Hegynek ütközött a Germanwings gépe Dél-Franciaországban

A 4U9525 járatszámú gép Barcelonából Düsselordorfba tartott; túlélők nincsenek.

A francia Alpokban járt szerencsétlenül a Germanwings járata Barcelonnette és Digne között, a franciaországi Méolans-Revel településen, a gép Barcelonából Düsselordorfba tartott. Az Airbus A-320-as gépen 144 utas és 6 fő személyzet tartózkodott - írja a BBC a francia légi közlekedési forrásokra és a francia rendőrség információira hivatkozva. Az utasok hovatartozás szerinti megoszlását pontosan még nem tudni, annyi azonban bizonyos, hogy 45 fő spanyol, 67 német utas volt, valamint török állampolgárok is utaztak a gépen. És lett volna még egy svéd labdarúgó csapat, de ők a hosszú düsseldorfi átszállási idő miatt más, szintén Barcelonából induló Germanwings járatokat választottak. Nem hivatalos információk szerint magyar utas nem tartózkodott a gépen. A Germanwings kedden délután tartott sajtótájékoztatót, ahol sok újdonság nem derült ki, legfeljebb további találgatásokra adott okot. Újságírói kérdésben merült fel, hogy az utasok közt egy gimnáziumi osztály is lehetett. A Die Welt információi szerint valóban utazott a gépen egy 16 fős diákcsoport, aki egy csereprogram keretében töltöttek egy hetet Barcelonában.

A szerencsétlenség helyszíne nagyon nehezen közelíthető meg. A baleset 3000 méter körüli hegyekben történt, ahol népszerű síterepek is találhatók. A keresést nehezítik az igen nehéz terepviszonyok; a környék leginkább helikopterrel közelíthető meg. A gép roncsait már megtalálták, csak törmelékek maradtak utána. Szintén meglett a két feketedoboz egyike, melynek kielemzését már szerdán megkezdik a hatóságok. 600 fős mentő- és rendőralakulatok keresik a roncsokat a helyszínen, de a meteorológia előrejelzések szerint kutya idő vár rájuk.

A baleset okáról egyőlere csak találgatások láttak napvilágot. Szóba jött még a terrortámadás lehetősége, de ezt egyelőre kizárták. A France 24 csatornának nyilatkozó repülésbiztonsági szakértő, Michel Nesterenko szerint akár egy a gép testén keletkezett kis lyuk miatt nyomáscsökkenés is állhat a háttérben. Ennek során akár a pilóták is elveszíthették az eszméletüket, miközben a gép egyenletesen, irányváltás nélkül süllyedt bele a hegyekbe. Az A320-as alig érte el 38 ezer lábas utazási magasságát, amikor a többb mint 3 000/perc mértékű süllyedésbe kezdett. Ez zuhanásnak kevés, süllyedésnek erős. A süllyedés 6 800 lábnál abbamaradt, de a radarról végleg eltűnt az ennél a pontnál alig két kilométerre álló hegyen. 

Információk szerint a gép kapitánya 10 éve repült a típussal, 6 000 repült órával a zsebében. Ugyanakkor a gép a maga 24 évével a flotta egyik legöregebbje volt. Hétfő reggel volt egy kisebb malőr az orrfutó ajtajával, amit Lufhansa-szóvivő elmondása szerint megoldottak. 2013-ban esett át az időzített ellenőrzésen, illetve a keddi düsseldorfi felszállást megelőzően is elvégezték a gép rutinellenőrzését. 

Franciaországban a Concorde balesete óta nem történt súlyos légi katasztrófa.



 



Forrás: BBC


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.