Vendég nincs, jószándék van

Bár senki nem irigyli most a szállodás szektort, ők mégis, ebben a nehéz helyzetben is gondoltak a náluk is nagyobb bajban lévőkre.

Országszerte összefogtak a szállodások és közel 9 tonna ruhát gyűjtöttek össze a rászorulóknak. Az adományok a Magyar Vöröskereszt kollégáinak szakértő segítségével jutnak el azokhoz, akiknek a legnagyobb szükségük van a támogatásra.

Nem mennek most a szállodák, de CSR-témában mégis segítenek másokon

Társadalmi felelősségvállalásra talán akkor van a legnagyobb szükség, amikor nem megy jól a gazdaság. Sok esetben, ez az elkötelezettség benne van a cégek DNS-ében és olyankor sem felejtődik el, amikor nehezebb idők járnak. A turizmus ágazat szereplői, így azon belül is a szállodák, a járvány legelső és egyben legnagyobb gazdasági veszteseivé váltak. Ebben a kilátástalannak mondható környezetben indult el 2020 nyarán HotelHero néven a szállodák jótékonysági kezdeményezése. Az összefogás alapítói arra vállalkoztak, hogy szabadidejükkel, szervezőkészségükkel, munkájukkal segítenek jó ügyeket - közösen, összefogva.

A jó ügynek mindig vannak támogatói

A HotelHero kezdeményezés mögé nem sokkal ezután a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) is felsorakozott egy külön CSR szekció megalakításával köteleződött el a jó ügyek mellett.

Az első őszi HotelHero megmozdulás (a Veni Vidi Vici Alapítvány támogatása - iskolatakarítás) sikerén felbuzdulva, a szállodák CSR közössége November elején egy országos szintű akciót hirdetett: A cél minél több jó minőségű meleg téli ruha összegyűjtése volt. Az MSZÉSZ 7 régiójában összesen 20 adománygyűjtő pontot alakítottak ki fővárosi és vidéki szállodákban.

Szélesebb körben, mint tervezték

Anek Dóra, a HotelHero projekt vezetője és az MSZÉSZ régiós vezetők koordinációja mellett, a gyűjtőpont szerepére önkéntesen jelentkező szállodák éppen az üzletágukat nagyon érzékenyen érintő megszorító intézkedések közepette indították be az országos adománygyűjtést. Azok az energiák, amelyek szebb napokon a vendégek kiszolgálására fókuszálnak most arra összpontosultak, hogy azokon segítsenek, akik még náluk is nehezebb helyzetben vannak.

Az összefogás nem állt meg a szállodák küszöbén, már nem kizárólag saját kollégákat, hanem partnereket, beszállítókat, üzleti ügyfeleket, sőt több helyen egész városnyi közösségeket sikerült mozgósítani Sárvártól Balatonfüredig, Egertől Bükfürdőig – hogy csak a legeredményesebb városokat említsük a 20 gyűjtőpont közül.

Karácsonykor senki nem szűkölködhet 

Az országos gyűjtés során közel 9000 kg őszi-téli ruha gyűlt össze, amely a Magyar Vöröskereszt munkatársainak, önkénteseinek közreműködésével jut el a rászorulókhoz, még az ünnepek előtt.

A HotelHero országos jótékonysági akciójának hivatalos lezárásaként december 10-én Anek Dóra a HotelHero projekt és az MSZÉSZ CSR szekciójának vezetője, valamint Kollin Gergely az MSZÉSZ budapesti régiójának vezetője a budapesti gyűjtőpontként szolgáló Mercure Hotel Korona szállodában adta át a budapesti szállodák által összegyűjtött közel 2000 kg adományt a Magyar Vöröskereszt munkatársainak. A helyszínen Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója köszönetét fejezte ki a szállodások támogatásáért.

 Országos siker: a CSR-ban résztvevőknek köszönet

Az akció főszervezője, Anek Dóra ezúton szeretne köszönetet mondani a Magyar Vöröskereszt kollégáinak, hogy az első pillanattól az utolsóig egy összehangolt gépezetként álltak az kezdeményezés mellett. Az akció sikeréért köszönet illeti az MSZÉSZ régióvezetőit, akik mozgósították a körzetükbe tartozó szállodásokat.

Köszönet a 20 szállodának, akik a legnehezebb körülmények között is vállalták a gyűjtőpontok szerepét és a kapcsolathálójukat működésbe hozva 9 tonnányi segítség összegyűjtését tették lehetővé és nem utolsósorban köszönet mindenkinek, aki a felhívás hatására a gardróbját felforgatta.

 

 

 

 

Forrás: HotelHero/Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?