Születésnap Disneyland-ben, tánc a cápák között

Új honlapot és digitális stratégiát hirdetett meg a Francia Idegenforgalmi Hivatal a napokban megtartott éves nemzetközi szakmai vásárán, a Rendez-vous en France-on.

Két év után újra Párizsban rendezték meg a napokban a francia turisztikai szakma éves workshopját, a Rendez-vous en France-ot. Az idei immár a hetedik a vásárok sorában. 2012-ben 675 francia kiállító mutatja be ajánlatát Párizsban 900 nemzetközi vásárlónak 62 országból.

A kiállításra tucatnyi magyar tour-operátor is meghívást kapott, ketten közülük, Tarnóczi Barna, a Tensi ügyvezetője, valamint Urbantsok Gábor, az Unitravel igazgatója az Atout France (Francia Idegenforgalmi Hivatal) tanácsadója lett. A vásárt megelőző napon Versailles-ben a felkért szakértők, köztük a két magyar utazásszervező részvételével ülésezett a Francia Turizmus Nemzetközi Bizottsága, ahol a résztvevők tudásukkal segítették a francia turisztikai stratégia kidolgozását, versenyképességének növelését.

A program első este a francia főváros közelében fekvő, idén 20. születésnapját ünneplő Disneylandben kezdődött, ahol a vendégek kipróbálhattak néhány izgalmas attrakciót. Az est fénypontja a park vadonatúj, másfél éven át fejlesztett látványos multimédiás show-ja volt, amelyet a március 30-i hivatalos bemutatót megelőzően most láthatott először a közönség. Az est folyamán elhangzott, hogy a parkot fennállásának 20 éve alatt 20 millióan keresték fel a világ minden részéből.

{youtube|id=3_1-p9N5C9c}

Másnap, a vásáron Anne-Laure Tuncer, az Atout France USA-beli képviselője mutatta be a marketingszervezet új online stratégiát, amelynek alapja a vadonatúj www.rendezvousenfrance.com honlap.

A portál béta verziója tavaly júliusban debütált, és 23 változatban, 6 tematikus bontásban, 14 nyelven készült el. A honlap tartalma a francia szakmával együttműködve alakul, alapja a Drupal nevű nyitott forráskódú rendszer.

A honlappal a hivatal célja, hogy a nemzetközi keresőmotorokban a lehető legelőkelőbb helyen jelenjen meg – hangsúlyozta Christian Mantei, az Atout France vezérigazgatója. Régiónkból orosz és osztrák változat érhető el jelenleg.

Az évi 23 millió látogatóval büszkélkedő eddigi honlap, a www.franceguide. com a tervek szerint év végéig lesz elérhető, utána mindenki az új honlapon találja meg a francia turizmussal kapcsolatos aktuális információkat.

Jean-Pierre Blat, a Paris-Ile de France régió igazgatója sajtótájékoztatón a francia turisztikai szolgáltatókról szólva kiemelte: „Hűségessé kell tenni turistáinkat, fejleszteni kell a turisztikai infrastruktúrát, hogy ne veszítsünk piaci részesedést. Ebben az államnak is részt kell ebben venni!”

Yves Tyrode, a Francia Vasút online-ért felelős igazgatója mutatta be az új turisztikai honlaphoz szorosan kapcsolódó Hexatourism utazási ajánló portált, amelynek célja, hogy az utazás megtervezéséhez minden praktikus információt megkapjon egy helyen az érdeklődő, és konkrét érdeklődés esetén azonnal foglalni is tudjon. Az is elhangzott, hogy ez nem egy új foglalási motor, hanem a már működő foglalási rendszerek integrációja egyetlen portálon.

 A rendezvény második napja a párizsi Cinéaqua-Aquariumban zárult, ahol egy különleges rendezvényhelyszínt ismerhetett meg a 2000 vendég. A vetítőtermekkel kombinált vízi birodalomban a francia régiók legfinomabb ízei és kiváló borai mellett beszélgethettek a meghívottak, majd videó DJ-k műsorát élvezve rophatták a táncot a cápák között.

A rendezvényre meghívott újságírók a házigazdáktól párizsi metróbérletet és múzeumi belépőket is kaptak, így az érdeklődők a szakmai programok szünetében felkereshettek néhány népszerű időszaki kiállítást, így a Musée D’Orsay Degas-tárlatát, a Pompidou Központ Matisse-remekeit, illetve a Bob Dylan-emlékkiállítást a Cite de la Musique-ban. A múzeumok és az Eiffel-torony előtt kígyózó sorok jelezték, hogy – válság ide, vagy oda - nem lankad a turisták érdeklődése a turisztikai nagyhatalom Franciaország iránt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?