Az utazók végső utazási döntéseiket 71%-os arányban az interneten szerzett értesülések birtokában hozzák meg. A szálláshely kiválasztása során döntő szerep jut a szolgáltató saját weboldalának; a saját oldalban bíznak az utazók leginkább. Ha egy foglalási oldalon is keresztül is veszik a szállást, 29%-ban ellátogatnak a szálloda honlapjára a vendégek a végső döntés meghozatala előtt.
A döntés előtti online tájékozódás során a magyar utazók döntő hányada asztali gépen vagy laptopon böngészik, de egyre inkább feljövőben vannak az okos telefonok. A BDO által tavaly elvégzett felmérés szerint 2011-ben a felnőtt lakosság 18%-a bírt ilyen ketyerével. Ezen belül is legnagyobb arányt az üzleti utazók képviselik, arányuk a 2009 óta vizsgált időszak során folyamatosan nőtt. Ahogy nőtt két-két, példakánt felhozott vidéki illetve fővárosi szálloda mobilról érkező látogatottsága is. De míg egyiküknél a látogatottság növekedése forintokra vált, addig egy másik vizsgált ház esetében semmi sem csorgott a kasszába.
Nem elég csak úgy elkészíteni a honlap mobilra alkalmazott változatát. Jó benyomást kell tenni a felhasználóra, melyből későbbi visszatérés, de akár azonnali foglalás is lehet - hangsúlyozta Gál Péter. Az oldalnak gyorsnak kell lennie, a navigációnak egyszerűnek, a gombok és szövegek pedig úgy látszanak, ha kellően nagyok és túl sok sincs belőlük - tette hozzá. További segítség az így létrehozott okos telefonos honlap alakításához, ha a szálloda folyamatosan méri a látogatói szokásokat.
Még több külföldi vendéget szeretne szállodájában?
Optimalizálja honlapját okos telefonra! - javasolta Gál Péter, a BDO Magyarország Hotel és Ingatlan Szolgáltató Kft., tanácsadója a Turisztikai Menedzserek Szövetségének keddi, budapesti rendezvényén.

Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban
A luxusvendéglátás világában minden apró részlet számít – legyen szó egy exkluzív enteriőrről, tökéletesen megkomponált menüsorról vagy az alkalmazottak megjelenéséről.

Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján
Már csak pár napot kell aludni, és nyit a tatai négy csillag superior minősítésű Malom és Kacsa Boutique Hotel.

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában
A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels
A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe
Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról
Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel
NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben
Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról
Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.