hirdetés
hirdetés

Superman, a szuperüzlet

Egyáltalán nem hullámvasút a témapark üzlet az Egyesült Államokban.

hirdetés

Az elhúzódó gazdasági válság ellenére tavaly 105 millió látogató kereste fel az ottani témaparkokat – elsősorban is a Disney és a Universal Studios kalandparkjait.  Ez 2,9 százalékkal haladja meg az előző évi számot – miközben a világátlag még ennél is jobb – 4,8 százalékos a látogató emelkedés.  A legnagyobb növekedést a san diegói Sea World érte el, ide 13 százalékkal többen látogattak, mint 2010-ben. Történt ez annak ellenére, hogy a jegyárak is folyvást emelkednek: a Disney hollywoodi parkjába 89, az ugyanitt levő Universalba pedig 80 dollárba kerül egy egynapos felnőtt bérlet. A témaparkokba ugyanakkor általában két-három napos bérletet vásárolnak, így könnyű kiszámolni a bevételek megugrását.

A piacot uraló nagy cégek ugyanakkor semmiféle adatok nem közölnek árbevételükről és arról sem, hogy mennyibe kerülnek az új attrakciók. Az elmúlt két évben nem kevesebb, mint 135 újdonságot vezettek be, de ezek közül a legsikeresebb kétségtelenül az orlandói Disneyben két évvel ezelőtt megnyitott Henry Potter „utazás”, amely a tudósítások szerint minden bevételi  és látogatottsági rekordot megdöntött. Az idei évben két kiemelkedő avató ünnepségre került sor: az elmúlt hét végén vágták át a szalagot az anaheimi Disney park – ez volt az első ilyen „intézmény az USA-ban – Cars Land elnevezésű attrakcióján, amit a kaliforniai Six Flags Parkban felépített Superman követ idén nyáron. A témapark üzlet nagyságának felbecsüléséhez egy újabb adalék: az amerikai parkok alkalmazottainak száma meghaladta a 600 ezret.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai