzetközi igényeknek megfelelő szállodának is.

Van önöknél valamiféle olyan előírás, szabvány, standard, amelynek minden szállodájuknak meg kell felelnie?

Igen, minden egységünknél ugyanazt az építési útmutatást, azonos designt és funkcionális irányelvet alkalmazzuk. Szintén fontos és alapvető házaink esetében a lokáció. Jó példa erre az amszterdami házunk, amely az öreg mesterek negyedében áll, és emiatt különleges a hangulata. Önöknél egy kiváló egyetemük szomszédságába, ráadásul a turisták által imádott és felkeresett Nagycsarnok mellé költözünk – itt is meghatározóan izgalmas lesz tehát a szálloda dizájnja.

A hír kapcsán megjelent, hogy húsz évre írtak alá szerződést Budapesten...

Ha arra céloz, hogy hosszú távra tervezünk- e önöknél, a válaszom igen. Hiszen az általunk kínált termék nemcsak számunkra hoz majd profitot, hanem a budapesti szállodai kínálati palettát is izgalmasabbá teszi, emellett a szállodánk által generált nemzetgazdasági hozadékot, ami elsősorban új álláshelyek és adóbevétel formájában jelenik meg.

További terveik?

Turisztikailag frekventált városokban keresünk újabb és újabb helyeket, ahol elindíthatjuk a vállalkozásunkat. A tervünk az, hogy az elkövetkező négy évben valamennyi fontos európai és Észak-amerikai városban jelen legyünk. Az elmúlt két évben a budapesti szálloda mellett nyolc új nyitásra szerződtünk, Párizsban, Berlinben, Münchenben, Velencében, Rómában és Amszterdamban, az eddig aláírt új nyitások összesen több mint 5000 ággyal fogjak növelni a kapacitásunkat.

Vannak versenytársaik?

Az olcsóbb, alacsonyabb kategóriájú szállodák, hostelek, panziók mindenképp. Erős konkurenciánk – ahol jelen van – a Wombats-lánc. Az Airbnb-szálláshelyek nem jelentenek konkurenciát számunkra, mert az egyéni, esetleges szálláshelyek alapvetően nem szívnak el vendéget a valódi szolgáltatást nyújtó, professzionális hotelektől.

Vágó Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai