Hegynek ütközött a Germanwings gépe Dél-Franciaországban

A 4U9525 járatszámú gép Barcelonából Düsselordorfba tartott; túlélők nincsenek.

A francia Alpokban járt szerencsétlenül a Germanwings járata Barcelonnette és Digne között, a franciaországi Méolans-Revel településen, a gép Barcelonából Düsselordorfba tartott. Az Airbus A-320-as gépen 144 utas és 6 fő személyzet tartózkodott - írja a BBC a francia légi közlekedési forrásokra és a francia rendőrség információira hivatkozva. Az utasok hovatartozás szerinti megoszlását pontosan még nem tudni, annyi azonban bizonyos, hogy 45 fő spanyol, 67 német utas volt, valamint török állampolgárok is utaztak a gépen. És lett volna még egy svéd labdarúgó csapat, de ők a hosszú düsseldorfi átszállási idő miatt más, szintén Barcelonából induló Germanwings járatokat választottak. Nem hivatalos információk szerint magyar utas nem tartózkodott a gépen. A Germanwings kedden délután tartott sajtótájékoztatót, ahol sok újdonság nem derült ki, legfeljebb további találgatásokra adott okot. Újságírói kérdésben merült fel, hogy az utasok közt egy gimnáziumi osztály is lehetett. A Die Welt információi szerint valóban utazott a gépen egy 16 fős diákcsoport, aki egy csereprogram keretében töltöttek egy hetet Barcelonában.

A szerencsétlenség helyszíne nagyon nehezen közelíthető meg. A baleset 3000 méter körüli hegyekben történt, ahol népszerű síterepek is találhatók. A keresést nehezítik az igen nehéz terepviszonyok; a környék leginkább helikopterrel közelíthető meg. A gép roncsait már megtalálták, csak törmelékek maradtak utána. Szintén meglett a két feketedoboz egyike, melynek kielemzését már szerdán megkezdik a hatóságok. 600 fős mentő- és rendőralakulatok keresik a roncsokat a helyszínen, de a meteorológia előrejelzések szerint kutya idő vár rájuk.

A baleset okáról egyőlere csak találgatások láttak napvilágot. Szóba jött még a terrortámadás lehetősége, de ezt egyelőre kizárták. A France 24 csatornának nyilatkozó repülésbiztonsági szakértő, Michel Nesterenko szerint akár egy a gép testén keletkezett kis lyuk miatt nyomáscsökkenés is állhat a háttérben. Ennek során akár a pilóták is elveszíthették az eszméletüket, miközben a gép egyenletesen, irányváltás nélkül süllyedt bele a hegyekbe. Az A320-as alig érte el 38 ezer lábas utazási magasságát, amikor a többb mint 3 000/perc mértékű süllyedésbe kezdett. Ez zuhanásnak kevés, süllyedésnek erős. A süllyedés 6 800 lábnál abbamaradt, de a radarról végleg eltűnt az ennél a pontnál alig két kilométerre álló hegyen. 

Információk szerint a gép kapitánya 10 éve repült a típussal, 6 000 repült órával a zsebében. Ugyanakkor a gép a maga 24 évével a flotta egyik legöregebbje volt. Hétfő reggel volt egy kisebb malőr az orrfutó ajtajával, amit Lufhansa-szóvivő elmondása szerint megoldottak. 2013-ban esett át az időzített ellenőrzésen, illetve a keddi düsseldorfi felszállást megelőzően is elvégezték a gép rutinellenőrzését. 

Franciaországban a Concorde balesete óta nem történt súlyos légi katasztrófa.



 



Forrás: BBC


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.