hirdetés
hirdetés

Terrorveszély, Trump és turizmus

E három T jegyében indult idén az Egyesült Államok legjelentősebb turisztikai vására. Az IPW-t idén Washingtonban rendezik több mint hatezer résztvevővel. A hetven országból érkező vásárlók elsőként néhány aggasztó jellel is szembesültek.

hirdetés

Világszerte növekszik a turisztikai szektor, ez alól idén első ízben kivéve az Egyesült Államok. A hónapok óta tapasztalahó visszaesés egyik okának Trump utazási korlátozásait és durva kijelentéseit tartják. Az amerikai beutazó turizmus hosszú idő után most mutat kedvezőtlen jeleket.

A Forward Keys jelentése szerint a nyári főszezonban 3,5 százalékkal csökkent az USA-ba irányuló repülőjegy foglalások száma - mindeközben világszerte növekedést regisztráltak. A kedvezőtlen adathoz egy másik adalék: idén márciusban az egy évvel korábbinál 16 százalékkal csökkentek az amerikai szórakoztató iparhoz kapcsolható üzletágak: kaszinók, témaparkok, áruházak bevétele.

Már érezhető az emberek idegenkedése az új amerikai kormány intézkedéseitől és retorikájától - nyilatkozta Adam Sacks, a Tourism Economics tanácsadó cég elnöke - s ez cseppet sem érte váratlanul a szakértőket. Ők ugyanis hónapok óta figyelmeztetnek arra, hogy az új amerikai elnök intézkedései és beszédei nem maradnak hatás nélkül a turisztikai szektorra.

A hat országot érintő beutazási tilalom - amelyet később feloldottak - és Trump éles kirohanásai már láthatóan csökkentik az USA vonzerejét. Az elnök ráadásul néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy megszüntetik az amerikai turizmust támogató marketingszervezet, a Brand USA támogatását. Az évi 100 millió dolláros költségvetéssel dolgozó szervezet büdzséjének ugyan csak töredékét fedezi az állami támogatás, ennek megvonása mégis a marketingszervezet végét jelentheti.

A BrandUSA az elmúlt években a beutazó turizmusban meghatározó 14 országban ( többek közt Kína, India, Mexiko, Kanada, Németország, Nagy Britannia és Brazilia) volt főleg aktív - innen érkezik a külföldi turisták több mint 80 százaléka.

Roger Dow, az amerikai turisztikai iparágat tömörítő US Travel Association elnöke a kiállítás nyitóbeszédében elmondta, hogy a BrandUSA munkájának köszönhetően tavaly 4 millióval többen utaztak az Egyesült Államokba - ők nem mellékesen 14 milliárd dollárt költöttek. A tavalyi statisztikák szerint egyénként 75 millió külföldi látogatót regisztráltak, - ez még növekedési trendet mutatott.

Az IPW nyitónapján szólalt fel első ízben a Trump adminisztráció kereskedelmi minisztere, Wilbur Ross, aki a kereskedelemért felelős a turizmus fontosságát hangsúlyozta és stratégiai ágazatnak nevezte azt. Az idei év első három hónapjában 63 milliárd dolláros bevételt hozott a turizmus az országnak, ami Ross szerint bíztató jel lehet az egész évre is. Ez finoman szólva ellentétben áll azzal, amit kormány képvisel a turizmus ügyében.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai